راه اندازی آژانس های دیجیتال یکی از گزینه های جذاب برای هر کارآفرینی محسوب می شود. بسیاری از افراد به جای اینکه به طور مداوم دنبال راهکارهایی برای توسعه آژانس های کاری شان باشند، همیشه به ایجاد ثبات در کارشان علاقه نشان می دهند. شاید این امر بسیار جالب به نظر برسد، اما در دنیای کسب و کار امروز اگر شما به دنبال بهینه سازی وضعیت آژانس کاری تان در کوتاه ترین زمان ممکن نباشید، هیچ شانسی برای جلب نظر مشتریان نخواهید داشت.
بسیاری از کارآفرینان به طور مداوم نسبت به حجم بالای کارشان اعتراض دارند. این امر یکی از نشانه های عرصه کسب و کار نوین است. شما چاره ای به غیر از کنار آمدن با این وضعیت ندارید. بنابراین باید به بهترین شکل ممکن در تلاش برای رفع مشکلات تان در این راستا باشید، در غیر این صورت وضعیت تان به طور مداوم بدتر خواهد شد.
امروزه بسیاری از شرکت ها برای پیگیری کارهای دیجیتال شان نیاز به راهنمایی های حرفه ای دارند. شما به عنوان صاحب یک آژانس دیجیتال دقیقا وظیفه کمک به چنین کارآفرینانی را خواهید داشت. نکته مهم در این میان برنامه ریزی درست برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان در بازار است. اگر شما به این نکته مهم توجه نشان ندهید، هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان نخواهید داشت.
بسیاری از آژانس های دیجیتال همیشه تعهدات شان را با تاخیر در قبال مشتریان انجام می دهند. این امر شاید از نگاه یک کارآفرین ناشی از بروز مشکلات متعدد در بازار باشد، اما در صورت بی توجهی مداوم بدل به یکی از مشکلات بزرگ در زمینه کسب و کار خواهد شد. بنابراین شما باید همیشه حواس تان به این نکته جمع باشد، در غیر این صورت هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان پیدا نخواهید کرد. معنای این امر از رده خارج شدن آژانس تان به شکل تدریجی است. در نهایت نیز حتی یک مشتری نیز از خدمات آژانس تان استفاده نخواهد کرد.
هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از هک های مناسب برای افزایش بهره وری آژانس های دیجیتال است. اگر شما هم در کسب و کارتان همیشه با مشکل سطح پایین بهره وری مواجه هستید، نکات مورد بحث در این مقاله به دردتان خواهد خورد. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این راستا را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
مطلب مرتبط: مزیت های همکاری برندها با آژانس های بازاریابی دیجیتال
چگونه بهره وری آژانس های دیجیتال را بیشتر کنید؟
برون سپاری کارهایی که دیگران بهتر انجامش می دهند
خیلی از کارآفرینان همیشه کارهای مربوط به کسب و کارشان را خودشان با هر زحمتی انجام می دهند. شاید این امر در نگاه نخست بیانگر انگیزه بالای شما برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان باشد، اما نکته مهم اینکه خیلی از کارآفرینان در عمل چنین توانایی ای را ندارند. درست به همین خاطر همیشه با مشکلات زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان مواجه خواهند شد. اگر شما هم همیشه به دنبال راهکارهایی برای انجام دادن تمام کارها به هر قیمتی هستید، باید خیلی سریع نسبت به این نکته بازنگری انجام دهید، در غیر این صورت هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان نخواهید داشت.
امروزه برخی از شرکت های بزرگ وقتی یک کار را خیلی خوب انجام نمی دهند، اقدام به استفاده از خدمات دیگر موسسه ها و شرکت ها می کنند. این امر شاید در نگاه نخست بسیار عجیب باشد، اما به شما امکان تاثیرگذاری هرچه بهتر بر روی مخاطب هدف را می دهد. وقتی شما در انجام دادن یک کار مهارت لازم را ندارید، پیدا کردن کسانی که آن را با کیفیت بالایی انجام می دهند، هم میزان بهره وری تان را افزایش می دهد و هم اینکه صرفه جویی قابل ملاحظه ای در زمان تان خواهد داشت. بنابراین همیشه به خدمات دیگر موسسه ها برای بهبود وضعیت آژانس دیجیتال تان توجه داشته باشید.
یکی از مهمترین کاربردهای برون سپاری برخی از کارها امکان پرهیز از استخدام نیروی کار به طور تمام وقت است. بسیاری از کسب و کارهای نوپا در ابتدای مسیر بودجه لازم برای راه اندازی تمام بخش ها را ندارند. درست به همین خاطر چنین برندهایی به طور مداوم اقدام به همکاری با کارآفرینان مستقل می کنند. شاید این امر در مراحل ابتدایی بسیار سخت به نظر برسد، اما شما خیلی زود به آن عادت خواهید کرد. سایت هایی نظیر آپ ورک (Up Work) در زمینه معرفی کارآفرینان مستقل و ایجاد ارتباط میان آنها و برندها خدمات بسیار گسترده ای دارد. بنابراین اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی میزان بهره وری آژانس تان هستید، هرگز این نکته را فراموش نکنید.
استفاد از قیمت های انعطاف پذیر برای جلب نظر کارمندان
بسیاری از کسب و کارها در طول زمان مجبور به افزایش قیمت محصولات شان می شوند. این امر خارج از کنترل هر برندی بوده و بیشتر به دلیل وضعیت اقتصادی روی می دهد. با این حساب برندها در زمینه افزایش قیمت محصولات شان چندان مقصر اصلی نیستند. نکته مهم در این میان برداشت مشتریان از فرآیند افزایش مداوم قیمت محصولات است. بسیاری از مشتریان در صورت افزایش مداوم قیمت محصولات دیگر به فکر خرید از برند موردنظر نخواهند بود. چنین امری آنها را با مشکلات زیادی رو به رو می سازد. بنابراین شما باید همیشه چاره ای برای کنار آمدن با مشتریان در فرآیند افزایش قیمت محصولات تان باشید.
وقتی یک شرکت مثل کوکاکولا هر شش ماه یک بار قیمت نوشابه های خودش را افزایش می دهد، همیشه این خطر که مشتریان به سراغ پپسی بروند را احساس خواهد کرد. همین امر موجب خلاقیت بیشتر از سوی کوکاکولا و تلاش برای کاهش هزینه های تولید یا ارائه یک ارزش افزوده در کنار محصولش می شود. شما به عنوان یک آژانس دیجیتال باید دقیقا همین عملکرد را از خودتان نشان دهید. بسیاری از برندها در بازار به دنبال جلب نظر مشتریان هستند. نکته مهم در این میان تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان به بهترین شکل ممکن با یک ارزش افزوده است. اینطوری حتی اگر قیمت محصولات تان هم به طور مداوم افزایش پیدا کند، باز هم مشکلی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان نخواهید داشت.
مطلب مرتبط: چگونه آژانس بازاریابی کارآمدتری داشته باشیم؟
امروزه بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان نیازمند تبلیغات پر سر و صدا هستند. البته شما به عنوان یک آژانس دیجیتال چندان به این هزینه های اضافی نیاز نخواهید داشت. مهمترین مسئله در این میان تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان با استفاده از تاکید بر روی کیفیت خدمات آژانس تان است. بدون تردید یک آژانس دیجیتال محصول مشخصی برای عرضه ندارد. با این حال کیفیت خدماتش تعیین کننده خواهد بود. این امر در نهایت سطح بهره وری و درآمد آژانس تان را تا حد زیادی افزایش خواهد داد.
اختصاص زمان برای تمرکز بر روی کار
هیچ کاری بدون تمرکز کافی به خوبی پیش نمی رود. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان به دنبال راهکارهای حرفه ای هستند. این امر شاید در نگاه نخست بسیار ساده باشد، اما به محض اینکه قصد تمرکز بر روی یک کار مشخص را داشته باشید، انواع دردسرها پیدا می شوند. این امر یکی از رایج ترین مشکلات در میان کارآفرینان محسوب می شود. درست به همین خاطر بسیاری از افراد همیشه با مشکل تمرکز اندک در محیط کار رو به رو هستند.
شما به عنوان مدیر یک آژانس باید همیشه به فکر تمرکز کافی کارمندان تان باشید، در غیر این صورت میزان بهره وری شان به طور مداوم کاهش پیدا خواهد کرد. بهترین راهکار در این میان تلاش برای اختصاص ساعت مشخصی از روز برای تمرکز بر روی کار و سپس شروع فرآیند فعالیت کاری است. چنین امری به شما برای تاثیرگذاری بهینه بر روی پروژه های کاری کمک خواهد کرد.
اغلب اوقات کارمندان با برنامه کاری مشخص کیفیت بسیار بالاتری از خودشان نشان می دهند. این امر باید از سوی تیم مدیریت کسب و کار به بهترین شکل ممکن ساماندهی شود، در غیر این صورت کارمندان به تنهایی همیشه مشکلاتی برای کسب تمرکز لازم خواهند داشت.
توصیه ما در این بخش اختصاص ساعت ابتدایی روز برای تمرکز بر روی کار است. این امر به شما برای شروع روزتان با تمرکز و انرژی کافی کمک خواهد کرد. با این حساب اگر هرگونه مشکلی برای تمرکز بر روی یک کار داشته باشید، با این تکنیک رفع خواهد شد. البته یادتان باشد حضور در یک محیط آرام نیز شرط مهمی برای حفظ تمرکز در محیط کار خواهد بود.
بیشتر کردن تعداد کارمندان به معنای بیشتر شدن بهره وری نیست
وقتی صحبت از بهره وری می شود، بسیاری از افراد به دنبال افزایش تعداد نیروی کار هستند. شاید این امر یکی از درس های اساسی در زمینه افزایش بهره وری باشد، اما در دوره و زمانه کنونی دیگر کاربرد خاصی ندارد. شما به عنوان یک کارآفرین باید بیش از اینکه به دنبال افزایش نیروی کار و تحمیل هزینه های سنگین به برندتان باشید، مدیریت بهینه کارمندان فعلی را در دستور کار قرار دهید. شاید این امر بسیار سخت و غیرممکن به نظر برسد، اما در صورت پیگیری درست از سوی شما بهترین نتیجه ممکن را خواهد داشت.
ارتباط مناسب با کارمندان در یک سازمان شرط اصلی برای افزایش بهره وری نهایی است. این امر برای بسیاری از برندها در نگاه نخست ساده است، اما اگر با دقت به وضعیت کسب و کارهای گوناگون نگاه کنید اغلب شان با مشکل ارتباط نامناسب با کارمندان مواجه هستند. همین امر مانع از تاثیرگذاری مناسب بر روی کارمندان و ترغیب شان برای کار بهتر می شود.
تفاوت میان برندهای موفق و نمونه های شکست خورده در ارتباط مناسب با کارمندان است. وقتی شما ارتباط مناسبی با کارمندان تان داشته باشید، تاثیرگذاری بر روی آنها و افزایش نرخ بهره وری امر دشواری نخواهد بود، در غیر این صورت حتی افزایش چشمگیر تعداد نیروی کار نیز دردی از شما دوا نخواهد کرد. ایده جایگزین در این میان تلاش برای بهینه سازی فعالیت کارمندان در شرکت از طریق برگزاری دوره های آموزشی مختلف است. چنین امری در نهایت موجب تاثیرگذاری بهتر بر روی مشتریان شده و کارمندان هم از فعالیت در آژانس شما رضایت بالاتری خواهند داشت.
مطلب مرتبط: اشتباهات اساسی در راه اندازی آژانس بازاریابی دیجیتال
شناسایی نقطه قوت اصلی آژانس تان
هر آژانس یا به عبارت بهتر کسب و کاری دارای برخی از نقاط قوت اساسی است. این امر به معنای عملکرد بهتر شما در یک بخش در مقایسه با نمای کلی آژانس تان است. توصیه ما در این بخش شناسایی بخش مورد نظر و تلاش برای فعالیت تخصصی در آن بخش است. اگر آژانس دیجیتال شما در زمینه خدمات بازاریابی و تبلیغات مهارت بالایی دارد، لازم نیست خودتان را مقید به انجام تمام خدمات دیجیتال کنید. در صورتی که بازاریابی دیجیتال با توانایی های آژانس تان همخوانی دارد، دیگر نباید وقت و بودجه تان را برای کارهای دیگر هدر دهید.
امروزه فعالیت تخصصی در یک حوزه اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر شما به این نکته مهم توجه نشان ندهید، خیلی زود آژانس تان تمام مشتریانش را از دست خواهد داد. بنابراین پیش از هر اقدامی برای افزایش تعداد کارمندان یا تغییر حوزه کاری با دقت مزایای تان را مورد بررسی قرار دهید. این امر به شما برای تاثیرگذاری مناسب بر روی مشتریان کمک خواهد کرد.
نقطه قوت یک برند شاید از همان اول مشخص نباشد، اما شما باید برای آژانس تان آن را پیرامون یکی از ارزش های اصلی کسب و کارتان بنا کنید. به این ترتیب شانس بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان پیدا خواهید کرد. امروزه برخی از مشتریان برای انتخاب یک برند همیشه به دنبال نقطه قوت مشخصی هستند. چنین امری انگیزه آنها برای تعامل با بهترین برند بازار را افزایش می دهد. بنابراین شما باید در بازار به نوعی بهترین برند ممکن باشید. این امر انگیزه کارمندان تان برای کار بهتر را نیز افزایش می دهد.
کنار گذاشتن مشتریان نامناسب
تمام مشتریان حاضر در بازار برای برند شما مناسب نیستند. بدون تردید هر برندی در تلاش برای جلب نظر تمام مشتریان حاضر در بازار است، اما گاهی اوقات مشتریان به دلایلی مانند سختگیری زیاد یا انتظارات بیش از اندازه باید کنار گذاشته شوند، در غیر این صورت شما هیچ شانسی برای کسب درآمد بالا و افزایش بهره وری نخواهید داشت. امروزه برخی از برندها به محض اینکه مشکل اساسی با مشتریان پیدا کنند، از ارائه خدمات به آنها صرف نظر می کنند. شاید این امر بسیار عجیب به نظر برسد، اما دست کم صرفه جویی مناسبی در هزینه های شان صورت می دهد.
اگر شما قبول کنید که تمام مشتریان حاضر در بازار خریداران نهایی تان نیستند، شرایط تان برای افزایش بهره وری بسیار بهتر می شود. این امر به شما برای جلب نظر مشتریان کمک کرده و در صورت ناتوانی برای تامین خواسته های آنها دیگر احساس اجبار برای جلب رضایت شان تحت هر شرایطی را نخواهید داشت.
برخی از برندها برای کنار گذاشتن مشتریان شان همیشه به دنبال بهانه های مختلف هستند. این امر بیشتر از اینکه در ارتباط با بهانه های مختلف باشد، باید براساس دلی و منطق صورت گیرد. شما به عنوان مدیر یک آژانس دیجیتال باید حوزه هایی که خدمات مناسبی در آنها ارائه می کنید را به خوبی بشناسید. اگر مشتری خدمات دیگری از شما خواست، کنار گذاشتنش بهترین ایده ممکن خواهد بود، در غیر این صورت شاید مشکلات بسیار زیادی در مسیر جلب نظر مشتریان برای تان روی دهد.
مطلب مرتبط: 7 راه برای بررسی آژانس بازاریابی دیجیتال
همگام سازی مخاطبان در اپ های مختلف
ارتباط با مخاطب هدف یا مشتریان در هر شرایط برای آژانس های دیجیتال اهمیت دارد. بدون شک اگر یک آژانس دیجیتال توانایی ایجاد ارتباط مناسب با مشتریانش را نداشته باشد، همه به سطح حرفه ایگری آن شک خواهند کرد. درست به همین خاطر شما باید همیشه رفتار حرفه ای در بازار از خودتان نشان دهید، در غیر این صورت همیشه مشکلات زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان خواهید داشت.
امروزه ابزارهای بسیار زیادی برای ارائه خدمات مربوط به همگام سازی مخاطب ها در دسترس قرار دارد. این امر امکان دسترسی تمام اعضای تیم آژانس تان به اطلاعات مربوط به مشتریان و ایجاد ارتباط سریع با آنها را فراهم می سازد. بنابراین همیشه یادتان باشد در نهایت این شما هستید که باید ارتباط مناسبی با مشتریان داشته باشید، در غیر این صورت هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی آنها پیدا نخواهید کرد.
امروزه بسیاری از برندها همیشه با مشکل ریزش مشتریان رو به رو هستند. این امر شاید بسیار ساده به نظر برسد، اما به شما چالشی تمام عیار عرضه می کند. وقتی هیچ مشتری ثابتی دور و بر برندتان نباشد، تاثیرگذاری بر روی آنها بدل به یک چالش تمام عیار خواهد شد. به همین خاطر برای سهولت در جلب نظر مشتریان تازه هم که شده باید همیشه مشتریان قدیمی تان را حفظ کنید. این امر نه تنها از نظر مالی مهم است، بلکه به کارمندان تان هم انگیزه بالاتری برای کار و تلاش بیشتر می دهد. به این ترتیب شما فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی کارمندان تان برای کار بهتر خواهید یافت.
بدون تردید مدیریت یک آژانس دیجیتال امر ساده ای نیست. بسیاری از کارآفرینان به طور مداوم با مشکل در زمینه مدیریت یک کسب و کار دیجیتال یا آژانس رو به رو هستند. اگر شما به دنبال راهکارهایی برای افزایش بهره وری آژانس تان در این میان هستید، ایده های مورد بحث در این مقاله کمک شایانی به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد کرد.