از سال 2006 که نخستین نسخه توییتر ارائه شد، تنها یک حالت برای توییت گذاشتن وجود داشت، با این حال اخیرا جک دورسی نسبت به میزان تمایل کاربران به فعالیت در این شبکه دچار تردید شده و همین امر باعث شده است تا به دنبال روشی دیگر برای افزایش تمایل فعالیت کاربران خود باشد. در این رابطه تجربه اینستاگرام با قابلیت استوری، به خوبی نشان می دهد که مخاطبین تمایل دارند تا برخی از مطالب آنها به صورت موقتی در معرض نمایش قرار گیرد. درواقع بسیاری از موضوعات و محتواها، به قدری اهمیت ندارند که افراد بخواهند یک پست را به آن اختصاص دهند. به همین خاطر نبود یک روش دوستانه تر، بدون شک باعث می شود تا یک شبکه اجتماعی، آنطور که باید مخاطبان خود را درگیر نکند. در این بین با توجه به قدرت گرفتن رقبای نوظهوری همچون تیک تاک، ضروری است تا هر شبکه به دنبال اقدامات بیشتری برای جلب رضایت کاربران و افزایش جذابیت خود باشد.
در این رابطه توییتر از امکان جدید خود به نام Fleets رونمایی کرده است که ظاهری بسیار شبیه به استوری اینستاگرام دارد. این امر باعث می شود تا افراد بتوانند مطالبی را ارسال کنند که پس از 24 ساعت به صورت خودکار ناپدید خواهد شد. این قابلیت که به نظر تحلیلگران می تواند رشد بسیار خوبی را برای توییتر به همراه داشته باشد، در حال حاضر در کشور برزیل به صورت آزمایشی فعال شده است. این اقدام محتاطانه باعث خواهد شد تا در صورت بروز مشکل، امکان رفع سریع آن وجود داشته و در نهایت با آزمایش کردن، خروجی کار بهترین وضعیت را پیدا کند. مو العدهام از مدیران توییتر عنوان کرده است که با قابلیت جدید حتما شاهد افزایش چشمگیر میزان فعالیت کاربران خواهیم بود و این امر باعث می شود که در پایان سال جاری، توییتر همچنان روند رو به رشد خود را حفظ کند. از دیگر ویژگی های این قابلیت، محدودیت 280 کلمه ای در کنار امکام ارسال عکس، استیکر، گیف و حتی ویدئو است.
مطلب مرتبط: بررسی قابلیت جدید توییتر
ترتیب نمایش Fleets برای کاربران، به ترتیب جدیدترین ها خواهد بود. در این رابطه برخی از صاحبنظران این اقدام توییتر را بسیار دیر توصیف کرده اند. درواقع اینستاگرام چند سالی است که از قابلیت استوری برخوردار بوده و این امر باعث می شود تا توییتر تازه در اول راهی قرار گیرد که مدت ها قبل اینستاگرام از آن عبور کرده است، با این حال برخی دیگر نگاهی مثبت به این قضیه داشته و اعلام کرده اند که با توجه به این امر که توییتر نخستین شبکه اجتماعی مبتنی بر میکروبلاگ محسوب می شود، نباید چنین مقایسه ای را با شبکه های دیگری نظیر اینستاگرام که ماهیت و هسته اصلی فعالیت های آنها کاملا متفاوت است، داشته باشیم، با این حال با توجه به این امر که اقدام مذکور، در مرحله آزمایش قرار دارد، باید برای اطمینان حاصل کردن از نتیجهبخش بودن آن برای چند ماه صبر کرد.