شما به عنوان رهبر یک تجارت که بر تولید سود و فروش آنلاین تمرکز دارد، باید با درک ویژگی های فضای دیجیتال و با استفاده از تبلیغات مناسب، بیشترین میزان بازگشت سرمایه ممکن را رقم بزنید.
الگوهای بازار در سال 2018، مانند افزایش ویدئوهای تبلیغاتی، شبکه های اجتماعی و محتوای تعاملی، همگی برای تجارت های آنلاین بسیار حیاتی خواهند بود.
به طور مشابه، پویایی الگوریتم جست و جو و بهینه سازی نرخ تبدیل بر نحوه یافتن برند شما و تعامل مشتری با آن مؤثر است.
شما با توجه به این فاکتورها، فرصت های جدیدی در فضای بازاریابی دیجیتال خواهید داشت و هم اکنون باید با زیرکی از آنها استفاده کنید. افرادی که در فضای قانونی از سایرین پیشی می گیرند و مایل به بهره برداری از الگوهای جدید هستند به طور طبیعی موفق تر نیز خواهند بود.
یک تجارت آنلاین چطور در برابر الگوها دوام خواهد آورد؟
به این مسئله فکر کنید: تجارت های آنلاین زیادی به دنبال بقا و موفقیت هستند. هر یک به دنبال جلب توجه قشر خاصی از کاربران اینترنت هستند و در نتیجه محیط تبلیغات روز به روز رقابتی تر خواهد شد.
ما در سطح جهان بیش از یک میلیارد وب سایت و وبلاگ داریم. در واقع، طبق گزارش استاتیستا (Statista)، فقط 400 میلیون بلاگ در تامبلر (Tumblr) وجود دارد.
پس چطور برند خود را برای رقابت آماده کنیم؟ چطور مشتریان ثابتی برای کسب و کار خود به دست آوریم؟ به این استراتژی های توجه داشته باشید:
مطلب مرتبط: همه چیز درباره تبلیغات
بازاریابی مجدد را از یاد نبرید
بازاریابی مجدد آنلاین، یک راه عالی برای کسب سود از تبلیغات آنلاین خواهد بود. روش کار بسیار ساده است: افرادی که در گذشته به وب سایت شما مراجعه کرده اند، دائما در وب سایت ها و شبکه های اجتماعی مختلف با تبلیغات شما مواجه خواهند شد. بازاریابی مجدد نرخ تبدیل و همچنین بازگشت سرمایه شما را نیز افزایش خواهد داد. طبق گفته کارشناس بازاریابی، جفری لنت (Jeffrey Lant): «شما باید در عرض 18 ماه حداقل هفت بار با مشتری ارتباط برقرار کنید.»
به طور مشابه، بازاریابی مجدد باعث افزایش ارتباط تبلیغ و کاهش هزینه هر کلیک (CPC) خواهد شد و این در نهایت به نرخ کلیک و تبدیل بالاتر از یک تبلیغ عادی منتهی می شود. به همین دلیل پلتفرم های بزرگ تبلیغاتی معمولا بازاریابی مجدد را به کاربران خود پیشنهاد می کنند.
استفاده از بررسی های آنلاین مشتریان
راه دیگر بقا در فضای به شدت رقابتی دیجیتال، استفاده از بررسی برای تجارت آنلاین خود است.
طبق گزارش سرچ اینجین لند، 88درصد مصرف کنندگان آنلاین به بررسی های آنلاین به اندازه پیشنهادهای شخصی اعتماد دارند. پس بررسی های آنلاین باعث جلب اعتماد مشتری، افزایش فروش و اعتبار و تبدیل آنلاین خواهند شد.
به طور مشابه، تجارت ها با کمک بررسی ها به درک بهتری از مشتری دست پیدا می کنند و این باعث تولید فرصت های بازاریابی جدیدی می شود. شما می توانید مشتری را تشویق به ثبت بررسی کنید. با این کار مشتریان احتمالی در عرض چند دقیقه بین تماس با شرکت یا جست وجو در سایر وب سایت ها، یک گزینه را انتخاب خواهند کرد.
و اکنون سه معیار مهم برای ارزیابی بازگشت سرمایه تبلیغات در سال 2018
بازاریابی دیجیتال در مقایسه با تبلیغات رادیویی، تلویزیونی و روزنامه، در ابعاد جدیدی قرار خواهد گرفت و اینجا، ظهور بازاریابی دیجیتال به نفع شماست، زیرا برخلاف مدل های بازاریابی سنتی، به مخاطبان و دانش بیشتری دسترسی خواهید داشت.
این سه معیار مهم را برای سال 2018 به خاطر بسپارید
1. CPM را برای کمپین های شناسایی و پرورش مشتری اندازه گیری کنید. CPM، یا «هزینه هر 1000 نمایش»، یک معیار تبلیغات بسیار مهم است که شما باید آن را جهت دنبال کردن بازگشت سرمایه تجارت آنلاین خود اندازه گیری کنید. طبق گفته فیس بوک، این معیار به طور معمول در صنعت تبلیغات آنلاین و برای اندازه گیری مقرون به صرفه بودن یک کمپین تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرد. در اکثر موارد از آن برای مقایسه عملکرد میان کمپین ها و ناشران تبلیغاتی مختلف یک شرکت استفاده می شود.
شما برای اندازه گیری CPM، باید نمایش های به دست آمده از یک تبلیغ را تقسیم بر کل هزینه انجام شده کرده و سپس نتیجه را در 1000 ضرب کنید. بسته به اهداف تبلیغاتی شما، مانند آگاهی از برند در مقابل شناسایی و پرورش مشتری، CPM خام متفاوت خواهد بود.
تجارت هایی که به دنبال گسترش برند و آگاهی آنلاین کلی خود هستند، کاهش CPM کلی به آنها در افزایش دسترسی کلی کمک خواهد کرد.
2. هزینه تهیه و دستیابی کمپین های آگاهی برند خود را اندازه گیری کنید. معیار بعدی که در درک و اندازه گیری بازگشت سرمایه یک تجارت مورد استفاده قرار می گیرد، هزینه تهیه و دستیابی است که باید با تولید درآمد مقایسه شود.
شما می توانید با پیاده سازی پیگیری تبدیل، هزینه تمام نقاط تماس مصرف کننده، شامل ثبت نام کاربر جدید، تماس های تلفنی، سؤالات مشتریان و فروش تجارت الکترونیک را زیر نظر داشته باشید. با اختصاص یک مقدار به هر مورد و درک پیامدهای درآمد، امکان استفاده از بخش های مفید کمپین های بازاریابی به صورت مؤثر، فراهم خواهم شد.
3. ترافیک و هزینه های مشارکت را ارزیابی کنید. بسته به هدف نهایی تجارت، که احتمالا فروش یک محصول یا امضای یک قرارداد جدید است، درک هزینه ایجاد انگیزه تعامل با برند در مشتری بسیار مهم خواهد بود.
شما می توانید با اعداد به دست آمده، تأثیر هزینه انجام شده برای تبلیغات را ارزیابی و همچنین نقاط ضعف خود را شناسایی کنید. ارزیابی ترافیک وب سایت گام مهمی در این زمینه است.
ابزاری مانند الکسا (Alexa) به شمارش تعداد بازدیدکنندگان وب سایت کمک خواهد کرد. این ابزار نحوه کشف وب سایت شما و اعمالی را که پیش و پس از بازدید انجام شد تعیین می کند.
به طور مشابه، هزینه هر کلیک (CPC) و نرخ کلیک (CTR) به شدت در ارزیابی هزینه های آنلاین مفید هستند.
شما با تبلیغات CPC، قدرت تعیین مقدار دقیق هزینه شده برای هر کلیک در کمپین تبلیغاتی خود را به دست خواهید آورد. گرچه تعداد زیادی از شرکت ها بر CPC تمرکز دارند، ولی درک این شماره در مفهوم تبدیل ها یا تهیه و دستیابی های کلی مزیت بزرگی است.
به علاوه، CTR، بر اساس تعداد نمایش ها، به شما در ارزیابی تعداد کلیک هایی که برای تبلیغات خود دریافت می کنید، کمک خواهد کرد. چنانچه CTR پایینی دارید، احتمالا باید طرح تبلیغاتی خود را تعویض کنید.
شما با کمک این موارد از قدرت و تأثیر کلمات کلیدی و عملکرد تبلیغات خود آگاه خواهید شد.
نکته نهایی
به عنوان یک تجارت، یکی از مهم ترین فعالیت های شما ارزیابی بازگشت سرمایه است. شما به این ترتیب، متوجه نقاط ضعف و همچنین نقاط قوت کمپین ها و فعالیت های تبلیغاتی خود خواهید شد.
به طور مشابه، با نحوه تعامل مشتری با تجارت آشنا شده و از این اطلاعات برای طراحی استراتژی های بازاریابی و عملیاتی جدید استفاده خواهید کرد.