ما اکنون در دورهای زندگی می کنیم که تمایل برای استعفا از شغل فعلی و دنبال کردن رویاهای کاری بیشترین محبوبیت را دارد. سالانه بسیاری از کارآفرینان و کارمندان در شرکت های مختلف اقدام به ترک شغل فعلی شان و شروع تجربه کاری جدید در حوزه ای متفاوت می کنند. این امر نوعی ترند محبوب در میان اهالی کسب و کار محسوب می شود.
بدون تردید ورود به حوزه های مورد علاقه برای بسیاری از افراد رویایی جذاب است. با این حال از نقطه نظر مالی چنین عملکردی یک فاجعه تمام عیار محسوب می شود. شما با تغییر حوزه کاری تان دیگر تا مدت ها امکان بازگشت به سطح درآمد قبلی تان را نخواهید داشت. درست به همین خاطر تغییر حوزه کاری یکی از پرریسک ترین اقدامات هر کارآفرینی در طول زندگی اش محسوب می شود.
هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از راهکارها و تکنیک های مناسب برای حفظ سطح درآمد حتی در هنگام تغییر حوزه کاری است. این امر به شما شهامت بسیار بیشتری برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد داد. در ادامه برخی از راهکارهای کاربردی در این میان را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.
مطلب مرتبط: درآمدزایی در دنیای کسب و کار از خانه
شناسایی حوزه موردنظر و سپس ترک کار
یکی از مشکلات اصلی در زمینه ترک شغل عدم شناسایی حوزه مورد علاقه از سوی افراد است. نتیجه این امر مواجهه با یک بحران اساسی در زمینه انتخاب حوزه بعدی برای فعالیت کاری است. اگر شما به کار فعلی تان علاقه زیادی ندارید، باید پیش از هر اقدامی یک حوزه تازه را انتخاب نمایید، در غیر این صورت هیچ شانسی برای حفظ سطح درآمدتان نخواهید داشت.
بسیاری از افراد پس از پیدا کردن یک حوزه مورد علاقه برای فعالیت کاری تا مدت ها در شغل قبلی شان باقی می مانند. دلیل این امر اطمینان از امکان شروع یک کار جدید و حتی پیشبرد بخشی از آن قبل از هر چیز است. چنین امری تمام ریسک های مربوط به کاهش درآمد را از بین خواهد برد. بنابراین هیچ مشکلی پیش روی شما در این فرآیند نخواهد بود.
جست و جو برای کمک های مالی
اگر شما ایده ای برای راه اندازی یک کسب و کار یا فعالیت تازه در سر دارید، پیدا کردن یک سرمایه گذار یا نوعی حمایت مالی از سوی دیگران امر مهمی خواهد بود. چنین امری برای شروع فعالیت در یک حوزه تازه به اندازه کافی منطقی خواهد بود. بنابراین شما مشکلی در این راستا پیش روی خودتان احساس نخواهید کرد.
اگر شما هنوز یک سرمایه گذار خوب برای ایده تازه تان پیدا نکرده اید، شاید زمان مناسب برای شروع کارتان فرا نرسیده باشد. بسیاری از کارآفرینان با عجله بیش از اندازه فقط خودشان را به دردسر می اندازند. بنابراین شما باید از چنین عملکردهایی در زمینه کسب و کار دوری کنید. ورود به یک حوزه کاری تازه همیشه چالش برانگیز است. به همین خاطر شما نباید خودتان چالش پیش روی تان را تشدید کنید.
بازنویسی رزومه تان
ورود به یک حوزه کاری جدید به معنای نیاز به رزومه ای تازه است. بسیاری از کارآفرینان چنین نکته مهمی را مدنظر قرار نمی دهند. درست به همین خاطر همیشه مشکلاتی در زمینه پیدا کردن شغل در حوزه های تازه دارند. شاید رزومه شما در کسب و کار قبلی تان بسیار پرطرفدار بود، اما اکنون شرایط به طور کامل فرق کرده است. شما دیگر امکان پیدا کردن یک موقعیت شغلی مناسب با تجربه های قبلی تان را ندارید. بنابراین باید رزومه تان را به شکلی بازنویسی کنید که موردپسند فعالان در حوزه کاری تازه تان قرار گیرد، در غیر این صورت به احتمال زیاد مدت زمانی طولانی از کاهش سطح درآمدتان رنج خواهید برد.
توجه به برند شخصی
آنچه در شرایط بحرانی به شما برای ورود به حوزه ای تازه و پیدا کردن شغل مناسب کمک می کند، استفاده از برند شخصی است. اگر شما برند شخصی حرفه ای داشته باشید، حتی در حوزه های غیرتخصصی تان هم مورد استقبال سایر برندها و کارآفرینان قرار خواهید گرفت. درست به همین خاطر امروزه بسیاری از افراد به دنبال راه اندازی برند شخصی و توسعه آن هستند.
مطلب مرتبط: چگونه از مراسم های آنلاین درآمدزایی کنیم؟
شما برای توسعه برند شخصی تان نیاز به تحمل دردسرهای زیادی ندارید. ساده ترین راهکار در این میان توجه به عملکرد دیگر کارآفرینان با برندهای شخصی تاثیرگذار است. همچنین تلاش برای پاسخگویی به چرایی تمایل تان برای حضور در یک حوزه کاری تازه با برند شخصی تان هم نکته جذابی خواهد بود.