براساس مطالعه ای از سوی موسسه Digg در یک دقیقه بیش از یک میلیون کاربر وارد اکانت شان در فیس بوک می شوند. این امر درباره سایر پلتفرم ها نیز رقم بسیار بالایی را نشان می دهد. وقتی کاربران توجه ویژه ای به شبکه های اجتماعی دارند، تمایل برندها برای سرمایه گذاری بر روی این حوزه طبیعی خواهد بود. امروزه تعامل برندها با مشتریان بسیار دشوار شده است. مشتریان کنونی، به ویژه نسل Z، تمایلی به مشاهده کمپین های بازاریابی و تبلیغات برندها ندارند. همین امر بازاریابی و تبلیغات را بدل به فرآیندی پیچیده کرده است.
امروزه مشتریان حوصله بسیار اندکی دارند. میانگین دامنه صبر مشتریان 10 دقیقه است. به عنوان مثال، اگر یکی از کاربران در شبکه های اجتماعی به اکانت رسمی برند ما پیام دهد، انتظار دریافت پاسخ در کمتر از 10 دقیقه را خواهد داشت. بدون تردید پاسخگویی مناسب به مخاطب هدف با استفاده از شیوه های سنتی مدیریت اکانت امکان پذیر نخواهد بود. به همین خاطر برندها نیازمند شیوه های جدید برای تعامل سازنده با مشتریان هستند. خوشبختانه امروزه ابزارهای زیادی برای تعامل سازنده با مخاطب در شبکه های اجتماعی وجود دارد. ابزارهای دارای هوش مصنوعی توانایی مدیریت امور چندگانه به صورت همزمان را دارند. این امر در حوزه بازاریابی نیز کارایی بسیار زیادی خواهد داشت.
اکنون شبکه های اجتماعی بسیار زیادی برای فعالیت برندها وجود دارد. اغلب برندها تمایل به فعالیت در تمام این پلتفرم ها دارند. نکته مهم در این میان محدودیت منابع انسانی برای مدیریت اکانت های مختلف است. اکنون با ورود ابزارهای مدیریت هوشمند جدید رویای دیرینه برندها بدل به واقعیت خواهد شد.
بدون تردید با ورود هر فناوری تازه ای تردیدها نسبت به استفاده از آن پدیدار می شود. در این زمینه بسیاری از صاحبان کسب و کارها دارای تردیدهای جدی هستند. در ادامه برخی از مزیت های ابزارهای هوشمند در زمینه مدیریت بازاریابی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
مطلب مرتبط: برترین توصیه های بازاریابی شبکه های اجتماعی
1. صرفه جویی در زمان
وقتی بحث از مدیریت هوشمند بازاریابی برندها می شود، صرفه جویی در زمان نخستین مزیت محسوب خواهد شد. امروزه بازاریابی در شبکه های اجتماعی نیازمند وقت و انرژی بسیار زیادی است. به علاوه، امکان بروز خطا را نیز باید مدنظر داشت. ابزارهای دارای هوش مصنوعی با دقت بسیار بالا تمام نیازهای برندها را رفع می کنند، بنابراین دیگر خبری از فرآیند طولانی مدت برای پاسخگویی به کاربران، مدیریت کامنت ها و سایر امور جاری در بازاریابی نخواهد بود. تنها وظیفه اصلی بازاریاب ها در این میان تولید محتوای جذاب است. سایر فرآیندها از سوی سامانه های هوشمند به طور خودکار مدیریت خواهد شد.
2. تداوم عملکرد بازاریابی
بسیاری از برندها پس از مدت زمانی کوتاه فعالیت در شبکه های اجتماعی دیگر حوصله یا توان ادامه فعالیت را ندارند. این امر از نقطه نظر حرفه ای تاثیر بسیار منفی بر روی اعتبار چنین برندهایی خواهد داشت. امروزه کاربران شبکه های اجتماعی علاقه بسیار زیادی به برندهای دارای ثبات و پایداری دارند. این نکته بخش قابل توجهی از علاقه و استقبال مشتریان به برندهایی نظیر اپل، نایک یا غول های عرصه خودروسازی را توجیه می کند. اغلب این برندها در طول مدت زمان طولانی عملکرد باثباتی در زمینه بازاریابی و تولید محصولات باکیفیت داشته اند. استفاده از ابزارهای هوشمند در زمینه مدیریت فرآیندهای بازاریابی تاثیر انکارناپذیری بر روی بهبود وضعیت بازاریابی برندها دارد. به همین خاطر باید تغییر شیوه مدیریت کمپین های بازاریابی برندمان را در دستور کار قرار دهیم.
3. افزایش بازدید مخاطب از محتوای برند
وقتی ما از شیوه مدیریت خودکار و هوشمند کمپین های بازاریابی استفاده می کنیم، میزان بازدید کاربران افزایش خواهد یافت. این امر به دلیل مدیریت تاثیرگذار و سریع امور است. امروزه کاربران تمایل بالایی به تعامل با برندهای مورد علاقه شان دارند. اگر برندها توانایی پاسخگویی مناسب به مخاطب در کوتاه ترین زمان را نداشته باشد، به زودی عرصه را به دیگر رقبا واگذار خواهد کرد. به همین خاطر استفاده از ابزارهای هوشمند نقش محوری در موفقیت کمپین های بازاریابی ایفا می کند.