یکشنبه, ۲ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Sun, 22 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

هنگامی که بحث از کانال های بازاریابی می شود، به طور معمول ذهن افراد به سراغ بازاریابی ایمیل محور، بازاریابی محتوایی یا بازاریابی پولی می رود. در این میان شاید حتی به فکر استفاده از دونات برای بازاریابی هم نیفتیم. با این حال برند گوگل با استفاده از همین شیرینی های خوشمزه برخی از بزرگ ترین محصولاتش را به مخاطب معرفی کرده است. در حقیقت گوگل برای دستیابی به اهداف خود از یک رویداد خاص به بهترین شیوه استفاده کرد.

در این مقاله ما نگاهی به عملکرد برخی از برندهای بزرگ در زمینه بازاریابی مناسبتی خواهیم انداخت. در این زمینه علاوه بر بررسی عمومی استراتژی آنها روی تکنیک های خاص شان نیز متمرکز می شویم. تکنیک هایی که باعث ماندگاری کمپین های این برندها در ذهن مخاطب شده اند.

1-گوگل: مغازه های دونات فروشی

در اکتبر 2017 برند گوگل از محصول جدیدش با نام Google Home Mini رونمایی کرد. این غول دنیای دیجیتال برای بازاریابی محصول جدید خود راهکار کاملا غیرمترقبه ای را در پیش گرفت. بر این اساس آنها فروشگاه های متعددی در سطح آمریکا به فروش دونات مخصوص گوگل اختصاص دادند. در این بین اگر مشتری از شانس کافی برخوردار بود، به جای دونات به وی دستگاه Google Home Mini تعلق می گرفت.

مطلب مرتبط:بازاریابی رویدادی چیست؟

هدف از اجرای این طرح ایجاد تجربه ای به یاد ماندنی برای مشتریان در عین خلق سوژه ای مناسب برای شبکه های اجتماعی بود. طرح گوگل به خوبی نشان داد که بازاریابی مناسبتی نیازی به انتظار برای فرا رسیدن زمانی خاص را ندارد. همچنین این کمپین به طور مستقیم محصول گوگل را منعکس نمی کرد.

توصیه کاربردی: همیشه راهکاری برای پیوند کسب وکارمان با مردم وجود دارد. در این میان گوگل به عنوان یک برند فعال در زمینه تکنولوژی دیجیتال (نه یک شیرینی پزی) راه حل خوشمزه ای را برای دستیابی به هدفش انتخاب کرد.

2-هاب اسپات: Inbound

با بیش از 20 هزار عضو سرویس Inbound هاب اسپات از یک نرم افزار برقراری ویدئوکنفرانس بدل به سرویسی جهانی شده است. بی تردید در همه جلسات شرکت پیرامون تعیین استراتژی بازاریابی حرف های مهمی رد و بدل می شود. مشکل اصلی در اینجا فراموشی برخی از ایده های مورد بحث پس از پایان جلسه است. برهمین اساس برند هاب اسپات نرم افزار خود را با قابلیت ثبت ایده های افراد حاضر در جلسه روانه بازار کرده است. مدیران شرکت به قدری از موفقیت محصول تازه شان مطمئن بودند که از همان ابتدا تدارک مراسم جالبی برای رونمایی از آن را گرفتند. در این همایش علاوه بر توضیحات فراوان پیرامون محصول Inbound بازاریابی موثری نیز در زمینه فروش صورت گرفت. بر این اساس بسیاری از حاضرین متقاعد به خرید نرم افزار شرکت شدند.

توصیه کاربردی: نرم افزار کنفرانس ویدئویی فرصت مطلوبی در اختیار شرکت ها در راستای برقراری تماس تصویری با اعضای شرکت و حتی مشتریان قرار می دهد. به علاوه ثبت هوشمند ایده ها کار ما در زمینه به یادسپاری آنها را به شدت راحت خواهد کرد.

3-یوتیوب: فستیوال طرفداران

یک مراسم نیازی به عمل انفرادی یک شرکت ندارد. در حقیقت شما می توانید به راحتی با دیگر برندها جمع شده و دست به برگزاری مراسمی مشترک بزنید. این دقیقا همان کاری است که یوتیوب در فستیوال طرفداران (FanFest) انجام داد. به این ترتیب این غول دیجیتالی از برندهای فعال در پلتفرمش دعوت به عمل آورد. سپس در کنار این برندها مراسمی به یاد ماندنی برای کاربرانش ترتیب داد.

توصیه کاربردی: گاهی اوقات بهترین راه برای برجسته سازی برندمان استفاده از یک فرد یا شرکت دیگر است. درست به مانند یوتیوب که برخی از بزرگ ترین استعدادهای دنیای آنلاین را دعوت کرد تا برندش بهتر دیده شود. بر این اساس توصیه من جست وجوی راهکارهای جذب مخاطب از طریق همکاری با سایر شرکت هاست.

4-Salesforce و Sales Hackers: بازاریابی شریکی

موسسه Sales Hacker برای برگزاری مراسم سالگرد تاسیس خود دست به اقدام جالبی زد. در حقیقت آنها از Salesforce به عنوان یکی از شرکت های همکار درخواست مدیریت و حضور در مراسم را کرد. بی شک برگزاری یک مراسم به صورت مشترک با سایر شرکت ها فرصتی مناسب برای بهره گیری از توان آنها در کنار جذب مخاطب به همایشی بسیار باشکوه است. به علاوه در صورت برگزاری مراسم به صورت شریکی هزینه های هر برند نیز به صورت قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

توصیه کاربردی: شما برای برگزاری شریکی یک همایش نیازی به داشتن برند بزرگ ندارید. در حقیقت در مورد مثال Sales Hackers برند Salesforce قدرت مالی و شهرت بسیار بیشتری داشت. با این حال چنین نکته ای مانع همکاری آنها نشد، بنابراین نگرانی در مورد کوچکی کسب وکارتان برای برگزاری چنین مراسم هایی نداشته باشید.

5-فیس بوک: سر و صدا کردن در تولد دومین دهه تاسیس

درست به مانند همه مراسم ها تم اصلی تاثیر مهمی روی جو کلی و تجربه افراد حاضر دارد. در حقیقت خلق یک تم خاص و زیبا یاد مراسم شما را تا مدت ها در ذهن مخاطب زنده نگه خواهد داشت. فیس بوک به عنوان غول دنیای شبکه های اجتماعی به خوبی از این نکته آگاهی داشت. برهمین اساس آنها تم اصلی مراسم سالگرد تاسیس شان را مانند جشن تولدهای 20سالگی شلوغ و پر سر و صدا قرار دادند. نکته جالب در مورد این مراسم تهیه خوراک خبری برای به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی است. به این ترتیب فیس بوک با پوشش دقیق و مناسب مراسمش توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرد.

توصیه کاربردی: داشتن یک تم خاص توانایی تغییر سرنوشت مراسم را دارد. فرقی ندارد که در حال تدارک جشن تولد برای کارمندان تان هستید یا مراسم تاسیس شعبه جدید شرکت، در هر صورت به یک تم اصلی نیاز خواهید داشت.

6-Adobe MAX: استفاده خلاقانه از پروژکتور

یک مراسم برای ماندگاری در ذهن مخاطب ها باید بسیار خاص باشد. خوشبختانه این نکته به خوبی از سوی برند Adobe فهمیده شده است. بر این اساس آنها برای معرفی سرویس Adobe MAX از پروژکتورهای قوی برای نمایش تصاویر دلخواه شان روی دیوارهای موردنظر در سطح شهر استفاده کردند. به این ترتیب حتی در طول روز نیز پروژکتورهای شرکت مشغول به فعالیت بودند.

توصیه کاربردی: حتی اگر شما در حال تدارک مراسمی کوچک تر برای برندتان هستید، استفاده از شیوه Adobe گزینه منطقی به نظر می رسد. در حقیقت چنین اقدامی هنوز هم تازگی خود را برای مخاطب حفظ کرده است. پس پیش از همه گیر شدن نسبت به اخذ آن در برنامه تان اقدام کنید.

7-المپیک: #PeyongChang2018

اگرچه این مورد شاید مراسم مناسبتی مورد علاقه شما نباشد، با این حال نکات مثبت بسیار زیادی در مورد المپیک 2018 وجود دارد که به درد کسب و کار شما خواهد خورد. به ویژه استفاده سازمان المپیک از هشتگ مخصوص برای رقابت ها بسیار جالب توجه است. در حقیقت با استفاده از این هشتگ کار دریافت و به اشتراک گذاری محتوای کاربران در صفحه رسمی المپیک بسیار راحت تر شد. به نظر در دنیای مدرن استفاده از هشتگ مناسب برای برگزاری هرچه بهتر یک مراسم ضروری به نظر می رسد.

توصیه کاربردی: نیازی نیست که حتما یک سازمان بین المللی باشید تا برای مراسم تان از هشتگ ویژه استفاده کنید. در حقیقت کسب وکارهای کوچک نیز می توانند از این ویژگی به خوبی استفاده کنند.

8-ThoughMudder: توسعه مراسم ویدئویی آنلاین

آخرین باری که در یک مراسم از طریق سرویس های ویدئو کنفرانس حضور یافتید، کی بود؟ بی شک بسیاری از ما هنوز تجربه استفاده از مطالب یک مراسم از طریق ابزارهای ویدئو کنفرانس را نداریم. بر همین اساس برند ThoughMudder دست به خلاقیتی جالب برای جلب توجه هرچه بیشتر مخاطب ها به مراسمش زده است. برگزاری یک مراسم به صورت کاملا آنلاین ریسک بسیار بزرگی به حساب می آید. در هر صورت شاید مخاطب حوصله مشاهده مراسم از دریچه گوشی هوشمندش را نداشته باشد. البته در مورد برند ThiughMudder تمام مراسم به صورت آنلاین برگزار نشد. با این حال تیم فنی بخش های فراوانی را به صورت اختصاصی از طریق شبکه های اجتماعی پخش کردند.

توصیه کاربردی: ویدئوی زنده یک راهکار مناسب در راستای توسعه بازاریابی مناسب و هدایت آن به مرحله ای تازه است. بر این اساس زمان استفاده از آن برای تمام کسب وکارها فرا رسیده است.

9-Brightcove: بازاریابی با استفاده از محتوای سریالی

به عنوان یک شرکت فعال در زمینه تولید نرم افزار، ساخت محتوای دنباله دار چندان برای شما دشوار نخواهد بود. در حقیقت برند Brightcove تمام ابزارهای موردنیاز برای تولید محتوای سریالی را در اختیار داشت. بر همین اساس آنها به جای برگزاری یک مراسم واحد اقدام به مصاحبه با مشتریان و پخش آن به صورت پادکست های مختلف کردند. نتیجه کار برای آنها بسیار جالب بود. در حقیقت استقبال بالای مشتریان از این پادکست ها آنها را به فکر تولید سری های بعدی نیز انداخت.

توصیه کاربردی: تولید محتوای سریالی برای بازاریابی هرچه بهتر ضروری است. در حقیقت این اقدام برند شما را در ذهن مخاطب برای مدت های طولانی حک خواهد کرد.

مطلب مرتبط: برندهای بزرگ در عرصه بازاریابی از چه الگوهایی پیروی می کنند / بازاریابی به وسعت جهان

10- دنیای بازاریابی مبتنی بر شبکه های اجتماعی: مراسم با چاشنی ویدئو

پایان یک مراسم به معنای فراموشی آن از سوی شرکت نیست. در حقیقت شما با تولید یک یا چند ویدئو در مورد کنفرانس می توانید کارهای زیادی انجام دهید. از ارسال پیام تشکر برای حاضرین گرفته تا یادآوری نکات مهم مراسم، همگی فقط بستگی به تصمیم شما برای ساخت ویدئو دارد. مراسم «دنیای بازاریابی مبتنی بر شبکه های اجتماعی» یکی از بهترین نمونه های بازاریابی از طریق خلق ویدئوهای متعدد پس از پایان مراسم اصلی را به نمایش گذاشته است.

توصیه کاربردی: بی شک اتفاق های فراوانی در مراسم شما خواهد افتاد. شاید مخاطب ها در زمان برگزاری بسیاری از اتفاق ها را از دست بدهند. با این حال تولید ویدئوهایی پیرامون رویدادهای مختلف علاوه بر تهیه خوراک خبری مراسم شما را تا مدت ها در ذهن مخاطب قرار خواهد داد.

منبع : allbusiness
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/9BEWr6XG
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه