دوشنبه, ۱۳ اسفند(۱۲) ۱۴۰۳ / Mon, 3 Mar(3) 2025 /
           
فرصت امروز
بررسی ایده های طلایی برای تبلیغات محلی

تبلیغات محلی با بازگشت سرمایه بالا

21 ساعت پیش ( 1403/12/12 )

تصور کنید در حال قدم زدن در خیابان های شهر خودتان هستید. ناگهان چشم تان به یک تابلوی تبلیغاتی بزرگ می خورد که تصویری آشنا از محله دوران کودکی تان را نشان می دهد. زیر تصویر نوشته شده «بازگشت به خاطرات شیرین با طعم نان های تنوری محلی». چه حسی پیدا می کنید؟ احتمالا لبخندی بر لبان تان می نشیند، خاطرات خوش گذشته در ذهن تان زنده می شود و شاید حتی هوس کنید سری به برند بالا با چنین تبلیغاتی بزنید. این قدرت تبلیغات محلی است؛ قدرتی که می تواند با ایجاد حس صمیمیت، نوستالژی و تعلق خاطر مخاطب را به شکلی عمیق تر با برند شما درگیر کند.

تبلیغات محلی، برخلاف تبلیغات سراسری و گسترده، بر روی یک منطقه جغرافیایی خاص تمرکز دارد. این نوع تبلیغات با استفاده از المان های آشنای محلی، زبان و گویش مردم همان منطقه و ارجاع به مکان ها و رویدادهای خاص آنجا سعی می کند با مخاطب ارتباطی نزدیک تر و صمیمی تر برقرار کند. این نزدیکی و صمیمیت باعث می شود که مخاطبان تبلیغ را جزئی از زندگی روزمره خود بدانند و به آن واکنش مثبت تری نشان دهند. دیگر خبری از پیام های خشک و رسمی شرکت های بزرگ نیست. در عوض همه چیز بوی آشنایی می دهد، بوی خاطرات گذشته یا به عبارت دقیق تر بوی خانه.

در دنیای امروز که مردم از بمباران تبلیغات انبوه و بی هدف خسته شده اند، تبلیغات محلی می تواند یک راهکار هوشمندانه برای جلب توجه مخاطبان و ایجاد تعامل بیشتر با آنها باشد. این نوع تبلیغات، به جای اینکه فریاد بزند «من را ببین»، به آرامی در گوش مخاطب زمزمه می کند «من تو را می شناسم، من از جنس تو هستم، من برای تو ساخته شده ام». ما در ادامه این مقاله، به سراغ ایده هایی جذاب و کاربردی برای تبلیغات محلی می رویم تا ببینیم چگونه می توان با استفاده از این روش قلب و ذهن مخاطبان محلی را تسخیر کرد.

ایده اول: استفاده از المان های بصری آشنای محلی

استفاده از المان های بصری آشنای محلی

فرض کنید صاحب یک کافه در شهر یزد هستید. به جای اینکه از تصاویر کلیشه ای کافی شاپ های مدرن در تبلیغات خود استفاده کنید، می توانید از تصاویر بادگیرهای یزد، کوچه پس کوچه های قدیمی یا محله های شناخته شده در تبلیغات خود بهره ببرید. این کار باعث می شود که مخاطب محلی بلافاصله با تبلیغ شما ارتباط برقرار کرده و حس کند که این کافه جزئی از بافت فرهنگی و تاریخی شهر آنهاست. انگار که کافه شما همان خانه قدیمی مادربزرگ است که همیشه بوی چای و شیرینی تازه از آن به مشام می رسد.

مطلب مرتبط: چرا بازاریابان اینترنتی باهوش، تبلیغات محلی را انتخاب می کنند؟

استفاده از المان های بصری آشنا فقط به مکان های تاریخی محدود نمی شود. می توانید از تصاویر چهره های شناخته شده محلی، ورزشکاران بومی، هنرمندان محلی یا حتی مکان های تفریحی و طبیعی محبوب در منطقه خود استفاده کنید. مهم این است که تصویری را انتخاب کنید که برای مخاطب محلی آشنا و خاطره انگیز باشد و حس تعلق خاطر آنها را برانگیزد. فرض کنید یک فروشگاه لوازم ورزشی دارید و از تصویر یک کوهنورد محلی که در حال صعود به قله دماوند است، استفاده می کنید. این تصویر برای کوهنوردان محلی بسیار الهام بخش و انگیزه دهنده خواهد بود.

علاوه بر تصاویر، می توانید از رنگ ها، فونت ها و طرح های گرافیکی استفاده کنید که با هویت بصری منطقه شما همخوانی داشته باشد. مثلا اگر در یک شهر ساحلی کسب و کار دارید، می توانید از رنگ های آبی و فیروزه ای در تبلیغات خود استفاده کنید تا حس دریا و ساحل را به مخاطب القا کنید. یا اگر در یک شهر کویری هستید، می توانید از رنگ های گرم و خاکی استفاده کنید تا حس گرما و صمیمیت کویر را منتقل کنید. هنگام انتخاب المان های بصری، به این نکته توجه کنید که تصویر شما، باید با نوع کسب و کارتان همخوانی داشته باشد. استفاده از تصاویر نامربوط، می تواند باعث سردرگمی مخاطب شود و تاثیرگذاری تبلیغ تان را کاهش دهد. اگر یک رستوران سنتی دارید، استفاده از تصاویر غذاهای محلی و سنتی، بسیار مناسب تر از استفاده از تصاویر غذاهای فست فود خواهد بود.

آخر سر به یاد داشته باشید که هدف از استفاده از المان های بصری آشنا ایجاد حس نزدیکی و صمیمیت با مخاطبان محلی است. با این کار به آنها نشان می دهید که شما هم جزئی از جامعه آنها هستید و به فرهنگ و ارزش های آنها احترام می گذارید. این حس صمیمیت، می تواند اعتماد مخاطبان را جلب کند و آنها را به مشتریان وفادار شما تبدیل کند.

ایده دوم: استفاده از زبان و گویش محلی

استفاده از زبان و گویش محلی

وقتی در حال رانندگی در جاده های ناپل هستید، احتمال اینکه با تبلیغات انگلیسی رو به رو شوید، چقدر خواهد بود؟ خب همه گردشگران انتظار دارند با تبلیغات ایتالیایی در این فضا رو به رو شوند. حتی اگر یک برند قصد جلب نظر مخاطب خارجی را داشته باشد، بهتر است از گویش ایتالیایی در انگلیسی بهره ببرد. اینطوری جذابیت تبلیغات برای مخاطب حسابی بیشتر خواهد شد، مگر نه؟ چنین جمله های محلی شده ای با همان کلمات ساده و صمیمی اش می تواند شما را وسوسه کند بیشتر به آن تبلیغ توجه کنید. این قدرت جادویی زبان و گویش محلی است. زبانی که از دل مردم همان منطقه برخاسته و به قلب آنها می نشیند.

استفاده از زبان و گویش محلی در تبلیغات می تواند تاثیرگذاری آن را به طرز چشمگیری افزایش دهد. وقتی با زبان خود مردم با آنها صحبت کنید، آنها احساس می کنند که شما آنها را درک می کنید، به فرهنگ آنها احترام می گذارید و جزئی از جامعه آنها هستید. این حس نزدیکی و صمیمیت می تواند پلی میان شما و مخاطبان محلی ایجاد کند و آنها را به برند شما علاقه مند کند. البته استفاده از زبان و گویش محلی باید با دقت و ظرافت انجام شود. اگر به درستی از آن استفاده نکنید، ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد و باعث تمسخر یا ناراحتی مخاطب شود. پس قبل از هر چیز، مطمئن شوید که به زبان و گویش محلیِ منطقه موردنظر خود تسلط کافی دارید یا از یک فرد بومی برای نوشتن متن تبلیغ خود کمک بگیرید.

علاوه بر استفاده از کلمات و عبارات محلی، می توانید از ضرب المثل ها و شوخی های رایج در منطقه خود نیز در تبلیغات خود استفاده کنید. این کار، باعث می شود که تبلیغ شما جذاب ، بامزه و به یادماندنی تر شود. فقط حواس تان باشد که زیاده روی نکنید و از شوخی هایی استفاده کنید که به کسی توهین نکند و با فرهنگ عمومی منطقه سازگار باشد. به یاد داشته باشید که زبان و گویش محلی، یک ابزار قدرتمند برای برقراری ارتباط با مخاطبان محلی است. با استفاده درست از این ابزار، می توانید اعتماد آنها را جلب کنید، آنها را به برند خود علاقه مند کنید و آنها را به مشتریان وفادار خود تبدیل کنید. پس، زبان مادری خود را فراموش نکنید و از آن برای رونق کسب وکار خود استفاده کنید.

مطلب مرتبط: محلی سازی تبلیغات در گوگل ادز

ایده سوم: حمایت از رویدادها و جشنواره های محلی

حمایت از رویدادها و جشنواره های محلی

مردم هر شهر و دیاری به رویدادها و جشنواره های محلی خود عشق می ورزند. این رویدادها بخشی از هویت فرهنگی آنهاست و فرصتی برای گردهمایی، شادی و جشن و سرور محسوب می شود. اگر بتوانید به عنوان یک کسب و کار محلی از این رویدادها حمایت کنید، می توانید جایگاه ویژه ای در قلب مردم آن منطقه پیدا کنید.

حمایت از رویدادهای محلی می تواند به شکل های مختلفی صورت بگیرد. می توانید اسپانسر مالی یک جشنواره محلی شوید، در برگزاری یک مسابقه ورزشی محلی مشارکت کنید، غرفه ای در یک نمایشگاه محلی برپا کنید یا محصولات و خدمات خود را با تخفیف ویژه به شرکت کنندگان در یک رویداد محلی ارائه دهید. مهم این است که حضوری فعال و موثر در این رویدادها داشته باشید و نشان دهید که به فرهنگ و ارزش های مردم آن منطقه اهمیت می دهید.

یکی از بهترین راه ها برای حمایت از رویدادهای محلی اهدای جوایز به برندگان مسابقات و جشنواره هاست. می توانید محصولات یا خدمات خود را به عنوان جایزه به برندگان اهدا کنید. این کار، هم باعث خوشحالی برندگان می شود و هم نام برند شما را در ذهن آنها و سایر شرکت کنندگان، حک می کند. علاوه بر حمایت مالی، می توانید در برگزاری رویدادهای محلی نیز مشارکت کنید. می توانید نیروی انسانی خود را برای کمک به برگزاری رویداد اعزام کنید، می توانید تجهیزات و امکانات خود را در اختیار برگزارکنندگان قرار دهید یا می توانید در تبلیغات و اطلاع رسانی رویداد، همکاری کنید. این کار، نشان می دهد که شما فقط به فکر سود خود نیستید، بلکه به آبادانی و پیشرفت منطقه خود نیز اهمیت می دهید. با حمایت از رویدادها و جشنواره های محلی نه تنها به رونق فرهنگی و اجتماعی منطقه خود کمک می کنید، بلکه می توانید برند خود را به عنوان یک برند مسئولیت پذیر و دلسوز به مردم معرفی کنید. این کار، می تواند تصویر مثبتی از برند شما در ذهن مخاطبان محلی ایجاد کند و آنها را به مشتریان وفادار شما تبدیل کند.

ایده چهارم: همکاری با کسب و کارهای محلی دیگر

همکاری با کسب و کارهای محلی دیگر

در هر شهر و محل های کسب و کارهای محلی زیادی وجود دارند که می توانند با هم همکاری کنند و به یکدیگر رونق ببخشند. این همکاری می تواند به شکل های مختلفی صورت بگیرد. می توانید محصولات یا خدمات یکدیگر را تبلیغ کنید، به مشتریان یکدیگر تخفیف بدهید، کمپین های تبلیغاتی مشترک برگزار کنید یا در رویدادهای محلی، به صورت مشترک شرکت کنید.

مطلب مرتبط: سرویس تبلیغات خدمات محلی گوگل چیست؟

یکی از ساده ترین راه های همکاری تبادل کارت ویزیت یا بروشور است. کارت ویزیت یا بروشور کسب وکار خود را در اختیار کسب وکارهای محلی دیگر قرار دهید و از آنها بخواهید که متقابلا همین کار را برای شما انجام دهند. این کار باعث می شود که مشتریان هر دو کسب وکار، با کسب وکار دیگر نیز آشنا شوند.

راه دیگر، ارائه تخفیف های مشترک است. می توانید با یک کسب وکار محلی دیگر توافق کنید که به مشتریانی که از هر دوی شما خرید می کنند، تخفیف ویژه ای بدهید. مثلا اگر صاحب یک رستوران هستید، می توانید با یک سینمای محلی توافق کنید که به مشتریانی که بلیت سینما را همراه با فیش رستوران شما ارائه می دهند، تخفیف بدهید. همچنین می توانید کمپین های تبلیغاتی مشترک برگزار کنید. می توانید با چند کسب وکار محلی دیگر، یک کمپین تبلیغاتی مشترک طراحی کنید و هزینه های آن را بین خودتان تقسیم کنید. این کار، باعث می شود که بتوانید با بودجه کمتر، تبلیغات گسترده تری انجام دهید و به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید. با همکاری با کسب وکارهای محلی دیگر، نه تنها می توانید هزینه های تبلیغات خود را کاهش دهید، بلکه می توانید به یکدیگر در جذب مشتریان جدید کمک کنید و به رونق اقتصادی منطقه خود نیز کمک کنید. این، یک بازی برد-برد برای همه کسب وکارهای محلی است.

ایده پنجم: تبلیغات مشتریان، قوی ترین رسانه

 تبلیغات مشتریان، قوی ترین رسانه

هیچ تبلیغی به اندازه تبلیغی که از زبان یک دوست یا آشنای مورد اعتماد شنیده می شود، تاثیرگذار نیست. مردم به توصیه های دوستان و آشنایان خود بیشتر از هر نوع تبلیغ دیگری اعتماد می کنند. به همین خاطر تبلیغات فرد به فرد یکی از قوی ترین و موثرترین روش های تبلیغات محلی است.

برای اینکه مردم درباره کسب وکار شما با یکدیگر صحبت کنند، باید تجربه ای به یادماندنی و لذت بخش برای آنها خلق کنید. باید کاری کنید که مشتریان، از خدمات یا محصولات شما راضی باشند و آن را به دیگران توصیه کنند. این یعنی ارائه خدمات باکیفیت، یعنی برخورد محترمانه با مشتریان، یعنی ایجاد یک فضای صمیمی و دوستانه در کسب وکار خود.

یکی از راه های تشویق مشتریان به تبلیغات دهان به دهان، ارائه پاداش به آنهاست. می توانید به مشتریانی که دوستان و آشنایان خود را به شما معرفی می کنند، تخفیف بدهید، هدیه ای بدهید یا خدمات ویژه ای ارائه دهید. این کار باعث می شود که مشتریان، انگیزه بیشتری برای معرفی شما به دیگران داشته باشند.

راه دیگر، استفاده از شبکه های اجتماعی برای تشویق مشتریان به اشتراک گذاری تجربیات خود با دیگران است. می توانید از مشتریان خود بخواهید که عکس ها و ویدئوهای خود را با محصولات یا خدمات شما در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند و شما را تگ کنند. همچنین، می توانید مسابقاتی در شبکه های اجتماعی برگزار کنید و از مشتریان بخواهید که با اشتراک گذاری پست های شما، در مسابقه شرکت کنند.

مطلب مرتبط: آینده تبلیغات؛ محلی و موبایلی

علاوه بر این، می توانید از افراد تاثیرگذار محلی (اینفلوئنسرها) برای تبلیغ کسب وکار خود استفاده کنید. این افراد، معمولاً دنبال کنندگان زیادی در شبکه های اجتماعی دارند و می توانند با معرفی کسب وکار شما به آنها، تاثیر زیادی در جذب مشتریان جدید داشته باشند. به یاد داشته باشید که تبلیغات دهان به دهان، یک فرآیند تدریجی و زمانبر است. باید صبور باشید و به طور مداوم، برای ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان خود تلاش کنید. وقتی مشتریان از شما راضی باشند، خودشان بهترین تبلیغ کنندگان شما خواهند بود.

منابع:

https://www.wordstream.com

https://www.webfx.com

https://seenoutdoor.co.uk

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/nncBv9WS
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتMEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکسirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامضد یخ پارس سهندمشاور مالیاتیمشاوره منابع انسانیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستتور سنگاپورخرید PS5مبلمان اداریقیمت طلای آبشدهنرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیکوچینگ فراکوچتعمیر اینورترکناف سقف کناف سقف کاذبخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلدفترچه یادداشت تبلیغاتیواردات از چیناکستریم VXخرید از چینخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهویزای استارتاپ فنلاندکابینت و کمد دیواری اقساطیپالت پلاستیکی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه