اگر بخوایم نگاهی واقع بینانه نسبت به شبکه های اجتماعی داشته باشیم، بدون شک اینستاگرام یکی از سه شبکه برتر در جهان پس از فیس بوک و یوتیوب محسوب می شود. در این زمینه جدیدترین آمارها حاکی از آن است که بیش از 81 درصد افراد برای خرید در این شبکه جست و جوهای خود را انجام می دهند. این آمار بالاتر از هر شبکه دیگری بوده و این موضوع به خوبی نشان می دهد که تا چه اندازه اینستاگرام، بستر فوق العاده ای برای فعالیت های تجاری محسوب می شود. با این حال نوع فعالیت برندها با صفحه های شخصی، تفاوت هایی را دارد و برای موفقیت، لازم است تا به دنبال تولید تاثیرگذارترین نوع محتواها باشید. در این رابطه هفت مورد انتخاب شده است که تمامی آنها بررسی خواهد شد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که میزان استفاده از شبکه های اجتماعی در هیچ سالی با رکود مواجه نشده و این موضوع خود به خوبی نشان می دهد که فعالیت در آنها تا چه اندازه حیاتی است.
1-محتواهای کاربران
درواقع این موضوع در صدر قرار دارد و دلیل این امر نیز به این خاطر است که چنین اقدامی باعث خواهد شد تا مخاطب از این موضوع که صرفا بازدیدکننده اقدامات شما باشد، خارج خواهد شد. درواقع امروزه مهمترین معیار موفقیت صفحات در هر شبکه ای، نرخ تعامل آنها محسوب می شود. تحت این شرایط شما باید ضمن ایجاد تمایل و تشویق افراد به تولید محتوا برای شما، حمایت های لازم را انجام داده و آنها را به اشتراک بگذارید. در این زمینه بررسی کمپین های موفق برندها (خصوصا آنهایی که در حوزه شما هستند)، باعث خواهد شد تا نسبت به اقداماتی که باید انجام شود، به درک لازم دست پیدا کنید. نکته مهم در این بخش این است که در کنار جایزه دادن به تمامی شرکت کنندگان، حالت مسابقه ای هم داشته باشید و یک یا چند جایزه بزرگ را نیز تعیین نمایید. این امر باعث خواهد شد تا ضمن شرکت کردن افراد بیشتر، کیفیت کار نیز ارتقا پیدا کند. در این زمینه بالاترین حد نتایج را زمانی به دست خواهید آورد که برای تولید محتوا، محصول شما نیاز باشد. تحت این شرایط در زمینه فروش نیز با رشد قابل توجهی مواجه خواهید شد.برای افزایش بازدید کمپین خود و کسب نتایج حداکثری از تبلیغ کردن خصوصا توسط اینفلوئنسرها، غافل نشوید. خوشبختانه در دو سال اخیر اینستاگرام قابلیت های مختلفی برای حساب های تجاری ایجاد کرده است که باعث خواهد شد تا بتوانید با پرداخت هزینه، بازدید بیشتری برای محتواهای خود به دست آورده و شانس دیده شدن بالاتری را داشته باشید. به همین خاطر تفاوتی ندارد که در حال حاضر تعداد دنبال کنندگان واقعی شما چقدر است. بدون شک شما می توانید یک کمپین پرطرفدار را در هر لحظه ای داشته باشید.
مطلب مرتبط: تولید محتوا به سبک برترین صفحات اینستاگرام
2-محتواهای تعاملی
از دیگر مواردی که باید به آن توجه داشته باشید، محتواهای تعاملی است. در این فعالیت ها شما از مخاطب می خواهید که اقدامی را انجام دهد. برای مثال نظرسنجی ها یکی از نمونه های رایج محسوب می شود. نکته ای که در این بخش باید به آن توجه داشته باشید این است که محتواهای سرگرم کننده، شانس تعامل بالاتری را نیز به همراه دارند. در این زمینه ابزارهای مختلفی وجود دارد که براساس نیاز شما، محتواهای تعاملی متنوعی را ایجاد می کنند که Sock Club یکی از آنها محسوب می شود. برای درک بهتر اقداماتی که در این بخش باید انجام شود، توصیه ما این است که نگاهی به اقدامات انجام شده از سوی دیگران داشته باشید.
3-سبک زندگی
در این بخش اگر شما بتوانید یک سبک زندگی جذاب را معرفی کنید که لازمه آن استفاده از محصولات شما می باشد، باعث خواهد شد تا بتوانید فروش بسیار خوبی را تجربه کنید. برای مثال استیال بوهو، یک سبک جدید در لباس پوشیدن محسوب می شود که باعث شد تا بسیاری از برندها با تکیه بر آن بتوانند موفقیت خوبی را به دست آورند. در این زمینه نشان دادن کاربرد محصولات در زندگی روزمره، باعث می شود تا حس خوبی در مخاطب شکل گیرد. برای مثال نشان دادن یک لباس بر روی رگال، اگرچه جذابیت های خاص خود را دارد با این حال اگر یک ویدئوی کوتاه از فردی که آن را پوشیده و در خیابان قدم می زند و یا کارهای روزمره خود را انجام می دهد، تهیه نمایید. بدون شک تاثیرگذاری فعالیت شما به مراتب بیشتر خواهد بود. در این زمینه برند نایک بسیار موفق بوده و تلاش کرده است تا در پشت هر محصول، یک داستان را روایت کند که خود بیانگر سبک زندگی ورزشکاران مختلف می باشد. در این زمینه فراموش نکنید که داستان سرایی، یک اقدام کاملا تاثیرگذار در علم بازاریابی محسوب می شود.
مطلب مرتبط: درآمدزایی از اینستاگرام برای اینفلوئنسرها و تولیدکنندگان محتوا
4-نحوه استفاده
در این مدل از محتواها یک نفر نحوه استفاده از محصول را همراه با تکنیک های مختلف، آموزش می دهد. این موضوع باعث خواهد شد تا افراد به خوبی بتوانند با محول موردنظر، ارتباط برقرار کرده و تردیدهای کمتری نسبت به خرید داشته باشند. نمونه بارز این موضوع را می توان در محصولات آرایشی مشاهد کرد که در آن یک نفر از خود حین آرایش کردن فیلمی گیرد و نکات مهم را بازگو می کند. در این بخش با توجه به این امر که افراد می توانند خود را به جای فرد روایت کننده قرار دهند، بدون شک تاثیرات بسیار خوبی را دریافت خواهید کرد. در این بخش اگر بتوانید تکنیک های جدید را هم یاد بدهید، بدون شک شانس بالایی برای رفتن به اکسپلور و دیده شدن انفجاری، خواهید داشت.
5-پشت صحنه
این امر که یک اقدام چه مراحلی را طی کرده است، بدون شک جذابیت های بالایی را به همراه دارد. درواقع در پشت صحنه معمولا اتفاقات جالبی رخ می دهد و افراد تمایل دارند که اطلاعات بیشتری داشته باشند. به همین خاطر نمایش پشت صحنه اقدامات، بدون شک تاثیرگذار خواهد بود. در این بخش نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما برای پشت صحنه، می توانید خلاقیت بالایی را خرج نمایید. برای مثال در برخی از شرایط گذاشتن یک استوری ساده، کاملا کارساز خواهد بود و در برخی از شرایط شما نیاز دارید که یک ویدئوی جامع تهیه کنید. درواقع توصیه می شود که در این مورد، خود را به یک اقدام محدود نکنید. درواقع شما حتی می توانید مصاحبه هایی با افراد تیم خود داشته باشید تا مخاطب بهتر با روند کارها آشنا شود. در این زمینه نمایش مراحل تولید، اقدامات روزمره شرکت و مراحلی که برای عکس برداری طی شده است در اعتمادسازی تاثیرگذار خواهد بود.
6-جملات طنز و الهام بخش
قوی ترین حس جهان، خنده محسوب می شود و شما لازم است تا از آن در اقدامات تجاری خود استفاه کنید. با این حال موفقیت در این بخش بسیار سخت بوده و شما باید بدانید که با چه چیزی می خواهید شوخی کنید. در این زمینه اقدام بدون ریسک این است که از جملات طنز دیگران استفاده نمایید. با این حال در این بخش تنها استفاده از طنز کافی نبوده و لازم است تا از جملات الهام بخش افراد تاثیرگذار حوزه کاری خود نیز غافل نشده و اطمینان داشته باشید که این موارد، با نرخ اشتراک گذاری خوبی همراه هستند.
مطلب مرتبط: افزایش تعامل با مخاطب هدف در اینستاگرام با ایده های طلایی تولید محتوا
7-اسپانسری اینفلوئنسرها
به عنوان آخرین مورد لازم است تا از اینفلوئنسرها به عنوان پادشاهان شبکه های اجتماعی نام برد. در این زمینه شما می توانید اسپانسر آنها باشید. این امر باعث خواهد شد تا محصول شما توسط این افراد در معرض نمایش قرار گیرد. برای مثال یک بلاگر سفر می تواند تصویری از خود در حین بازدید از یک مکان با ساعت تولیدی برند شما را منتشر نمایید. در این زمینه تنها کافی است که تگ برند شما روی محصول نیز انجام شود تا شاهد افزایش چشمگیر مخاطبان و در نهایت فروش خود باشید. درواقع این موضوع به حدی مهم است که توصیه می شود که هر هفته، حداقل یک نمونه از این پست ها را داشته باشید.