شروع کسب و کار به عنوان کارآفرین مستقل جذابیت بسیار زیادی برای اغلب افراد دارد. بسیاری از کارآفرینان پس از سال ها فعالیت به عنوان کارمند اقدام به ترک موقعیت مناسب شان در سازمان های بزرگ می کنند. این امر با هدف تاسیس کسب و کار مستقل صورت می گیرد. اگرچه در این میان اغلب کسب و کارهای تازه تاسیس سرنوشتی بهتر از ورشکستگی در همان سال نخست ندارند، اما بازهم رویای راه اندازی کسب و کار مستقل جذابیت های خاص خود را دارد.
مدیریت کسب و کار برای کارآفرینان تازه کار امر دشواری محسوب می شود. بسیاری از کارآفرینان تازه کار مهارت قابل ملاحظه ای در زمینه رقابت با برندهای بزرگ تر ندارند. همین امر شرایط آنها را دشوار خواهد کرد. صرف نظر از بحث رقابت با برندهای دیگر، مدیریت داخلی کسب و کار نیز دارای اهمیت زیادی است. آشنایی با این مفاهیم و تکنیک های مدیریت برند باید به موقع صورت گیرد. در غیر این صورت ماههای نخست بسیار دشواری پیش روی کارآفرینان تازه کار خواهد بود. در ادامه برخی از مهمترین نکات و مهارت ها برای مدیریت بهینه کسب و کار از سوی کارآفرینان تازه کار مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
مدیریت بهینه زمان
مدیریت زمان شاید در نگاه نخست توصیه ای ساده و کلیشه ای به نظر برسد، اما اغلب موجب حل و فصل بهینه چالش ها می شود. برخی از کارآفرینان تازه کار برای پیشبرد اهداف برندشان اقدام به کار برای ساعت های طولانی می کنند. اگر این امر در مورد تمام اعضای شرکت تصویب شود، وضعیت بدتر نیز خواهد شد. کار زیاد همیشه به معنای پیشبرد بهینه امور و دستیابی به اهداف نیست.
مطلب مرتبط: مهارت هایی که هر کارآفرینی به آن نیاز دارد
تفکیک زندگی شخصی از حرفه ای باید مدنظر کارآفرینان قرار گیرد. اغلب افراد برای زندگی بهتر اقدام به کار می کنند. در این میان اگر فرصت کافی برای افراد به منظور رسیدگی به زندگی شخصی شان نباشد، فرآیند کار بی معنا خواهد بود.
یکی از تکنیک های مناسب برای مدیریت زمان توجه به استخدام تیم های کاری به جای کارمندان مجزاست. تیم های کاری همیشه سطح هماهنگی بالاتری از خودشان نشان می دهند. این امر به معنای توانایی تیم های کاری برای پیشبرد اهداف برند به صورت کاربردی و سریع است. این امر ما را به توصیه دوم هدایت خواهد کرد.
ایجاد تیم های کارآمد
استخدام تیم های کاری حالت بسیار ایده آلی را بازنمایی می کند. اغلب کسب و کارها، به ویژه نمونه های کوچک و تازه تاسیس، توانایی استخدام تیم های کاری به صورت یکجا را ندارند بنابراین باید به دنبال راهکار جایگزین باشند. این امر شامل تشکیل تیم های کارآمد است. استخدام هر فرد در شرکت باید با نگاه به فرآیند کلی تشکیل تیم کاری کارآمد باشد.
ارزیابی نیازهای شرکت در ابعاد مختلف اهمیت بسیار زیادی برای کسب و کارها دارد. تیم ها باید نیازهای مختلف شرکت را پوشش دهند بنابراین استخدام یک کارمند بدون تعیین نقشی برای وی بی فایده خواهد بود. متاسفانه امروزه بسیاری از برندها بدون توجه به سطح نیازشان اقدام به استخدام افراد گوناگون می کنند.
مدیریت سرمایه گذاری کسب و کار
سرمایه گذاری در حوزههای مختلف به عنوان یک کسب و کار مستقل امر عجیبی نیست. بسیاری از برندها برای کسب سود جانبی اقدام به سرمایه گذاری بر روی حوزه های مختلف می کنند. گاهی اوقات نیز ماهیت یک برند بر روی سرمایه گذاری مداوم بر روی حوزه های مختلف قرار دارد. در این وضعیت باید بازارهای مناسب و مقدار مطلوب برای سرمایه گذاری ارزیابی شود. نظارت مداوم کارآفرینان بر روی سرمایه گذاری شرکت امری ضروری خواهد بود. شاید اعضای تیم سرمایه گذاری گزینه های جذابی پیشنهاد نمایند، اما در نهایت تصمیم گیری نهایی برعهده کارآفرینان خواهد بود. این امر به دلیل آگاهی کارآفرینان از وضعیت کسب و کار و مقدار بودجه در دسترس است.
بسیاری از کسب و کارها مقدار بودجه در دسترس شان را به طور دقیق برای تیم های مختلف کار بیان نمی کنند. بدون شک این امر مشکلات زیادی برای برندها ایجاد می کند. توصیه کاربردی این بخش بیان محدودیت های بودجه کسب و کار و نظارت مداوم بر روی نحوه سرمایه گذاری بودجه در دسترس بر روی حوزه های مختلف است. اگر این نکته مدنظر کارآفرینان قرار نگیرد، به سرعت با مشکل کمبود منابع مالی مواجه خواهند شد.
مطلب مرتبط:10 نکته برای کارآفرینان تازه وارد
امروزه مدیریت کسب و کار به صورت مستقل از سوی کارآفرینان ایده بسیار جذابی است. مسئله اساسی در این میان نحوه مدیریت کسب و کار برای ماندگاری در بازار است. توصیه های مطرح در این مقاله شروع مناسبی برای کارآفرینان تازه کار خواهد بود.