سه شنبه, ۱۵ آبان(۸) ۱۴۰۳ / Tue, 5 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز
مواجهه با پدیده ترک شرکت در دوران کرونا

حفظ کارمندان در شرایط دورکاری

3 سال پیش ( 1400/2/19 )
نویسنده : دیوید پارتین   مترجم : علی ‌آل ‌علی  

کسب و کارها در شرایط کرونایی اقدام به دورکاری را بهترین گزینه ممکن تلقی می کنند. این امر برای بسیاری از برندها به معنای ضرورت استفاده از دورکاری برای ادامه کار بر روی پروژه های مختلف و همچنین پرهیز از ورشکستگی است. شاید دورکاری مزایای زیادی برای برندها در شرایط کرونایی داشته باشد، اما مشکلاتی هم برای آنها و به ویژه کارمندان شان به همراه دارد. 

بسیاری از کارمندان در شرایط دورکاری احساس توجه کمتر از سوی مدیران به وضعیت شان را دارند. این امر بدون تردید عجیب و غریب محسوب می شود، اما ریشه هایی در واقعیت دارد. بدون تردید مدیران در شرایط دورکاری امکان تعامل نزدیک با تمام کارمندان را ندارند. همچنین بسیاری از برندها برای شرایط دورکاری حتی به شیوه ‏های ارتباط مناسب میان کارمندان شان هم توجه نمی کنند بنابراین مواجهه با درخواست ترک شرکت از سوی کارمندان در این شرایط امری طبیعی محسوب می شود. 

حفظ کارمندان در شرایط دورکاری

وقتی کارمندان در محیط شرکت حضور دارند، تعامل میان آنها و مدیران و همکاران شان بسیار ساده تر روی می دهد. این امر هرگونه مشکل یا ابهامی را در سریع ترین زمان ممکن از بین می برد. اگر شما در شرایط دورکاری هم مانند شرایط قبل از کرونا کسب و کارتان را مدیریت کنید، بدون تردید به مشکل خواهید خورد. 

مطلب مرتبط: تقویت روحیه کارمندان در دوران دورکاری با تکنیک‏ های طلایی

تمایل کارمندان برای ترک شرکت در شرایط دورکاری بسیار بیشتر است. این امر شاید ارتباط مستقیمی با نحوه مدیریت شما بر کسب و کارتان نداشته باشد، بلکه تا حدودی ناشی از امکان یافتن یک کار با شرایط دورکاری به سادگی هرچه تمام تر است بنابراین کارمندان در این شرایط به طور مداوم امکانات کار فعلی شان را با گزینه های در دسترس مقایسه می کنند. 

شاید شما حفظ کارمندان در شرایط کرونایی را غیرممکن لحاظ کنید، اما برخی راهکارهای مناسب برای حفظ آنها علی رغم تمام شرایط ناگوار کنونی وجود دارد. در ادامه برخی از نکات مهم در این راستا را مورد بررسی قرار خواهیم داد. شما با استفاده از راهکارهای موردنظر امکان تاثیرگذاری بر روی کارمندان و حفظ‏شان به بهترین شکل ممکن را خواهید داشت. 

یادآوری کیفیت کاری بالای کارمندان

کارمندان همیشه دوست دارند کیفیت کاری بالای شان مورد شناسایی و تقدیر مدیران قرار گیرد. اگر شما کیفیت کاری کارمندان را مدنظر قرار ندهید، انگیزه آنها برای کار بهتر از بین می رود. به هر حال کمتر کسی مایل به کار سخت و ارائه بهترین عملکرد ممکن در صورت بی توجهی مدیرانش است. 

یادآوری تلاش های مناسب کارمندان در هر فرصتی امر مهمی است. این امر کارمندان را نسبت به ادامه همکاری با شما ترغیب خواهد کرد. همچنین موجب تقویت انگیزه شان برای کار بیشتر و بهتر می شود. اگر شما مدیریت بخشی از یک شرکت را برعهده دارید، باید همیشه نسبت به قدردانی از کارمندان تان برای زحمات شان در این شرایط سخت توجه نشان دهید. در غیر این صورت انگیزه آنها برای همکاری با شما به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا خواهد کرد. 

برخی از مدیران به طور مداوم در تلاش برای پیدا کردن دلیل یا مناسبتی به منظور قدردانی از کارمندان شان هستند. این امر همیشه موجب به فردا انداختن کار از سوی شما خواهد شد بنابراین بدون توجه به زمان مناسب برای تشکر و نشان دادن توجه تان به کارمندان این کار را تکرار نمایید. در غیر این صورت شانسی برای جلب نظر کارمندان تان نخواهید داشت. 

ایجاد رابطه عمیق با کارمندان

ایجاد رابطه ای عمیق با کارمندان به طور ویژه ‏ای در شرایط دورکاری دارای اهمیت است. وقتی شما ارتباط نزدیکی با کارمندان تان نداشته باشید، به سادگی امکان بی توجهی مشتریان فراهم می شود. هرچه رابطه شما با کارمندان تان عمیق تر باشد، در شرایط دورکاری شانس بیشتری برای حفظ آنها خواهید داشت. در غیر این صورت آنها به سادگی به سراغ دیگر برندها برای همکاری خواهند رفت. 

رابطه مناسب با کارمندان اغلب باید پیش از فرآیند دورکاری مدنظر قرار گیرد. اگر شما حالا قصد ایجاد شرایط مناسب را دارید، باید اندکی سختی بیشتر را تحمل کنید. این امر به دلیل ناتوانی برای تعامل رو در رو در چنین شرایطی مطرح می شود. اگر شما توانایی ایجاد رابطه ای فراتر از محیط کار را داشته باشید، به خوبی توجه کارمندان تان را جلب خواهید کرد. 

همانطور که شما در تعامل با مشتریان تان به طور مداوم به دنبال ایجاد رابطه ای فراسوی فروش محصولات تان هستید، در مورد کارمندان تان نیز باید همین نکته را مدنظر قرار دهید. در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی آنها پیدا نخواهید کرد. 

شخصی کردن مسائل ممنوع

شما در حوزه کسب و کار مشکل شخصی با کسی ندارید. وقتی تمام کارها به طور حرفه ای پیش می رود، شما هم باید رویکرد حرفه ای داشته باشید. در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی کارمندان و همچنین مشتریان تان نخواهید داشت.

مطلب مرتبط: دورکاری بدون دردسر با 4 تکنیک طلایی

شاید ایجاد رابطه ای نزدیک با کارمندان نوعی شخصی کردن عرصه کسب و کار باشد، اما نکته مهم در این میان رابطه نزدیک در حوزه حرفه ای است. اگر شما تصمیمات تان در عرصه کسب و کار را براساس ملاحظات شخصی بگیرید، نخستین نشانه های سقوط در کسب و کارتان نمایان خواهد شد. بدون تردید هیچ کسب و کاری تمایل به تجربه چنین وضعیتی ندارد بنابراین شما باید در این رابطه بسیار هوشمندانه عمل نمایید. این امر موجب جلب نظر کارمندان و امکان تعامل بلندمدت با آنها خواهد شد. 

منبع : entrepreneur
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/AAGq3eXs
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهند
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه