اگرچه شیوع ویروس کرونا برای بسیاری از افراد به معنای توقفی در انجام کارها بوده است، با این حال آمار برخی از شرکت ها خلاف این موضوع را به اثبات می رساند. درواقع از طریق دورکاری نیز می توان بسیاری از اقدامات را انجام داد، با این حال برای این منظور شما به چند نرمافزار نیاز دارید که در این مقاله به بررسی آنها خواهیم پرداخت. فراموش نکنید که این ویروس باعث شده است تا افراد به استفاده از تکنولوژی بیشتر در شرکت خود محکوم باشند که می تواند یک تحول را در تمامی کسب و کارها به وجود آورد. با توجه به این امر که احتمالا پس از کرونا نیز شاهد ویروس های دیگری خواهیم بود، به همین خاطر ضروری است تا از همین امروز خود را وارد مرحله جدید انجام کارها کنید.
1-Slack (بهترین گزینه جهت ارسال پیام)
اگرچه ممکن است تصور کنید که ایجاد وبینار و ارتباط تصویری گزینه بهتری محسوب می شود، با این حال توجه داشته باشید که این سیاست باعث می شود تا حجم اینترنت شما سریعا تمام شود. به همین خاطر از آن تنها برای اقدامات ضروری باید استفاده کنید، با این حال ایجاد یک ارتباط مداوم و سریع امری ضروری است. به همین خاطر توصیه می شود که از برنامه اسلک استفاده کنید. در این برنامه کافی است تا تیم خود را ایجاد کرده و از امکانات فوقالعاده آن استفاده کنید که در هیچ پیامرسانی یافت نمی شود.
گزینه های دیگر: Microsoft Teams، Flock، Wire
مطلب مرتبط: درس های تازه از بحران کرونا
2-Zoom (بهترین گزینه جهت کنفرانس ویدئویی)
پرکاربرترین برنامه این روزها جهت ایجاد تماس تصویری، برنامه فوق است. علی رغم تمامی انتقادها، زوم دارای محیط کاربری ساده، سرعت و کیفیت مناسب است. همچنین از طریق این برنامه می توانید وبینار نیز ایجاد کنید. نکته جالب این است که این برنامه تا قبل از شیوع ویروس کرونا، کاملا ناشناخته محسوب می شد. به همین خاطر می-توان آن را یکی از برندگان اصلی این اتفاق تلقی کرد.
گزینه های دیگر: join.me، GoToMeeting، Cisco Webex، Cisco Webex Meetings
3-Evernote (بهترین گزینه برای مدیریت پروژه)
وجود یک پوشه جهت ذخیرهسازی و یادداشت مطالب موردنظر، بسیار مهم خواهد بود، با این حال اگر بخواهید در این زمینه از یک دفترچه استفاده کنید، بدون شک تصمیم سخت را اتخاذ کرده اید. این امر در حالی است که برنامه فوق، امکانات ایده آلی را در اختیار شما قرار می دهد. همچنین امکان اشتراکگذاری سریع مطالب بین افراد مختلف نیز از دیگر مزیت های آن محسوب می شود که امر مدیریت پروژه و انجام کارها به صورت تیمی را کاملا امکانپذیر می کند.
گزینه های دیگر: Trello، Asana، Google Sheets and Excel، Basecamp
4-Toggl (بهترین گزینه برای مدیریت زمان)
مهم ترین ویژگی دورکاری این است که به علت نبود ساعت کاری مشخص، ممکن است کنترل زمان را به صورت کامل از دست بدهید و این امر به معمای عقب افتادن انجام کارها خواهد بود. به همین خاطر استفاده از یک برنامه مدیریت زمان، کاملا ضروری است. در این رابطه Toggl دارای بالاترین سطح اطلاعات است. همچنین امکان مقایسه عملکرد نیز در آن وجود دارد.
گزینه های دیگر: FreshBooks، Hubstaff، DeskTime، Paymo، RescueTime، Everhour
5- Google Drive(بهترین ابزار برای دسترسی به فضای ابری)
اگر در کنار دسترسی به فضای کافی، به امنیت اطلاعات خود نیز توجه دارید، بدون شک برند مطرحی نظیر گوگل، گزینه ای کاملا مناسب خواهد بود. همچنین امکان قرار دادن انواع محتواها، از دیگر امکانات آن محسوب شده و امکان استفاده از اطلاعات را برای یک تیم، کاملا مهیا می سازد.
گزینه های دیگر: Dropbox، OneDrive، Sync، pCloud
مطلب مرتبط: تغییر رفتار مشتریان پس از بحران کرونا
6- Dashlane (مدیریت رمزها)
با توجه به این امر که میزان استفاده شما از اینترنت در این روزها افزایش چشمگیری پیدا کرده است، همواره احتمال دارد که رمزها را فراموش کنید. این مسئله در ساده ترین موارد، در رابطه با صفحات افراد در شبکه های اجتماعی مختلف، بسیار اتفاق می افتد. فراموش نکنید که فراموش کردن برخی از رمزها ممکن است یک پروژه را با مشکلی جدی مواجه سازد. به همین خاطر ضروری است تا یک پایگاه مطمئن برای ذخیره آنها داشته باشید. شما می توانید از این برنامه تنها با یک کلیک، رمز و حتی نام کاربری خود را وارد کنید. این امر در حالی است که به خوبی از اطلاعات واردشده، محافظت خواهد شد.
گزینه های دیگر: True Key، Enpass، LastPass، Keeper Password Manager، RoboForm