دنیای تبلیغات در طول یک دهه گذشته تغییرات بسیار زیادی کرده است. با افزایش تمایل کاربران برای حضور در شبکه های اجتماعی و به طور کلی فضای آنلاین سطح دسترسی آنها به ابزارهای مسدودسازی تبلیغات به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته است. این امر موجب ایجاد پرسشی اساسی در حوزه تبلیغات شده است: آیا هنوز هم مخاطب به عرصه تبلیغات اعتماد دارد؟ اگر عنصر اعتماد از فعالیت هر حوزه ای حذف شود، دیگر هیچ کس امکان ادامه فعالیت را نخواهد داشت. به طور کلی اگرچه میزان اعتماد کاربران آنلاین به تبلیغات برندها کاهش یافته، اما هنوز هم روزنه هایی از امید باقی مانده است.
براساس گزارش موسسه Best Companies بر روی 1052 شهروند آمریکایی نزدیک به 65 درصد از آنها فرآیند شخصی سازی محتوا از سوی برندها در حوزه تبلیغات را بی فایده و ناکارآمد توصیف کرده اند بنابراین نخستین نقطه ضعف برندها در زمینه جلب نظر مخاطب هدف حوزه شخصی سازی محتواست. جالب اینکه توسعه فناوری هوش مصنوعی نیز کمک چندانی به برندها نکرده است.
خبر خوش برای برندها افزایش اعتماد نسل جوان به ادعاهای برندهاست. این امر در نتیجه سرمایه گذاری برندهای بزرگ بر روی گروه های همسالان نسل Z است. به این ترتیب برندهایی نظیر نایک با انجام تحقیقات گسترده بر روی مخاطب هدف موفق به شناسایی سلیقه شان در حوزه های مختلف شده اند. این امر بر روی وضعیت برندها تاثیر قابل ملاحظه ای دارد. امروزه اگر برندها در تلاش برای افزایش تاثیرگذاری کمپین های تبلیغاتی شان هستند، باید تلاش بیشتری برای جلب نظر گروه های نسل جوان کنند. این امر میزان تاثیرگذاری کمپین برندها را به طور میانگین 30 تا 36 درصد افزایش می دهد. این میزان از افزایش تاثیرگذاری با توجه به مقاومت سخت نسل جوان در برابر محتوای تبلیغاتی بسیار اهمیت دارد.
مطلب مرتبط: همه چیز درباره تبلیغات
یکی دیگر از نقاط ضعف برندها در زمینه تبلیغات ناتوانی در زمینه حفظ جذابیت کمپین شان است. به این ترتیب اغلب کاربران نسل جوان در شبکه های اجتماعی در زمینه کلیک بر روی لینک های جانبی تبلیغات برای آشنایی بیشتر با محصولات تجربیات منفی بیان می کنند. این امر به دلیل تفاوت سطح کیفی محتوای موجود در اکانت رسمی برندها در شبکه های اجتماعی و نکات بیان شده از سوی آنها در سایت رسمی شان است. اگر برندها در تلاش برای کسب اعتماد بیشتری از مخاطب هدف هستند، باید برنامه ای دقیق در زمینه شخصی سازی محتوای تبلیغاتی و همچنین ایجاد تعادل میان محتوای موجود اکانت و سایت رسمی داشته باشند. در غیر این صورت میزان بی اعتمادی کاربران به محتوای تبلیغاتی آنلاین افزایش خواهد یافت.