پنجشنبه, ۶ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Thu, 26 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

چگونه وفاداری مشتریان خود را افزایش دهیم

4 سال پیش ( 1399/5/15 )
پدیدآورنده : امیر آل علی   پدیدآورنده : حونل سموئل  

تفاوتی ندارد که صاحب یک برند جهانی هستید و یا در سطح منطقه ‎ای فعالیت دارید. بدون شک شما به وفاداری مشتریان خود نیاز خواهید داشت. در این رابطه بدون اقدامی از جانب شما، نمی ‎توان در این رابطه کاملا موفق ظاهر شد. درواقع با توجه به این امر که برای ایجاد مشتریان جدید، اقدامات بازاریابی مختلفی انجام می ‎شود، بدون برنامه ‎ریزی برای نگه داشتن آنها و ایجاد وفاداری، عملا تلاش ‎های شما با نتیجه لازم همراه نخواهد بود، با این حال این امر نباید باعث ناامیدی شما شود. درواقع ایجاد وفاداری برای هر برندی کاملا امکان ‎پذیر بوده در این راستا تنها کافی است تا به برخی از نکات، توجه داشته باشید.

1-افزایش ارتباطات

چگونه وفاداری مشتریان خود را افزایش دهیم

شما باید ارتباطات خود را با مشتری در سطح بسیار خوبی قرار دهید. این امر باعث خواهد شد تا شانس موفقیت بالایی را داشته باشید. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که افزایش ارتباطات به معنای پیام دادن مداوم نبوده و شما در این رابطه باید ظرافت کار بالایی داشته باشید. برای مثال می‎ توانید با حضور در شبکه‎ های اجتماعی، انواع مسابقات را ایجاد کنید. این امر باعث خواهد شد تا برند شما بیشتر در ذهن مخاطب باقی بماند و این امر خود مانعی برای ترک برند شما خواهد بود.

مطلب مرتبط:  جلب وفاداری مشتریان با راهکارهایی موثر

2-ایجاد جوایز

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که مخاطب شما باید یک مزیت را نسبت به مشتریان تازه ‎کار شما حس کند تا تمایل به ادامه خرید از شما را داشته باشد. در این رابطه شما باید جوایزی را مشخص کنید. این امر می‎ تواند کدهای تخفیف ویژه نیز باشد. نکته مهم دیگری که نباید فراموش کنید این است که در تعیین جوایز، شناخت سلیقه مشتریان نیز بسیار مهم خواهد بود. برای مثال ممکن است شما به تقلید از یک برند موفق دیگر، مواردی را تعیین کنید که ابدا مورد استقبال افراد قرار نخواهد گرفت. در این راستا پرسش مستقیم از افراد نیز یک راهکار خوب خواهد بود.

3-ارتقای سطح خدمت‏ رسانی به مشتری

بدون شک بهبود سطح محصولات، امری سخت خواهد بود، با این حال در زمینه خدمت ‎رسانی به مشتری، شما می ‎توانید همواه تغییراتی را داشته باشید. در این رابطه ضروری است تا همواره در سطحی فراتر از حد انتظار افراد ظاهر شوید. این امر باعث خواهد شد تا افراد تمایل بیشتری را برای وفاداری به شما داشته باشند. آمارها نیز در این رابطه حاکی از آن است که مشتریان راضی، به صورت طبیعی برند را به اطرافیان خود معرفی خواهند کرد. به همین خاطر جلب رضایت آنها دارای اهمیت بسیار زیادی است. در این راستا یک راهکار کلی وجود دارد. درواقع هنگامی که خود را به جای مشتری قرار دهید، می ‎توانید نیازهای آنها را شناسایی نموده و با رفع آنها، به موقعیت بسیار خوبی دست پیدا کنید.

4-بیش از حد به تکنولوژی اعتماد نکنید

بسیاری از برندها اقدامات متنوع خود را به صورت اتوماتیک انجام می‎ دهند. با این حال در زمینه ارتباط با مشتری، توصیه می ‎شود که بعد انسانی را بیشتر مورد توجه قرار دهید. درواقع یکی از اشتباهات رایج حال حاضر این است که افراد پس از تماس با واحد پشتیبانی، با یک سیستم گویا مواجه می ‎شوند که در حدود 1 دقیقه از آنها زمان می‎ برد. این امر در حالی است که همواره باید راهکارهای ساده ‎تری وجود داشته باشد تا افراد بتوانند سریعا نیاز خود را برطرف کنند. در این رابطه توصیه می ‎شود که به شیوه‎ های رایج توجهی نداشته و همواره از اقداماتی که منجر به پیشرفت خواهد شد، استقبال نمایید. یک اقدام جدید، خود مزیت رقابتی فوق ‎العاده ‎ای برای شما خواهد بود . درواقع باید پل ‎های ارتباطی متنوعی وجود داشته باشد تا مشتری هیچ ‎گاه با اتلاف وقت مواجه نشود.

5-مشتری را به عنوان مهمترین دارایی خود بدانید

بدون شک هر فردی از مهمترین دارایی خود، بالاترین مراقبت‎ ها را انجام می‎ دهد و همواره نسبت به ارزش آن آگاه است. در شرکت شما نیز این مسئله باید به عنوان یک قانون درآورده شود تا تمامی کارمندان، بهترین رفتار ممکن را داشته باشند. در این رابطه برخی از شرکت ‎ها اقدام به نظرسنجی کارمندان از نگاه مشتری می ‎کنند و براساس آن میزان حقوق افراد را کاهش و یا افزایش می‎ دهند. یکی از اقداماتی که در شرایط حال حاضر به علت شیوع ویروس کرونا بسیار ضروری است، در اختیار قرار دادن ژل ضد عفونی‎ کننده و طب‎ سنجی افراد قبل از حضور در فروشگاه‎ ها است. این امر باعث خواهد شد تا مشتری شما، احساس امنیت بیشتری داشته باشد و از شما بابت توجه به سلامت آنها، قدردانی نماید. درواقع طیف اقدامات در این زمینه بسیار متنوع بوده و لازم است تا مورد توجه جدی شما قرار گیرد.

مطلب مرتبط: وفاداری مشتری با 20 نکته طلایی

6-ایجاد یک دلیل غیراقتصادی

در نهایت توصیه می ‎شود که به مخاطب خود یک دلیل غیراقتصادی را برای دنبال کردن خود بدهید. برای مثال حمایت از یک طرح زیست محیطی و یا کمک به فقرا، از جمله بهترین گزینه ها محسوب می ‎شود. این امر باعث خواهد شد تا مشتری خرید از شما را در راستای حمایت از یک طرح ارزشمند دانسته و این امر خود باعث ماندگاری آنها خواهد شد.

منبع : tweakyourbiz
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/wiIxP0vJ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستتور سنگاپورخرید PS5
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه