بازاریابی محتوا یکی از آن اصطلاحات مبهم است که هم به معنای هیچ چیز و هم همه چیز است. در این رشته رو به رشد، هیچ متخصص واحدی وجود ندارد، هیچ فردی که همه پاسخ ها را بداند وجود ندارد. ما این را بهتر از همه می دانیم. در حالی که پلتفرم ما هر ماه هزاران داستان را تجزیه و تحلیل می کند، ما همچنان هر روز چیزهای جدیدی در مورد داستان سرایی می آموزیم. Pressboard یک شرکت داستانی است. ما تصمیم گرفتیم استفاده از داده ها را برای ایجاد محتوای باورنکردنی به جای تبلیغات برای برندها، ناشران، تأثیرگذاران و آژانس ها آسان کنیم. با همان روحیه مشترک، ما این راهنما را ایجاد کردیم تا خرد بزرگترین ذهن های محتوا را در انتشار امروز ترکیب کنیم و آن را به توصیه های عملی تبدیل کنیم. ما امیدواریم که بتوانید این توصیه را در مورد نام تجاری خود اعمال کنید، چه بازاریاب، ناشر، خالق یا فناور باشید.
قسمت اول: درک ارزش محتوای برند شده
برندها و بازاریابان به طور یکسان برای ارائه تعریفی برای محتوای برندشده تلاش کرده اند، تا حدی به این علت که صنعت دائما در حال تغییر است. در پرس بورد، ما محتوای برندشده را به عنوان هر رسانه منتشرشده ای که یک برند در تولید آن نقش داشته است، تعریف می کنیم.
مطلب مرتبط: 16 داده آماری که ثابت می کند محتوای برند شده کار می کند
این به معنای خلق محتوایی است که به طور خاص با هدف انتشار با ناشری مثل NBCUniversal، USA Today یا Bustle ایجاد شده است. برندها از اعتماد، تخصص و دسترسی ناشران ممتاز استفاده می کنند که به آنها امکان می دهد با مخاطبان جدید و بسیار هدفمند ارتباط برقرار کنند.
همگام شدن با صنعت در حال توسعه
محتوای برند به چیزی بیش از یک کلمه رایج تبدیل شده است. این شکل از تبلیغات از همان روزهای اولیه تبلیغات تغییر کرده است و ناشران و تبلیغ کنندگان بیشتری نسبت به قبل روی آن سرمایه گذاری می کنند.
چه شما استارت آپی باشید که قصد دارید یک صنعت را مختل کنید یا یک شرکت فورچن 500 مانند IBM یا JP Morgan Chase که سعی در ایجاد روابط با نسل های جدید مشتریان دارید، کسب و کارهای کوچک و بزرگ به دنبال راه های نوآورانه برای تعامل با مخاطبان هستند. بهترین راه برای انجام این کار از طریق داستان است، نه تبلیغات.
علاوه بر ابزاری برای ایجاد رابطه، محتوای برندشده با تبدیل شدن به یک فرصت درآمدی بزرگ برای اکثر ناشران، ثابت می کند که پاسخی به نگرانی های پایداری طولانی مدت است. بزرگ ترین نام ها در کسب و کار، تیم های خود را اصلاح کرده اند تا محتوای برندشده را به بخشی ضروری از درآمد تبلیغات دیجیتال خود تبدیل کنند.
حذف بنر تبلیغاتی
صرف نظر از اینکه چه چیزی ایجاد می کنید، محتوای شما باید بیشتر از تبلیغات سنتی تلاش کند. به این دلیل که مصرف کنندگان دیگر علاقه ای به تبلیغات بنری ندارند (و احتمالا هرگز هم علاقه ای نداشته اند).
داده ها نشان می دهد که حدود 25 درصد از کاربران اینترنت از مسدودکننده های تبلیغاتی استفاده می کنند. بین سال های 2014 تا 2018، مشترکان نتفلیکس که بدون تبلیغات است، از 50 میلیون به 125 میلیون افزایش یافتند. حقیقت ساده این است که مردم فقط تبلیغات را دوست ندارند و برای اجتناب از آنها، هم به صورت آنلاین و هم در حین تماشای برنامه های مورد علاقه شان هزینه می پردازند. بنابراین بازاریابان باید چیزی را به مشتریان ارائه دهند که ارزش های برندشان را به گونه ای که واقعا با مردم طنین انداز شود، ارتباط برقرار کند.
مصرف کنندگان محتوای برندشده را دوست دارند زیرا کمتر به فروش محصولات می پردازد و بیشتر به ارائه ارزش می پردازد. Ascend Integrated Media گزارش داد که 70 درصد از مصرف کنندگان می خواستند در مورد محصولات از طریق محتوا بیاموزند و به برند هایی که تخصص موضوعی متفکرانه ای را برای آنها ارائه می کردند، پاسخ مثبت دادند.
مصرف کنندگان محتوای برندشده را دوست دارند زیرا کمتر به فروش محصولات می پردازد و بیشتر به ارائه ارزش می پردازد.
محتوای برند شده راه جدیدی برای ایجاد روابط است. به صورت عامدانه در خدمت خواننده است بدون اینکه موجب قطع تمرکز آنها شود. هدفش بیان این است که برند چیست، انواع داستان هایی که دوست دارد قهرمان شان شود و انواع ایده هایی که می خواهد در کنار آنها بایستد. این بازاریابی برای قرن 21 است.
70 درصد از مصرف کنندگان می خواستند از طریق محتوا درباره محصولات بیاموزند و به برند هایی که تخصص موضوعی متفکرانه ای را در اختیارشان قرار می داد، پاسخ مثبت دادند.
به نام عشق محتوای برند شده
چرا شرکت های بیشتری روی محتوای برندشده سرمایه گذاری می کنند؟ این فقط یک ابزار بیهوده نیست، اگرچه داشتن خط نوشته خود در Fast Company یا The Wall Street Journal احساس شگفت انگیزی است. محتوای برندشده موثرترین راه برای جلب توجه و ایجاد اعتماد با مخاطبان جدید است. همانطور که همه بازاریابان می دانند، زمان (با نام مستعار توجه) معادل پول است.
ما برای شرکای خود داستان می نویسیم؛ داستانی درباره چیزی که آنها به آن علاقه دارند و از این ابزار داستان سرایی برای آموزش یا الهام بخشیدن به دیگران استفاده می کنیم. این لزوما یک محصول دیجیتال یا یک محصول چاپی نیست، بلکه فقط یک ابزار داستان سرایی است و همه آن را می فهمند.
مطلب مرتبط: بازاریابی دیجیتال با تنوع بخشی به محتوای برند
آلیسون فاف، رئیس استودیوی داستانی هرست
محتوای برندشده اغلب یک محصول ممتاز با قیمت های بین 1000 تا 50000 دلار و بالاتر بسته به شرکای شما و اندازه کمپین تبلیغاتی است. به این ترتیب، تیم های بیشتری این وظیفه را برعهده گرفته اند تا اثربخشی محتوای برند را اثبات کنند. خبر خوب این است که محتوا فراتر از یک ابزار آگاهی قدرتمند، می تواند مستقیما به چشم های بیشتری در وب سایت برند شما تبدیل شود و پول نقد بیشتری به شما منتقل شود.
یک تجارت پررونق
ناشران نه تنها برای مدیریت درآمد، بلکه برای ایجاد استودیوهای برند به محتوای برندشده روی آورده اند. به گفته آلیسون فاف، رئیس استوری استودیو Hearst، انتظار می رود جریان درآمد Hearst StoryStudio در سال جاری به دلیل محتوای برندشده 30 درصد رشد کند و تنها از این بخش به افزایش خود ادامه خواهد داد. او می گوید: «دیگر هیچ کس روی بنرها کلیک نمی کند.»