بازاریابی در شبکه های اجتماعی مدنظر تمام برندها قرار دارد. امروزه شبکه های اجتماعی نحوه زندگی مردم را به طرز قابل ملاحظه ای تحت تاثیر قرار داده است. پینترست به عنوان یک پلتفرم بصری دارای دامنه قابل ملاحظه ای از کاربران است. متاسفانه شمار بالایی از برندها نسبت به بازاریابی در این پلتفرم توجهی نشان نمی دهند. وقتی هم قصد ورود به این عرصه را دارند، اطلاع دقیقی از ویژگی ها و تکنیک های منحصر به فرد بازاریابی در این پلتفرم ندارند. هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از شیوه های مناسب برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بازاریابی در پینترست است. در ادامه برخی از نکات اساسی در این راستا را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
ساماندهی بُردها
شروع کار در پینترست کاملا رایگان است. یکی از ویژگی های منحصر به فرد پینترست مربوط به مفهوم برد است. برندها در پینترست نقش مهمی برای ساماندهی محتوای بصری دارد. اغلب کاربران برای ذخیره سازی یا انتشار عمومی محتوای شان از بردها استفاده می کنند. این امر موجب بارگذاری تمام محتوای مشابه و دارای یک موضوع مشترک در یک فضای مشخص می شود. بردها در ساده ترین بیان دارای کاربردی مانند هشتگ هستند، اما کاربران برای دسترسی به بردهای دیگری باید اجازه داشته باشند. البته اگر برد موردنظر عمومی باشد، نیازی به اجازه از کاربران نخوهد بود.
مطلب مرتبط: 10 نکته در رابطه با پینترست
جست وجو برای حل مشکلات کاربران
استفاده از محتوای بصری یکی از جذابیت های اصلی بازاریابی در پینترست است. توصیه اصلی در این میان تلاش برای یافتن مشکلات اصلی برند و حل شان است. ارائه برخی از آموزش های تخصصی در رابطه با مشکلات مشتریان در قالب تصاویر جذاب ایده مناسبی خواهد بود. این امر اغلب اوقات تعامل بسیار زیادی از سوی کاربران دریافت خواهد کرد.
آموزش نحوه کار با وسایل یا مهمتر از همه محصولات برند دارای اهمیت بسیار زیادی است. امروزه بسیاری از مشتریان در زمینه کار با محصولات مختلف دارای مشکلاتی هستند. این امر در صورت اقدام برندها برای تولید محتوای آموزشی به بهترین شکل حل می شود بنابراین برندها باید این نکته مهم را مدنظر قرار دهند. در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی کاربران نخواهند داشت.
درخواست از نظر مخاطب هدف
استفاده از نظرات کاربران در زمینه بازاریابی اهمیت بسیار زیادی دارد. برخی از بردها از دل همین نظرات ایده های بازاریابی جذابی را ساماندهی می کنند. متاسفانه برخی از برندها در زمینه همکاری با مخاطب هدف عملکرد بسیار ضعیفی دارند. این امر اغلب اوقات ناشی از فقدان برنامه مشخص برای تعامل با مشتریان است بنابراین برندها باید برنامه مشخصی برای تعامل با مخاطب هدف و دریافت ایده های شان داشته باشند. همانطور که تیم های بازاریابی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف برنامه ریزی می کنند، در این حوزه نیز باید برنامه های مشخصی در دسترس داشته باشند.
پینترست پلتفرمی بصری است. این امر تعامل با مخاطب هدف را در وضعیت خاصی قرار می دهد. مهمترین نکته در این میان تلاش برای تولید محتوای بصری جذاب و درخواست از کاربران برای درج نظرات شان است. این امر شاید بسیار ساده باشد، اما تاثیرگذاری لازم بر روی مخاطب هدف را به همراه خواهد داشت.
تلاش برای شخصی سازی محتوا
شخصی سازی محتوای بازاریابی یکی از مهمترین نکات برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. این امر در پینترست به معنای تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس تولید گونه های متفاوت محتواست. هرچه به نظرات و سلیقه های متفاوت مخاطب هدف در زمینه تولید محتوا توجه بیشتری نشان دهیم، شانس بالاتری برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهیم داشت. شاید این امر در مراحل نخست بسیار دشوار باشد، اما تاثیرگذاری مناسبی بر روی وضعیت کلی بازاریابی برند در پینترست خواهد داشت.
مطلب مرتبط: چگونه در پینترست فالوور بیشتر به دست بیاوریم؟
اشتباه عمومی بسیاری از برندها در زمینه تلاش برای پیاده سازی ایده های بازاریابی اینستاگرام در پینترست است. شاید این امر در نگاه نخست جذابیت های زیادی داشته باشد، اما به دلیل تفاوت های میان پینترست و اینستاگرام در عمل اجرایی نیست. استفاده از توصیه های مورد بحث در این مقاله برای شروع فرآیند بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مناسب خواهد بود.