تولید محتوا در دنیای بازاریابی کار ساده ای نیست. شما علاوه بر اینکه باید کلی ایده درجه یک داشته باشید، فرآیند طراحی و ادیت محتوا را نیز باید بلد باشید. همین امر موجب ناامیدی برخی از بازاریاب ها در همان ابتدای امر می شود. به طوری که دیگر سراغ تولید محتوا نمی روند. این در حالی است که همیشه راهکارهای جالب تری برای رهایی از شر فرآیندهای سخت وجود دارد.
ما در روزنامه فرصت امروز همیشه طرفدار میانبرهای ساده و سریع هستیم. به طوری که بدون نیاز به سعی و تلاش زیاد، امکان دستیابی به موفقیت فراهم شود. در این بخش نیز یک ایده جالب برای تان داریم. احتمالا شما هم تا حالا بارها و بارها عبارت محتوای تولیدی کاربران (User Generated Content) به گوش تان خورده است. این اصطلاح برای بسیاری از بازاریاب ها معنای خاصی دارد؛ چراکه به آنها فرصتی اندک برای رهایی از فرآیند تولید محتوا می دهد.
ماجرا از این قرار است که در فرآیند استفاده از محتوای تولیدی کاربران شما دیگر محور اصلی نیستید. در عوض از محتوایی که مخاطب تان تولید کرده، استفاده می کنید. این امر به شما کمک می کند تا فرآیند تعامل با دیگر کاربران را به ساده ترین شکل ممکن جلو ببرید. یادتان باشد، در دنیای امروز کاربران به حرف یکدیگر اعتماد بیشتری دارند. بنابراین وقتی شما از محتوای تولیدی کاربران استفاده می کنید، عملا با یک تیر دو نشان می زنید. اول از همه هزینه های تولید محتوای تان را به شدت کاهش می دهید، دوم هم اینکه اعتماد بیشتری از سوی آنها جلب خواهید کرد.
شاید تنها مسئله کلیدی در این میان نحوه جلب اعتماد مخاطب برای تولید محتوا درباره برندتان است. خب هیچ کس در این دنیا وقتش را از سر راه نیاورده تا همینطور بی مقدمه پای برند شما بگذارد. برخی اوقات کاربران حتی اسم برند شما را نیز نمی دانند. بنابراین انتظار تولید محتوا از سوی آنها بی نهایت عجیب خواهد بود. ما در این مقاله قصد داریم برخی از مهمترین نکات برای تولید محتوا در دنیای کسب و کار را مورد بررسی قرار دهیم. البته در این میان محور اصلی ایجاد انگیزه در مخاطب برای تولید محتوا پیرامون برندتان است. اگر شما هم دوست دارید تحولی در استراتژی بازاریابی تان ایجاد کنید، بد نیست در این مقاله با ما همراه باشید.
ما اول از همه سعی می کنیم ایده های ساده را با شما در میان بگذاریم و سپس به مرور سراغ نمونه های پیچیده تر خواهیم رفت. پس با ما همراه باشید تا نکات کلیدی در این میان را یاد بگیرید.
اولین سوالی که در این بحث باید بدان پاسخ دهیم، دامنه کسانی است که دست به تولید محتوا می زنند. وقتی از عبارت محتوای تولیدی کاربران حرف می زنیم، باید مشخص کنیم دقیقا این کاربران چه کسانی هستند. خب در این رابطه ما یک دسته بندی ساده داریم. لطفا به این گروه ها توجه کنید:
• مشتریان
• فالوورهای برند در شبکه های اجتماعی
• سفیران برند
مطلب مرتبط: راهکارهایی برای دریافت محتوای تولیدی کاربران در دنیای بازاریابی
گروه های بالا کسانی هستند که در زمینه تولید محتوا به عنوان کاربر فعالیت دارند. نکته کلیدی در این میان ارتباط غیررسمی میان شما و آنهاست. در واقع شما هزینهای به آنها در ازای تولید محتوا نمی دهید. به همین خاطر نتیجه نهایی کارشان معمولا بسیار باورپذیرتر از آب درمی آید. این دقیقا همان نکته ای است که بسیاری از بازاریاب ها دنبالش هستند، اما به دلیل سختگیری کاربران هیچ وقت دست شان به آن نمی رسد.
اجازه دهید گروه های بالا را در قالب یک مثال ساده مرور کنیم. یک تیم فوتبال مثل رئال مادرید را در نظر بگیرید؛ این تیم بازیکنان بزرگی دارد و مربی هایش هم همه کاردرست هستند. نکته جالب اینکه افتخارآفرینی این تیم در طول تاریخ موجب شده حالا یکی از محبوب ترین تیم های دنیا باشد. اگر همین حالا در یکی از شبکه های اجتماعی هشتگ رئال مادرید را سرچ کنید، نه تنها محتوای صفحات رسمی این تیم، بلکه کلی محتوای مربوط به طرفداران نیز رو به روی تان قرار می گیرد. این نکته ای است که به آنها اعتبار ویژه ای می بخشد.
محتوایی که طرفداران درباره رئال مادرید تولید می کنند، یا از سوی طرفدارانی است که کارت هواداری رسمی دارند (همان مشتریان) یا کسانی که به نوعی طرفدار تیم محسوب می شوند (فالوورها). گروه دیگری که در این میان دست به تولید محتوا می زنند، بازیکنان تیم هستند.
آنها تجربه شان از حضور در باشگاه در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته و همین امر موجب جلب فالوور و مشتری بیشتر برای محصولات باشگاه می شود.
همانطور که می بینید، عبارت کاربران در فرآیند محتوای تولیدی کاربران دامنه مشخصی از افراد را شامل می شود. بنابراین شما باید برنام های دقیق برای تعامل با همه آنها داشته باشید. وگرنه سرمایه گذاری بر روی یک گروه مشخص خیلی زود هزینه زیادی روی دست تان خواهد گذاشت. این در حالی است که شاید هرگز فرصتی برای تعامل واقعی با مخاطب تان هم پیدا نکنید.
انواع محتوایی که کاربران درباره یک برند تولید می کنند، چیست؟ این سوالی است که شاید خیلی از بازاریاب ها و حتی کارآفرینان بدان فکر نکنند. خب مگر اهمیتی دارد مخاطب چه نوع محتوایی درباره برند تولید می کند؟ راستش را بخواهید، خیلی وقت ها همین محاسبات ساده فرآیند اثرگذاری بر روی مخاطب هدف را مشخص می کند. درست به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم باید شناخت درستی از فرآیند کسب و کار داشت.
ما در این بخش به مرور مختصر و مفید برخی از مهمترین انواع محتوای تولیدی کاربران خواهیم پرداخت. این امر به شما برای تعامل بهتر با مخاطب تان کمک خواهد کرد. پس با ما همراه باشید تا این بخش را نیز زیر ذره بین ببریم.
محتوای ویدئویی
اولین و شاید محبوب ترین گونه محتوا مربوط به فرمت ویدئو است. این فرمت به بازاریاب ها فرصت اثرگذاری بی نهایت گسترده بر روی مخاطب را می دهد. نکته ای که در این میان باید توجه داشته باشید، میزان محبوبیت ویدئو است. خب ویدئو در طول سال های اخیر دائما محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. در این میان توسعه پلتفرم هایی مثل یوتیوب و همچنین افزایش سرعت اینترنت بی تاثیر نیست. این امر موجب شده تا کسب و کارها فرآیند بی نهایت ساده تری برای تعامل با مخاطب هدف داشته باشند. در عین حال شما برای تعامل بهینه با مخاطب تان همیشه فرصت تعامل سازنده با مخاطب تان بر مدار ویدئوهای تعاملی را دارید.
وقتی درباره ویدئوی تعاملی حرف می زنیم، یکی از نمونه های آن همین محتوای تولیدی کاربران است. خب وقتی کاربران انگیزه شان برای تولید محتوا درباره شما دوچندان می شود، شما از مزایای آن مثل محتوای رایگان بهره مند خواهید شد.
مطلب مرتبط: چرا محتوای تولیدی کاربران (UGC) برای بازاریابی مهم است؟
عکس از محصولات
خرید یک محصول تجربه ای لذت بخش است. این نکته درباره محصولاتی که تازه روانه بازار شده اند، حس و حال متفاوتی دارد. درست به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم شما برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب تان باید همیشه به دنبال استفاده از تصاویر مربوط به خریدشان باشید. این امر معمولا از سوی خود مشتریان اتفاق می افتد. اگر دقت کرده باشید، بسیاری از افراد پس از خرید یک محصول اقدام به بارگذاری تصاویری از آن در شبکه های اجتماعی می کنند. این درست همان جایی است که شما فرصت استفاده از مزیت به دست آمده را خواهید داشت؛ چراکه به شما امکان تعامل بهتر با مخاطب را می دهد.
