گروه کسب و کار فرصت امروز: هیچ شکی وجود ندارد که به لطف تأثیر و کارآمدی تبلیغات آنلاین و موبایلی، تبلیغات دیجیتالی شده اند، اما شاید کمی تعجب برانگیز باشد که این تبلیغات در حال محلی شدن نیز هستند.
مقدار پولی که برای تبلیغات محلی و منطقه ای صرف شده است -تبلیغات در رسانه هایی مانند روزنامه های محلی، مجلات محلی و رادیو سراسری محلی- طبق مطالعه انجام شده توسط BIA/Kelsey، که یک شرکت مشاوره تبلیغاتی است، با مقدار 132.5 میلیارد دلار در سال 2012 افزایش یافته و به 48.8 میلیارد دلار در سال 2017 رسیده است.
طبق گفته های آقای مارک فراتریک، مدیر بخش اقتصادی شرکت BIA/Kelsey، این افزایش 12.3 درصدی در هزینه های مربوط به تبلیغات تنها به دلیل تبلیغ کنندگان محلی مانند تجارت های خرد نیست، بلکه این هزینه عمدتا از سوی برندهای ملی و سازمان های اصلی ایجاد شده است. تبلیغ کنندگان محلی هزینه های مصرفی خود را برای تبلیغات محلی تنها به مقدار کمتر از 9درصد در سال 2015 افزایش دادند، درحالی که تبلیغ کنندگان ملی همین هزینه ها را تا 20درصد افزایش داده اند.
آقای فراتریک گفته است «تبلیغ کنندگان بزرگ می دانند که گاهی یک پیام در سراسر کشور پاسخگو نیست؛ گاهی شما باید یک تبلیغات را برای شخصیت های خاص و مشخصی در ناحیه های مشخصی آماده کنید.»
به گفته آقای فراتریک، اکثر افزایش هزینه ها در تبلیغات همواره از سوی جنبه دیجیتالی این تبلیغات است. انتظار می رود که مقدار هزینه هایی که روی رسانه های آنلاین و دیجیتالی صورت گرفته در سال 2017 تقریبا دو برابر شود و این هزینه به 41.1 میلیارد دلار برای تبلیغات برسد و تقریبا این مقدار، یک سوم کل هزینه ای است که در سال برای تبلیغات صرف خواهد شد. هزینه کردن برای تبلیغات در رسانه های سنتی، مانند روزنامه ها، مجلات و صفحات زرد رنگ انتظار می رود که روند ثابتی داشته باشد یا حتی به مقدار یک درصد کاهش یافته و به 107.6 میلیارد دلار در سال 2017 برسد.
با توجه به این مطالعه، افزایش دلار هزینه شده روی تبلیغات دیجیتالی با یک افزایش عظیم در هزینه های تبلیغات موبایل تحریک خواهد شد که انتظار می رود هزینه های مربوط به تبلیغات موبایل شش برابر شده و در سال 2017 به 6.4میلیارد دلار برسد. تبلیغات آنلاین به میزان 46.5 رشد خواهند کرد، اما در واقع با 6.3 میلیارد دلار در 2017، هزینه کمتری را به نسبت تبلیغات موبایل در این سال خواهند داشت.
آقای فراتریک گفته است «موبایل در حال ایجاد یک انفجار است زیرا این وسیله تبلیغ کنندگان را قادر ساخته است تبلیغات خود را برای مردمی که در ناحیه های جغرافیایی مشخصی زندگی می کنند، منتشر کنند. اگر شما می خواهید چیزی مانند یک وعده ناهار خاص را تبلیغ کنید، می توانید اکثر تبلیغات آن را از طریق تلویزیون و رادیو انجام دهید و این افراد لزوماً برای دیدن چنین تبلیغی روزنامه نمی خوانند. اما همه مردم یک دستگاه موبایل دارند که می تواند تبلیغات شما را روی صفحه نمایش خود نشان دهد؛ باور کنید که این بهترین جنبه یک گوشی برای شما است.»