در این مقاله با داده های آماری ای آشنا می شویم که اثبات می کند محتوای برند شده کار می کند و چه تاثیری بر استقبال مصرف کننده و میزان خرید آنها می گذارد.
1- محتوای برند شده 22 برابر بیشتر از تبلیغات نمایشی جذاب است
خوانندگان به طور متوسط 45 ثانیه را صرف درگیرشدن با محتوای برند تجاری می کنند که به طور قابل توجهی بیشتر از میانگین 1.6 ثانیه ای است که آنها برای تبلیغات بنری صرف می کنند. «بنر کوری» یک مسئله واقعی برای بازاریابان امروزی است. کاربران به قدری به نادیده گرفتن تبلیغاتی که محتوای آنها را چارچوب بندی می کنند عادت کرده اند که نرخ کلیک برای بنرها به کمتر از 0.1 درصد کاهش یافته است. این تبلیغات عموما آزاردهنده و مخرب در نظر گرفته می شوند، بنابراین جای تعجب نیست که آنها نسبت به محتوای برندشده که اطلاعاتی را ارائه می دهد که خوانندگان قبلا به دنبال آن هستند، جذابیت کمتری دارند.
2- محتوای برندشده باعث یادآوری بیشتر برند نسبت به تبلیغات پیش از پخش می شود
در حالی که ویدئو همچنان یک تاکتیک قوی برای ناشران دیجیتالی است، محتوای برندشده در هنگام یادآوری برند بهتر از آن است. براساس یک گزارش ازNielsen ، محتوای برند منجر به یادآوری 86 درصدی برند شده است، در حالی که تبلیغات پیش از پخش فقط 65 درصد به یادآوری برند منجر شده است.
مطلب مرتبط: مزایای بازاریابی محتوا چیست؟
3- محتوای برندشده قصد و علاقه مصرف کننده را برمی انگیزد
یک مطالعه انجام شده توسط IPG Media Lab نشان داد که مصرف کنندگان پس از قرار گرفتن در معرض محتوای برندشده 14 درصد بیشتر به دنبال محتوای اضافی از یک تبلیغ کننده هستند. مارک هاوارد، مدیر ارشد درآمد فوربس، می گوید که محتوای برندشده و تبلیغات بنری می توانند در این فرآیند به صورت پشت سر هم کار کنند و به کاربران برندی را یادآوری کنند که در معرض آن بوده اند و آنها را به سمت خرید سوق دهد.
4- یادآوری برند برای محتوای برندشده 59 درصد بیشتر از سایر تبلیغات دیجیتال است
این نتیجه طبق همان مطالعه IPG Media Lab به دست آمده است. این گزارش همچنین نشان داد که یادآوری محتوای برند در مقایسه با زمانی که برای اولین بار در سال 2013 انجام شد، 17 درصد بهبود یافته است. به نظر می رسد یا مصرف کنندگان بیشتر به آن عادت کرده اند یا ما در حال بهترشدن در آن هستیم، یا کمی از هر دو.
5- محتوای برند شده که از طریق ناشران ممتاز توزیع می شود، 50 درصد افزایش برند را مشاهده می کند
شریک شدن سودمند است. بازاریابانی که محتوای برند شده خود را از طریق شبکه ناشر توزیع می کنند، نسبت به کسانی که به تنهایی منتشر می کنند، 50 درصد افزایش برند را مشاهده می کنند. علم پشت این موضوع به تشخیص الگو برمی گردد. انسان ها در تشخیص الگوها واقعا خوب هستند و وقتی یک نام تجاری با یک منبع قابل اعتماد مانند یک ناشر مرتبط می شود، مغز ما آن را به عنوان سیگنالی در نظر می گیرد که شرکت ارزش ها و شهرت یکسانی دارد.
6- 90 درصد از گروه های رسانه ای انتظار دارند درآمد محتوای برند شده آنها در 12 ماه آینده افزایش یابد
فضای محتوای برند شده در حال رونق است. در یک نظرسنجی از 20 گروه رسانه ای آمریکای شمالی، تقریبا همه آنها گفتند که انتظار دارند محتوای برند رشد کند. این بیشتر از هر جریان درآمد دیگری از جمله اشتراک، ویدئو یا تبلیغات نمایشی است.
7- پیش بینی می شود تبلیغات بومی تا سال 2025 بیش از 402 میلیارد دلار باشد
ممکن است حق با آن ناشران نیز باشد. شرکت تبلیغاتی بومی AdYouLike پیشنهاد می کند که این صنعت از 85.83 میلیارد دلار در سال 2020 به 402 میلیارد دلار تا سال 2025 خواهد رسید.
8- 74.5 درصد از متخصصان ارتباطات محتوای برندشده را در کمپین های خود گنجانده اند
و از این تعداد، 67 درصد انتظار دارند که مشتریان شان در سال آینده بیشتر برای محتوای برند شده خرج کنند.
مطلب مرتبط: چرا بازاریابی محتوایی برای برند شما ضروری است؟
9. 27.5 درصد از کاربران اینترنت دارای مسدودکننده تبلیغات هستند
این یعنی یکی از هر چهار نفر این کار را انجام می دهند و نسل هزاره ای ها حتی بیشتر از تبلیغات بنری بیزار هستند. تقریبا دو نفر از هر سه نسل هزاره ای ها، تبلیغات را مسدود می کنند، اگرچه هنوز احساس می کنند که تبلیغات هدف گذاری مجدد و تبلیغات رسانه های اجتماعی می توانند به علایق شان مرتبط باشند.
10- بیشتر تبلیغ کنندگان فعالانه از تبلیغات اجتناب می کنند، حتی از تبلیغات خودشان
یک مطالعه Pressboard نشان داد که 98 درصد از بازاریابان محتوای بدون تبلیغات را پخش می کنند و 27 درصد از مسدود کننده های تبلیغات استفاده می کنند، اما از آنجایی که 96 درصد، مقالات را به بنرها ترجیح می دهند، هنوز برای ما افراد فعال در تولید محتوا، امید وجود دارد.
11- بینندگان جوان تبلیغاتی را که برای حمایت از افراد مشهور مورد علاقه شان است تماشا می کنند
حتی اگر نسل هزاره ای ها از تبلیغات متنفر باشند، 58 درصد از آنها اگر از شخصیت های دیجیتالی مورد علاقه شان حمایت شود، آن تبلیغات را تماشا می کنند. با این حال، محتوا همچنان باید معتبر، سرگرم کننده و مفید باشد.
12- مصرف کنندگان بیشتر به ناشران ممتاز اعتماد می کنند تا به محتوای خبری در فیس بوک و توئیتر
موضوع «اخبار جعلی» تاثیر جدی بر اعتماد مصرف کنندگان به رسانه های اجتماعی داشته است. براساس نظرسنجی انجام شده از طریق Qualtrics در بریتانیا، 79 درصد از پاسخ دهندگان فکر می کنند که دانستن منبع محتوای خبری مهم است. همین تعداد گزارش کردند که به بی بی سی اعتماد دارند، در حالی که 55 درصد به اخبار تایم و گاردین اعتماد دارند. فقط 36 درصد به اخبار فیس بوک و توئیتر اعتماد داشتند.
13- خوانندگان ترجیح می دهند که تبلیغات ترکیبشده در صفحه را ببینند
اکثر پاسخ دهندگان به یک مطالعه Verizon Media گفتند که تبلیغات را به عنوان نوعی محتوا می پذیرند و 79 درصد از آنها گفتند که ترجیح می دهند تبلیغاتی که در صفحه ترکیب می شوند را ببینند تا بنرهای مزاحم.
14- بینندگان به محتوای ویدئویی برندشده نسبت به تبلیغات معمولی واکنش مثبت بیشتری نشان می دهند
افرادی که ویدئوهای برندشده را تماشا می کنند، در مقایسه با افرادی که تبلیغات 30 ثانیه ای را تماشا می کنند، 62 درصد بیشتر احتمال دارد که واکنش مثبت نشان دهند. افراد خوشحال، برند شما را به یاد می آورند و احتمال خرید بیشتری دارند، بنابراین دفعه بعد که برای هزینه های رسانه ای خود برنامه ریزی می کنید این را در نظر داشته باشید.
15- کاربرانی که احساس می کنند با یک برند ارتباط دارند، 2 برابر بیشتر از دیگران پول خرج می کنند
این را 70 درصد از پاسخ دهندگان به مطالعه ای که توسط موسسه تحول دیجیتال Capgemini انجام شده است، می گویند. علاوه بر این، 81 درصد از آن پاسخ دهندگان سپس برند های مورد علاقه خود را به خانواده و دوستان شان معرفی می کنند. یافتن راهی برای برقراری ارتباط عاطفی با مخاطبان، به سادگی تعریف داشتن حس ششم تجاری خوبی است.
مطلب مرتبط: تولید محتوا (Content Creation)
16- مصرف کنندگان از برندها می خواهند که موضع بگیرند
این فقط در مورد برچسب های جذاب و محصول خوب نیست. براساس مطالعه اخیر Sprout Social، اکثر مصرف کنندگان می خواهند که برندها در مورد مسائل اجتماعی و سیاسی نظر داشته باشند. قبلا دیده ایم که شرکت هایی مانند نایک و ژیلت این را به ترتیب در کمپین های «Colin Kaepernick وThe Best Men Can Be» با نتایج متفاوت وارد کرده اند. اگر شرکت شما قصد دارد همین کار را انجام دهد، مطمئن شوید که موقعیت شما واقعی و مبتنی بر ارزش است. فروش بعدا انجام می شود، اما تنها در صورتی که عموم مردم باور کنند پیام شما معتبر است.
همه چیز نشان می دهد که محتوای برند یک تاکتیک مهم است، مهم نیست مشتری شما در چه مرحله ای از خرید قرار دارد.