خیلی وقت ها مشتریان تردیدهای زیادی برای خرید یک محصول دارند. با این حال وقتی اعتماد دیگران را مشاهده می کنند، یخ شان آب می شود. این دقیقا همان مسئله ای است که شما باید بدان توجه نشان دهید. فقط در این صورت فرصتی هرچند کوتاه برای تعامل با مخاطب تان خواهید داشت.
یادتان باشد، تولید محتوا درباره برندتان نباید خیلی مصنوعی صورت گیرد. این یعنی مشتریان خودشان باید دست به این اقدام بزنند. اگر شما در این میان اجباری به کار بگیرید، همه ماجرا خراب می شود. پس بهتر است قید این نکته را بزنید.
کامنت ها و نظرات
یکی دیگر از انواع محتوایی که کاربران درباره برندها تولید می کنند، مربوط به کامنت هاست. خب این روزها بسیاری از برندها دوست دارند درباره خدمات شان از مشتریان نظرسنجی کنند. در کنار این مسئله بارها و بارها برندها به سراغ مانور بر روی نظرات مشتریان برای افزایش اعتبارشان در بازار رفته اند. این نکته ای است که به شما برای تعامل با مخاطب هدف کمک ویژه ای خواهد کرد.
اگر دقت کرده باشید، کلی سایت نظرسنجی و اطلاع رسانی درباره کسب و کارها در دنیای آنلاین وجود دارد. اگر مشتریان شما در این سایت ها درباره تان حرف های مثبتی بزنند، در واقع دست به تولید محتوا زده اند. اینطوری شما خیلی ساده تر فرصت جلب اعتماد مشتریان را خواهید داشت.
مطلب مرتبط: چگونه با محتوای تولیدی کاربران تعداد طرفداران برندتان را افزایش دهید؟
حضور به عنوان مهمان در پادکست
اگر برند شما سفیران خاصی دارد، آنها در واقع نقش تولیدکننده زنده محتوا را بازی می کنند؛ چراکه حضورشان در هر جایی به معنای تبلیغ کسب و کارتان خواهد بود. خیلی وقت ها این افراد در پادکست های مختلف نیز حاضر می شوند. آن وقت حتی اگر درباره برندتان حرف نزنند هم باز آن را تبلیغ کرده اند. درست به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز انتخاب درست سفیران را امری ضروری می دانیم؛ چراکه به شما فرصت خوبی برای خودنمایی می دهد.
یک نکته جالب دیگر در این میان امکان هدف گذاری بر روی کارمندان و مدیران برند به عنوان سفیر است. اینطوری شما دیگر لازم نیست خیلی نگران وضعیت نهایی برندتان در بازار باشید؛ چراکه فرصت خوبی برای تعامل با مشتریان به دست آورده و همچنین کارتان را به خوبی سامان داده اید.
کارمندان برند معمولا انگیزه زیادی برای مشارکت در فرآیندهای مختلف دارند. درست به همین خاطر شما باید به آن نقش های مهمی در فرآیند بازاریابی دهید. خب وقتی یک برند کلی کارمند خوشحال دارد که در شبکه های اجتماعی درباره اش تولید محتوا می کنند، دیگر دلیلی برای نگرانی نخواهد بود. این نکته ای است که به کسب و کارها برای موفقیت بیشتر در بازار کمک خواهد کرد.
وقتی ارتباط شما با کارمندان تان خوب باشد، مشتریان نیز به سوی تعامل نزدیک تر با شما ترغیب خواهند شد. این در حالی است که عکس این ماجرا اصلا مصداق ندارد.
حالا به سوال اصلی این بخش رسیده ایم. اینکه چطور مخاطب یا کاربران را به تولید محتوا درباره برند ترغیب کنیم، مسئله ای است که بسیاری از کارآفرینان حتی درباره اش فکر هم نمی کنند. انگار که کاربران باید به طور کاملا خودجوش دست به تولید محتوا زده و برندها نیز در این میان کاملا انفعالی عمل می کنند.
اگر شما هم انتظار دارید مشتریان به طور خودکار درباره برندتان دست به تولید محتوا بزنند، باید بگوییم سخت در اشتباه هستید؛ چراکه اصولا چنین اتفاقی در دنیای کسب و کار روی نمی دهد. در عوض شما هم باید وارد گود شده و به طور غیرمستقیم کاربران را به سوی تولید محتوا هدایت کنید. این امر با راهنمایی درباره کار با انواع ابزارهای تولید محتوا یا حتی تعامل نزدیک با مخاطب روی خواهد داد. ما در ادامه سعی می کنیم برخی از مهمترین نکات درباره ترغیب مخاطب به سوی تولید محتوا را به اتفاق شما زیر ذره بین ببریم. پس با ما همراه باشید تا نکات اساسی در این راستا را بررسی کنیم.
تقاضا از مخاطب برای ارائه بازخورد
اولین گامی که شما به سوی بهبود وضعیت تان باید بردارید، درخواست مستقیم از مخاطب است. اینکه شما از آنها بخواهید تا بازخورد مناسبی نسبت به برندتان ارائه دهند، ماجرا اساسی محسوب می شود. شما در این حالت سرنوشت برندتان را به دست گرفته و فرصت تعامل مناسب با مخاطب تان را خواهید داشت.
مطلب مرتبط: چگونه از محتوای تولیدی کاربران در کمپین بازاریابی مان استفاده کنیم؟
یادتان باشد، شما بدون عملکرد خوب در بازار نمی توانید چنین سوالی از مخاطب کنید؛ چراکه آنها اصلا به درخواست تان توجه نشان نخواهند داد. در عوض بد نیست سراغ بهبود وضعیت ارتباطی تان با مشتریان و همچنین خدمات تان در بازار بروید. اینطوری فرصتی هرچند کوچک برای دریافت بازخورد از مخاطب خواهید داشت.
بد نیست در کمپین های بازاریابی تان از مخاطب بخواهید در صورت تجربه مثبت از برند آن را در قالب یک داستان یا متن بیان کند. اینطوری شما به طور خودکار محتوای تولیدی مخاطب خواهید داشت. شاید فکر کنید این امر انگیزه زیادی در مخاطب ایجاد نمی کند. خب در این صورت شما نیمی از مسیر را برگشته اید. یادتان باشد، فرآیند تولید محتوا از سوی کاربران هیچ هزینه مشخصی برای شما به همراه ندارد. بنابراین شما می توانید به سادگی هرچه تمام تر روی آن حساب کرده و شانس تان را امتحان کنید. خب در نهایت این فرآیند شکست مالی برای تان به همراه نخواهد داشت. پس نگران چه هستید؟
توجه به ترندهای بازار
وقتی شما درباره ترندهای بازار دست به تولید محتوا می زنید، به طور خودکار انگیزه مخاطب برای تعامل با شما نیز دوچندان خواهد شد. این در حالی است که بسیاری از کارآفرینان اصلا به فکر ترندها نیستند. انگار که بازاریابی فرآیندی است که کاملا بر سلیقه شخصی آنها استوار است. خب امیدوارم دست کم شما چنین تصوری درباره بازاریابی نداشته باشید؛ چراکه خیلی زود شما را به سوی شکست سوق خواهد داد.
ترندهای بازار در واقع تغییرات رفتار مشتریان را نشان می دهد. بنابراین شما باید همیشه حواس تان به آنها باشد. برندهایی که ترندها را به طور دقیق دنبال نمی کنند، خیلی زود از دیگران جا خواهند ماند. این در حالی است که شاید توجه بیشتر به وضعیت ترندها شما را در موقعیت بهتری قرار دهد.
یادتان باشد، شما قرار نیست دست خالی به نبرد با ترندها بروید. در عوض امروزه کلی ابزار مختلف وجود دارد. مثلا هاب اسپات (Hubspot) را در نظر بگیرید؛ این ابزار نه تنها به شما برای طراحی استراتژی بازاریابی کمک می کند، بلکه ترندهای تازه را نیز گزارش خواهد کرد. درست به همین خاطر می توانید تجربه ای بی نهایت لذت بخش در فرآیند تعامل با مخاطب داشته باشید.
وقتی یک برند از ترندهای بازار در فرآیند تولید محتوا استفاده می کند، به طور طبیعی بدل به گزینه ای جذاب برای مشتریان به منظور تولید محتوا می شود. یادتان باشد، امروزه مشتریان درباره برندهایی که تحسین می کنند، دست به تولید محتوا می زنند. پس اگر عملکرد خوبی در بازار داشته باشید، تحسین مشتریان دیر یا زود از راه می رسد. با این حال استفاده از ترندها این فرآیند را سرعت می بخشد. به طوری که دیگر لازم نیست خیلی به خودتان سخت بگیرید.
بسیاری از بازاریاب ها فکر می کنند در فرآیند تولید محتوا باید همیشه عملکردی حیرت انگیز از خودشان نشان دهند. این در حالی است که خیلی وقت ها ترندها در نهایت سادگی هستند. بنابراین کمی عملکرد ساده در بازار راه زیادی را طی خواهد کرد.
طراحی هشتگ خاص
یک هشتگ مناسب به شما برای تعامل با مخاطب کمک شایانی خواهد کرد. نکته کلیدی در این میان تلاش برای اثرگذاری بر روی مخاطب به شیوه ای کلیدی است. یادتان باشد، در طول مسیر تولید محتوا بسیاری از کاربران نیاز به یک کانال ارتباطی دارند. به طوری که در ساده ترین شکل ممکن فرصت مشاهده محتوای تولیدی سایر کاربران را داشته و با شما دست به تعامل بزنند.
یادتان باشد، در دنیای امروز بسیاری از کارآفرینان دوست دارند همیشه جلوی چشم مشتریان باشند. خب اگر شما هم چنین تمایلی دارید، اولین گام اساسی طراحی یک هشتگ ویژه برای برندتان است. این امر به شما کمک خواهد کرد تا اثرگذاری بهتری بر روی مخاطب تان داشته و دیگر نگران هیچ چیز نباشید.
خب وقتی شما هشتگ ویژه ای برای برندتان دارید، کاربران به ساده ترین شکل ممکن امکان یافتن محتوای مربوط به شما را خواهند داشت. البته کار شما در این بخش طراحی هشتگی ویژه برای محتوای تولیدی کاربران است. اینطوری کاربران نیز فرصت بهتری برای مشاهده محتوای شان خواهند داشت. ماجرا جالب شد، نه؟
مطلب مرتبط: از محتوای تولید شده توسط کاربران استفاده کنید
کاربران وقتی بازنشر محتوای شان از سوی شما را مشاهده کنند، انگیزه شان برای تولید محتوا بیشتر خواهد شد. در این صورت اگر شما یک هشتگ مشخص نداشته باشید، همه چیز خیلی زود درهم می شود. آن وقت پیدا کرده محتوای تولیدی کاربران بدل به ماموریتی غیرممکن می شود که کمتر کسی از عهده اش برخواهد آمد.
ایده ما در این بخش بی نهایت ساده است. کافی است از ترکیب اسم برندتان با یک عبارت جذاب دست به طراحی هشتگ بزنید. آن وقت مخاطب باید از هشتگ موردنظر برای رساندن محتوایش به دست شما استفاده کند. اینطوری دیگر درگیری زیادی برای تعامل با مخاطب یا حتی اثرگذاری بر روی آنها نخواهید داشت. یادتان باشد، در دنیای امروز بسیاری از بازاریاب ها دردسرهای زیادی در مسیر دریافت محتوای تولیدی کاربران دارند. به همین خاطر شما باید تکنیک های متفاوتی در این میان استفاده کنید وگرنه کارتان حسابی به مشکل می خورد.
آخرین نکته ای که در این بخش باید یادتان باشد، بررسی مداوم محتوای تولید شده با هشتگ است. اگر شما به هشتگ تان توجه نکنید، خیلی زود اوضاع تان به هم می ریزد. درست به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم طراحی هشتگ فقط ابتدای راه است.
استفاده از ظرفیت مسابقات
یک ایده جذاب برای افزایش تعامل مخاطب در زمینه تولید محتوا پیرامون برند مربوط به مسابقات آنلاین است. خب شما می توانید از کاربران درخواست تولید محتوا پیرامون برندتان کنید، آن هم با یک جایزه هیجان انگیز. اینطوری بهترین محتوایی که درباره برندتان تولید شود، جایزه ای منحصر به فرد خواهد داشت.
شاید مسابقه جو رقابتی بسیار زیادی داشته باشد، اما شما لازم نیست تسلیم این جو شوید. در عوض می توانید به ساده ترین شکل ممکن سراغ تعامل با مخاطب تان رفته و اوضاع را به سود خود تغییر دهید. ماجرا از این قرار است که باید شرایط مسابقه را همراه با شوخی و تفریح سازید. اینطوری شانس تان برای تعامل با مخاطب به طور قابل ملاحظه ای بهبود پیدا می کند.
معمولا مسابقاتی که برای ترغیب انگیزه مخاطب به منظور تولید محتوا برگزار می شود، بر روی ضبط ولاگ (Vlog) تمرکز دارد. ولاگ در واقع ثبت ویدئویی تجربه افراد در فرآیند تعامل با یک برند است. بنابراین شما باید از ظرفیت ولاگ نیز به خوبی استفاده کنید. قبول دارم بسیاری از افراد عادی توانایی زیادی برای ضبط ولاگ ندارند، اما همین محتوای آماتور به خوبی موقعیت برندتان در بازار را تقویت خواهد کرد؛ چراکه نشانه علاقه مشتریان به کسب و کارتان است.
یادتان باشد، اگر مسابقه شما شرایط بی نهایت رقابتی پیدا کند، دیگر کمتر کسی به اصل ماجرا که برند شما باشد توجه می کند. در عوض همه دنبال برنده شدن هستند و جو میان افراد نیز از حالت دوستانه خارج می شود. پس سعی کنید همیشه ماجرا را طوری مدیریت کنید که نیازی به تمرکز بیش از اندازه بر روی ظرفیت رقابتی ماجرا نباشد؛ چراکه در نهایت اوضاع تان را حسابی به هم خواهد ریخت.
اگر قبلا تجربه برگزاری مسابقه در شبکه های اجتماعی را داشته اید، می توانید برای یادآوری تجربیات خوب گذشته یک فلش بک به آن مسابقه بزنید. این طوری کاربران خاطرات گذشته شان زنده شده و انگیزه دوچندانی برای تعامل با شما پیدا خواهند کرد. این مسئله ای است که به شما برای تعامل با مخاطب تان کمک شایانی می کند. پس بهتر است توجه ویژه ای بدان داشته باشید؛ چراکه بازگشت سرمایه بی نهایت بالایی داشته و هرگز برای تان ضرآفرین نخواهد بود.
سخن پایانی
محتوای تولیدی کاربران یکی از ایده های جذاب در دنیای بازاریابی محسوب می شود. بسیاری از بازاریاب ها برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب همیشه به دنبال استفاده از ظرفیت چنین محتوایی هستند. درست به همین خاطر ما در این مقاله به سراغ بررسی سیر تا پیاز این مسئله رفتیم. حالا شما آمادگی لازم برای مدیریت محتوای تولیدی کاربران و ترغیب انگیزه مخاطب تان در مسیر تولید چنین محتوایی را دارید. از اینجا به بعد همه چیز به سعی و تلاش خودتان بستگی خواهد داشت.
اگر دقت کرده باشید، تمام برندها پتانسیل کافی برای در اختیار داشتن محتوای تولیدی کاربران را دارند. درست به همین خاطر شما امکانات بی نهایت متنوعی در این مسیر دارید. پس بهانه تراشی را کنار گذاشته و همین حالا دست به کار شوید. ماموریت شما در این میان تقریبا ساده و روشن است. کافی است نکات مورد بررسی در مقاله را به عنوان اجزای یک نقشه گنج کنار هم قرار دهید. این طوری ماموریت تان شروع می شود.
مطلب مرتبط: کمپین تولید محتوا توسط کاربر
من و همکارانم در روزنامه فرصت امروز امیدواریم نکات مورد بحث در این مقاله کمکی هرچند کوچک به شما برای آشنایی با فرآیند ترغیب مخاطب به تولید محتوا درباره برند کرده باشد. مثل همیشه اگر سوالی در این رابطه دارید، کارشناس های ما همیشه آماده کمک به شما هستند.
منابع: