جمعه, ۷ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Fri, 27 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

ایمیل مارکتینگ، برخلاف پیش بینی خیلی از کارآفرینان، هنوز هم یکی از استراتژی های بازاریابی کارآمد در دنیا محسوب می شود. اگر تا حالا بارها و بارها ضرب المثل «دود از کنده بلند می شود» به گوش تان خورده، بی شک مثال واضح آن درباره همین بازاریابی ایمیلی به چشم می خورد؛ چراکه ایمیل مارکتینگ بعد از گذشت نزدیک به سه دهه هنوز هم گزینه ای جذاب برای بازاریاب ها محسوب می شود. به طوری که خیلی از تیم های بازاریابی بدون این گزینه اصلا روزشان شب نمی شود.

ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم هر کاری در این دنیا قلق خاص خودش را دارد. مثلا تیراندازهای حرفه ای در مسابقات المپیک معمولا از تکنیک های خاصی استفاده می کنند. در کنار این مسئله، نباید اهمیت دسترسی به تجهیزات درست و حسابی را هم فراموش کنیم. خب بدون یک تیر و کمان حرفه ای احتمالا هیچ کس نمی تواند به مدال های المپیک برسد، مگر نه؟

همانطور که در هر کاری باید از ابزارهای درست استفاده کرد، در ایمیل مارکتینگ هم دسترسی به ابزارهای درست گزینه ای جذاب محسوب می شود. بدون این کار شما نمی توانید محتوای جذاب تان را به دست مخاطب رسانده و با بقیه برندها رقابت تنگانگی داشته باشید. از آنجایی که ابزارهای کلیدی در ایمیل مارکتینگ به این سادگی ها پیدا نمی شود، ما در این مقاله قصد داریم برخی از مهمترین ابزارهای این حوزه را به شما معرفی کنیم. اگر شما هم دوست دارید مهارت ایمیل مارکتینگ تان را وارد مرحله ای تازه کنید، بد نیست در ادامه با ما همراه باشید. اینطوری مهارت تان در زمینه ایمیل مارکتینگ از این رو به آن رو خواهد شد. 

بهترین ابزارهای ایمیل مارکتینگ

بهترین ابزارهای ایمیل مارکتینگ

وقتی درباره بهترین ابزارهای ایمیل مارکتینگ حرف می زنیم، باید معیارهای مختلفی را پس ذهن داشته باشیم. یکی از معیارهای کلیدی در این میان هزینه تمام شده استفاده از یک ابزار است. خب این روزها هیچ موسسه ای همینطور رایگان خدماتش را در اختیار دیگران قرار نمی دهد. 

مطلب مرتبط: ایمیل مارکتینگ چیست؟ سیر تا پیاز قدیمی ترین الگوی بازاریابی آنلاین

مسئله کلیدی مقایسه هزینه و سود نهایی استفاده از یک ابزار است. اگر تازه کارتان را شروع کرده اید، اصلا منطقی نیست سراغ گزینه های گران بروید. 

معیار دیگری که باید همیشه پس ذهن داشته باشید، نیازهای تان است. اگر واقعا به یک ابزار نیاز ندارید، نباید الکی سراغش بروید. گاهی اوقات بازاریاب ها فقط به خاطر اینکه یک برند دیگر روی فلان ابزار دست گذاشته، هزینه سنگین استفاده از آن را می پردازند. این امر نه تنها شرایط را برای شما سخت خواهد کرد، بلکه به مرور زمان تمام بودجه تان را هم به هدر خواهد داد. پس بهتر است از همان اول خیال خودتان را راحت کنید. 

آخرین نکته ‎ای که باید مدنظر قرار دهید، مقایسه ابزارهای مختلف قبل از تصمیم گیری است. خب اگر شما یک ابزار را با بقیه نمونه ها مقایسه نکنید، چطور از تصمیم نهایی تان مطمئن خواهید شد؟ این سوالی است که معمولا کارآفرینان جواب روشنی برای آن ندارند. درست به همین دلیل ما بر روی مقایسه محصولات با هم در دنیای امروز تاکید خاصی داریم. این امر به شما کمک می کند تا به مرور زمان بهترین انتخاب ممکن برای برندتان را داشته باشید. ماجرا حسابی جالب شد، نه؟

با توجه به نکاتی که در اینجا بیان کردیم، دیگر باید سراغ ابزارهای داغ مان برویم. خب این شما و این هم بهترین ابزارهای برای ایمیل مارکتینگ موفق.

اکتیو کمپین (Active Campaign): ترند تازه این روزها!

اکتیو کمپین (Active Campaign): ترند تازه این روزها!

در اینجا ما با ابزاری رو به رو هستیم که به کاربران دو هفته فرصت تست رایگان می دهد. این یعنی توسعه دهندگان اکتیو کمپین اعتماد بسیار زیادی به ابزارشان دارند. از سوی دیگر با دریافت هزینه 49 دلار در ماه، این ابزار یکی از گزینه های نسبتا گران محسوب می شود. شما را نمی دانم، اما به نظر من کمتر کسب و کار کوچکی توانایی پرداخت این مقدار هزینه را خواهد داشت. البته در این میان حساب برندهای بزرگ جداست.

یکی از مزایای ویژه اکتیو کمپین ساختار ساده اش است. به طوری که تمام کاربران امکان یادگیری اصول بازاریابی ایمیلی با استفاده از آن را دارند. اگر شما هم در تجربه های قبلی تان با کلی ابزار عجیب رو به رو شده اید، حالا دیگر نوبت تغییر فرا رسیده است؛ چراکه اکتیو کمپین به شما کمک خواهد کرد تا بدون هیچ دردسری ایمیل مارکتینگ را یاد بگیرید. شاید به همین خاطر اکتیو کمپین در طول یک سال اخیر به نوعی ترند در دنیای بازاریابی ایمیلی تبدیل شده است. کار به جایی رسیده که حتی برخی از بازاریاب ها برای یادگیری اولیه ایمیل مارکتینگ کارشان را با این ابزار شروع می کنند. 

صرف نظر از سر و صدایی که پیرامون اکتیو کمپین پیچیده، باید یادتان باشد این ابزار در زمینه شخصی سازی فهرست ایمیل ها نیز عملکرد حیرت انگیزی دارد. شاید یکی از مهمترین مزایای این ابزار منوی ساده اش باشد. به طوری که شما برای یافتن یک سرویس خاص در این ابزار لازم نیست کلی انتظار کشیده یا سردرگم شوید. این نکات از اکتیو کمپین یک ابزار نسبتا کامل برای ایمیل مارکتینگ می سازد.

حالا که به مزایای اکتیو کمپین اشاره کردیم، بد نیست نیم نگاهی به نقاط ضعفش هم داشته باشیم. شاید یکی از مهمترین نقاط ضعف این ابزار قیمت به نسبت بالای آن است. خب آیا برندی را سراغ دارید که به راحتی از پس هزینه 49 دلاری این ابزار برآید؟

نکته دیگری که کمی از ارزش این ابزار کم می کند، مربوط به سادگی بیش از اندازه اش است. انگار توسعه دهندگان این ابزار بیشتر دنبال یک دوره آموزش بازاریابی ایمیلی بوده اند تا ابزاری که واقعا کاربرد اساسی داشته باشد. به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم استفاده از این ابزار باید به طور منطقی صورت گیرد، وگرنه با انتظارات بزرگ از آن حسابی ناامید خواهید شد. چه بسا برندهای بزرگ با اهداف گوناگون در استفاده از این ابزار در همان نگاه نخست با مشکلات اساسی رو به رو شوند. به طوری که پس از چند روز استفاده از این ابزار دیگر برای شان جذاب نباشد. 

مطلب مرتبط:  ایمیل مارکتینگ را چگونه شروع کنیم؟

میل چیمپ (MailChimp): گزینه ای نام آشنا

میل چیمپ (MailChimp): گزینه ای نام آشنا

هر مقاله ای درباره ایمیل مارکتینگ بدون اشاره به وضعیت میل چیمپ ناقص خواهد بود. خب اینجا پای ابزاری در میان است که تقریبا همه بازاریاب ها با آن وارد دنیای ایمیل مارکتینگ شده اند بنابراین جای تعجب ندارد ما هم جایی برای این ابزار معروف در مقاله مان بگذاریم.

اگر بخواهیم از بحث قیمت کارمان را شروع کنیم، میل چیمپ یک ابزار تقریبا ارزان محسوب می شود. شما یک ماه فرصت تست رایگان این ابزار را دارید. به علاوه، اگر فهرست ایمیل جمع و جوری دارید، امکان استفاده رایگان از برخی از امکانات این ابزار برای همیشه را خواهید داشت. بنابراین شاید اصلا کارتان به خرید حق اشتراک این ابزار هم نکشد. 

نکته ای که در اینجا باید بدان توجه داشته باشید، مسئله مربوط به قیمت اشتراک ویژه میل چیمپ است. بر این اساس شما با پرداخت ماهی 20 دلار امکان بهره مندی از تمام امکانات این ابزار را خواهید داشت. به طوری که تقریبا نیاز به هیچ ابزار دیگری پیدا نمی کنید. 

بازاریاب ها هر هدفی در دنیای ایمیل مارکتینگ داشته باشند، میل چیمپ کنارشان است تا به آن برسند. شما با استفاده از این ابزار نه تنها امکان گردآوری و تحلیل بازخورد مخاطب تان را دارید، بلکه به طور خودکار امکان طراحی آزمون آ/ب برای آشنایی هرچه بهتر با سلیقه مخاطب تان را نیز پیدا می کنید. با این حساب دیگر جایی برای شک و تردید باقی نخواهد ماند. ماجرا جالب شد، نه؟

با توجه به اینکه ما اینجا با یک ابزار همه فن حریف رو به رو هستیم، باید نکات منفی هم درباره اش وجود داشته باشد. خب تا اینجا که همه چیز کاملا مثبت و عالی پیش رفته است. نکته کلیدی در این میان فضای بی نهایت حرفه ای میل چیمپ است. به طوری که بازاریاب های تازه کار یا کارآفرینانی که تازه وارد این حوزه شده باشند، خیلی زود تحت تاثیر شرایط این ابزار قرار خواهند گرفت. به طوری که بعد از مدتی کوتاه دیگر هیچ شانسی برای اثرگذاری بر روی مخاطب شان پیدا نخواهد کرد. پس اگر تازه اول راه هستید، شاید میل چیمپ بهترین گزینه برای‎تان نباشد. 

گت ریسپانس (GetResponse): انتخابی مدرن

گت ریسپانس (GetResponse): انتخابی مدرن

گت ریسپانس از آن دست ابزارهایی است که بحث سادگی را با کاربردهای ویژه ترکیب کرده است. درست به همین خاطر خیلی از بازاریاب ها عاشق کار با این ابزار هستند. اولین نکته ای که حسابی جذب تان خواهد کرد، مسئله مربوط به سادگی رابط کاربردی این ابزار است. 

در وهله بعد، خیلی زود با آموزش های متنوع این ابزار شگفت زده خواهید شد؛ چراکه این ابزار به خوبی به کاربران امکان یادگیری مهارت های مختلف در حوزه بازاریابی ایمیلی را می دهد بنابراین دیگر نگرانی از بابت پیچیدگی کار با گت ریسپانس نخواهید داشت. 

نکته ای که در این میان باید مدنظر داشته باشید، مسئله مربوط به هزینه استفاده از این ابزار است. اگر تنها 19 دلار در ماه کنار بگذارید، به سادگی امکان استفاده از گت ریسپانس را خواهید داشت. نکته کلیدی دیگر اینکه شما فرصت 30 روزه برای تست این ابزار در اختیار دارید. به طوری که به راحتی آب خوردن امکان مقایسه آن با دیگر ابزارها را نیز پیدا می کنید. 

یکی از نکات جالب درباره ابزار مورد بحث در این بخش پشتیبانی سریع و دائمی اش است. به طوری که شما در هر ساعتی از شبانه روز در زمینه استفاده از این ابزار دچار مشکل شوید، کارشناس های حرفه ای دم دست تان خواهند بود. البته در این میان نباید توانایی های هوش مصنوعی را هم فراموش کنیم؛ چراکه این ابزار به شما کمک می کند تا هر سوالی که دارید، به سادگی جوابش را هم پیدا کنید. پس جای تعجب ندارد که گت ریسپانس در طول سال های اخیر بدل به گزینه ای محبوب شده باشد.

شاید یکی از مهمترین نقاط ضعف این ابزار در دنیای بازاریابی مربوط به پشتیبانی اش از زبان های محدود و همچنین ناتوانی بسیاری از کاربران در کشورهای مختلف برای استفاده از آن باشد. بنابراین اگر شما نتوانید از ابزار گت ریسپانس استفاده کنید، مزایای مختلف آن هم به دردتان نخواهد خورد. این دقیقا مشکلی است که خیلی ها را نسبت به این ابزار دلسرد کرده است. 

مطلب مرتبط: ایمیل مارکتینگ در سالی که گذشت

دریپ (Drip): ابزاری در حال توسعه

دریپ (Drip): ابزاری در حال توسعه

دریپ یکی از آن ابزارهایی است که فرصت تست دو هفته ای به کاربران می دهد، اما از طرف دیگر هزینه اشتراک بسیار زیادی دارد. اگر شما خیال کار با این ابزار را داشته باشید، باید دست کم ماهی 39 دلار پیاده شوید. البته بسته به استفاده از گزینه های مختلف شاید هزینه اشتراک تان بیشتر هم شود. 

یکی از مزایای ویژه دریپ که هزینه اشتراک بالای آن را توجیه می کند، مسئله مربوط به استفاده از هوش مصنوعی برای ارزیابی داده های مربوط به مشتریان است. اینطوری شما اطلاعات بسیار جامعی برای شخصی سازی کمپین ها در اختیار خواهید داشت. به طوری که دیگر نیازی به نگرانی نسبت به هیچ چیز نباشد. 

توسعه دهندگان دریپ به خوبی می دانند کاربران تجربه مشاهده ایمیل ها را به طور متفاوت پشت سر می گذارند. مثلا کسی که با رایانه شخصی یک ایمیل را باز می کند، تجربه ای متفاوت از کاربران گوشی های هوشمند دارد. به همین خاطر دریپ امکان فرمت کردن محتوای ایمیل ها براساس تجربه کاربری مخاطب هدف را فراهم کرده است. 

آنچه به کار دریپ معنای تازه ای می دهد، تلاش مداوم آن برای آپدیت ابزارش است. به طوری که با مرور مداوم وضعیت سایر ابزارها به دنبال رقابتی هرچه بهتر با نمونه های دیگر در بازار است. این کاری است که دریپ در طول چند سال اخیر با وسواس حیرت انگیزی انجام داده و اگر بخواهیم منصفانه به قضیه نگاه کنیم، حسابی هم در آن موفق بوده است. 

شاید تنها مانع اصلی در راستای استفاده از دریپ هزینه بالای آن باشد. به نسبت اینکه ما در اینجا با ابزاری کمتر شاخته شده رو به رو هستیم، شاید پرداخت 39 دلار به طور ماهانه برای بسیاری از افراد گزینه جذابی نباشد. هرچند که این ابزار حتی امکان ویرایش محتوای تصویری قبل از ارسال گروهی ایمیل ها را نیز فراهم کرده است. درست به همین دلیل شما باید نگاهی دقیق تر به این گزینه داشته باشید. چه بسا استفاده از آن برای تان خیلی هم بد تمام نشود!

میلرلایت (MailerLite): غول مرحله آخر

میلرلایت (MailerLite): غول مرحله آخر

کسانی که میانه خوبی با میل چیمپ ندارند، اسم میلرلایت را به خوبی در ذهن دارند. این ابزاری است که اصلا برای رقابت مستقیم با میل چیمپ وارد بازار شد. شاید فکر کنید چنین طرح و برنامه ای خیلی زود محکوم به شکست خواهد بود، اما درباره میلرلایت ماجرا کاملا برعکس است؛ چراکه بسیاری از کاربران به خوبی از فرصت های به وجود آمده در بستر میلرلایت استفاده می کنند. 

ماجرای میلرلایت با نگاهی به هزینه اشتراک 10 دلاری اش در ماه به خوبی قابل درک است. تازه این ابزار یک سرویس کاملا رایگان نیز برای کاربران دارد. به طوری که شما بدون نیاز به پرداخت هزینه امکان مدیریت کارهای مربوط به کسب و کار کوچک تان را خواهید داشت. ماجرا حسابی جالب شد، نه؟

اگر شما در حوزه فروش محصولات دیجیتال فعالیت دارید، میلرلایت امکانات بی نظیری در اختیارتان قرار می دهد. از داشبوردی کاملا جدید و شناور گرفته تا امکان ارائه توضیحات محصولات به فونت های کاملا متفاوت، همگی دم دست شما قرار دارد. از آنجایی که طراحی رابط کاربری این ابزار بی نهایت سرراست است، توسعه دهندگان استارت آپ ها معمولا آن را انتخاب می کنند؛ چراکه نیاز به دانش فنی در زمینه توسعه استارت آپ ندارد. در عوض شما می توانید بدون هیچ مشکلی کارتان در این حوزه را پیش برده و نگران هیچ چیز هم نباشید. 

ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم میلرلایت برای بازاریاب های تازه کار گزینه بی نهایت جذابی است، اما در عین حال امکانات شخصی سازی شده زیادی برای افراد باتجربه هم دارد. بنابراین شما می توانید به بهترین شکل ممکن از این ابزار در هر موقعیتی سود ببرید. نکته کلیدی در این میان مهارت شما برای استفاده از میلرلایت است؛ چراکه این ابزار برای تمام نیازهای ممکن جواب و راهکار دارد. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و اوضاع تان را کمی هم که شده بهبود بخشید. بی شک با این دست فرمان امکان اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب تان را پیدا می کنید. 

مطلب مرتبط: بازاریابی ایمیلی با نکات و ایده های کاربردی

سخن پایانی

آشنایی با ابزارهای مختلف ایمیل مارکتینگ

انتخاب یک ابزار خوب برای ایمیل مارکتینگ اصلا کار ساده ای نیست. بسیاری از کسب و کارها برای اینکه اثرگذاری لازم بر روی مخاطب هدف را داشته باشند، سال های سال در بازار زحمت می کشند. این در حالی است که با استفاده از یک ابزار خوب می توان نوعی میانبر به سوی موفقیت زد. درست به همین خاطر ما در این مقاله سعی کردیم برخی از مهمترین نکات درباره ابزارهای معروف ایمیل مارکتینگ در دنیای امروز را بررسی کنیم. اگر شما هم دنبال استفاده از یک ابزار برای بازاریابی ایمیلی هستید، این مقاله گزینه های خوبی برای تان داشته است. 

من و همکارانم در روزنامه فرصت امروز امیدواریم نکات مورد بحث در این مقاله کمکی هرچند کوچک به شما برای آشنایی با ابزارهای مختلف ایمیل مارکتینگ و انتخاب بهترین گزینه برای کسب و کارتان کرده باشد. مثل همیشه اگر سوالی در رابطه با مباحث مقاله داشتید، کارشناس های ما همیشه آماده پاسخگویی به شما هستند، پس تعارف را کنار گذاشته و با ما در ارتباط باشید. 

منابع:

https://moosend.com

https://www.forbes.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/JJENa9pb
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستتور سنگاپورخرید PS5
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه