آگاهی از جدیدترین آمارها برای افراد فعال در حوزه های مختلف امری بسیار مهم محسوب می شود. درواقع تنها منبع قابل اعتماد برای تصمیمات همین اطلاعات است که بدون شک جدیدترین آنها، کاربرد بالاتری را هم خواهد داشت. حوزه بلاگینگ در 15 سال اخیر همواره رو به رشد بوده و امروزه به عنوان یکی از سه روش اصلی بازاریابی معرفی می شود. در ادامه جدیدترین آمارها و ترندهای حوزه بلاگینگ را بررسی خواهیم کرد.
1-بیش از 600 میلیون بلاگ در سراسر جهان وجود دارد
اگرچه برخی از افراد بر این باور هستند که بلاگینگ یک شیوه مرده محسوب می شود و امروزه محتوای متنی دیگر جذابیت ندارد و ویدئو جانشین آن شده است. با این حال آمارهای جهانی در این زمینه خلاف این موضوع را به اثبات می رساند. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که این آمار احتمالا به مراتب بیشتر است. با این حال تنها منابع معتبر مورد ارزیابی قرار گرفته است.
مطلب مرتبط: چرا بلاگری اقدامی ارزشمند است؟
2-روزانه بیش از 2 میلیون بلاگ منتشر می شود
اگر بخواهیم یک حوزه را در اصطلاح مرده تلقی نماییم، لازم است تا توجهات به سمت آن بسیار کم باشد و تولید نیز به نسبت گذشته روند نزولی پیدا نماید. با این حال در حوزه بلاگینگ، اگر هر سال آمارها را با یکدیگر مقایسه کنید متوجه این امر خواهید شد که شاهد رشدی مداوم هستید. این موضوع نیز از دیگر دلایل اهمیت این حوزه است. درواقع امروزه تولید محتوا، امری بسیار مهم بوده و نباید شیوه ای در این زمینه را منسوخ شده تلقی کرد و هنوز فضا برای کار بسیار زیادی وجود دارد. در واقع به عقیده بیشتر کارشناس ها، حداقل تا پنج سال آینده در این زمینه تغییر جدی رخ نخواهد داد.
3-بیش از 31 میلیون نفر بلاگر در آمریکا فعال هستند
درواقع آمریکا بیش از هر کشور دیگری بلاگر دارد و با توجه به شیوع جهانی ویروس کرونا، رشد آنها در دو سال اخیر کاملا معنادار بوده است. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که به خاطر درآمد بالا، کسب شهرت و جذابیت کار، بلاگری در رده 10 شغل رویایی قرار دارد که رضایت شغلی آن، بیش از 97 درصد است.
4- 77 درصد کاربران اینترنت بازدیدکنندگان وبلاگ هستند
به صورت کلی بیشتر کاربران اینترنت، از وبلاگ ها استقبال می کنند و به همین خاطر تقاضای بالایی در این زمینه وجود دارد. با این حال نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بیشترین رشد، برای آن دسته از بلاگرهایی است که شیوه ای جدید را پیاده می کنند.
5-هر ماه بیش از 77 میلیون کامنت ارسال می شود
یکی از انتقادهای همیشگی به حوزه بلاگری این است که تعامل کاربران در وضعیت خوبی قرار ندارد. با این حال ممکن است مشاهده چند نمونه ضعیف، باعث بروز چنین تصویری شده باشد. این امر در حالی است که آمارهای جهانی در این زمینه فوق العاده بوده و این امر بیانگر آن است که به صورت کلی، بلاگرها به خوبی توانسته اند با مخاطبان خود ارتباط برقرار نمایند. درواقع ارسال نظر زیر پست ها، از جمله موارد مهمی است که به عقیده بسیاری از تحلیلگران، مهمترین معیار موفقیت محسوب می شود.
6- تعداد بازدیدکنندگان ماهانه صفحات وردپرس بیش از 400 میلیون نفر است
آمارهای جهانی حاکی از آن است که وردپرس بیش از هر برند دیگری که در زمینه ایجاد وب سایت فعالیت دارد، در جذب مخاطب موفق بوده است. درواقع محبوب ترین بستر برای فعالیت بلاگرها محسوب می شود.
مطلب مرتبط: 6 اصل بلاگینگ
7-زمان تقریبی ایجاد هر وبلاگ نزدیک به 4 ساعت است
در ابتدا باید تفاوتی میان وبلاگ نویسان واقعی با افرادی که صرفا کپی برداری می کنند، قائل شد. دسته اول به صورت میانگین در حدود چهار ساعت زمان برای ایجاد یک محتوا، صرف می کنند، همین امر یکی از دلایل مهمی است که بسیاری از افراد فعالیت تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی را به وبلاگ نویسی در سایت ترجیح می دهند. با این حال نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که ارزش کار یک بلاگر، به مراتب بیشتر از صدها تبلیغ است و اگر بخواهیم یک شیوه منسوخ شده را نام ببریم، بدون شک تبلیغات مستقیم است.
8- 2164 عدد طلایی بلاگرها است
یکی از سوالات همیشگی افراد این است که چه تعداد کلمات در یک محتوا با بالاترین شانس موفقیت همراه است. در این زمینه تحلیل آمارهای شش سال اخیر بیانگر آن است که موفق ترین محتواها که با بالاترین استقبال همراه بوده، 2164 کلمه است. درواقع می توان این میزان را عدد طلایی بلاگرها به حساب آورد. در واقع بسیاری از تحلیلگران نیز بر این باور هستند که یک بلاگ حرفه ایی باید نه بیش از حد کوتاه و نه بیش از حد بلند باشد تا ضمن بیان مطالب به صورت کافی، از اضافه گویی نیز خودداری شود. درواقع یکی از مشخصات اصلی مخاطبان حال حاضر این است که بسیار کم حوصله بوده و عدم نیاز به زمان زیاد، یک معیار مهم برای آنها محسوب می شود. همین امر نیز باعث شده است تا بسیاری از سایت ها در بخش مقدمه، خلاصه ای از کل محتوا را ارائه دهند.
9-بیش از 50 درصد کاربران از بلاگرها تاثیر می گیرند
بر طبق نظرسنجی های جهانی، بلاگرها نقش اساسی در تصمیمات افراد دارند. درواقع بیش از 50 درصد کاربران به این موضوع اعتراف کرده اند که خریدهای خود را براساس توصیه های بلاگرها انجام می دهند و این امر یکی از دلایل محبوبیت بسیار بالای آنباکس کردن محصولات در پنج سال اخیر است.
10-تامبلر 495 میلیون بلاگ را به خود اختصاص داده است
ویژگی اصلی تامبلر آسانی در استفاده و داشتن امکانات متفاوت برای کاربران خود است تا بتوانند در قالب های مختلف پست های کوتاه خود را بیان کنند. این وبلاگ ها اصطلاحا تامبلاگ نام دارند. در حالا حاضر مالکیت آن برای وردپرس است. در واقع بالاترین میزان رشد در زمینه بلاگینگ در شش سال اخیر، به این شبکه اختصاص دارد.
11-انگلیسی و اسپانیایی پراستفاده ترین زبان ها هستند
جای هیچ تردیدی وجود ندارد که اسپانیایی به عنوان زبان اول جهان، عنوان اول را به دست آورده است. با توجه به این امر که اسپانیایی تنها به این کشور محدود نمی شود نیز ابدا جای تعجب ندارد و می توان آن را دومین زبان پرکاربرد جهان به حساب آورد. با این حال سورپرایز اصلی برای جایگاه سوم است که به زبان اندونزیایی اختصاص دارد.
مطلب مرتبط: چرا وبلاگ ها شکست می خورند؟
12- بلاگینگ در رتبه دوم برترین روش های بازاریابی محتوا قرار دارد
آمارهای سال 2021 بیانگر آن است که بلاگری، پس از تولید ویدئو، در رده دوم محبوب ترین روش های بازاریابی تولید محتوا قرار دارد. نکته جالب این است که اینفوگرافی با اختلافی کم، رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.
13- 89 درصد بازاریاب ها از بلاگینگ استفاده می کنند
قرار داشتن تولید ویدئو در رتبه بالاتر به معنای آن نیست که توجهات بازاریاب ها به بلاگینگ کم است. درواقع آمار امسال حاکی از آن است که 89 درصد بازاریاب ها از سراسر جهان، از این حوزه به عنوان یکی از استراتژی های اصلی خود برای بازاریابی و فروش استفاده می کنند.
در آخر نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که طولانی تر کردن محتواها به نحوی که حالت سرگرم کننده داشته باشد، ترند اصلی در این حوزه است.