در چند سال گذشته توجه مخاطبان ایرانی به توییتر بیشتر از قبل شده و حضور بیشتری در این شبکه اجتماعی دارند. این موضوع سبب شده تا برندهای تجاری نیز جهت برقراری ارتباطات اثربخش با مشتریان در توییتر حضور استراتژیک داشته باشند، اما فضای توییتر با دیگر شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام متفاوت است و حضور اثربخش در این شبکه اجتماعی نیازمند اتخاذ استراتژی های متفاوتی در حوزه بازاریابی محتوایی است.
حتما ببینید: ارزش آفرینی با کلمات حرفه ما است.
این موضوع بهانه ای شد تا در این مطلب به بایدها و نبایدهای چگونگی تولید محتوا در توییتر اشاره داشته باشیم.
فرصتی جذاب برای تولید محتوا
بر اساس تحقیقات بازاری که در این زمینه انجام شده است، برندهای تجاری از شبکه اجتماعی توییتر در راستای افزایش آگاهی از برند و تجزیه و تحلیل محیط رقابتی خود استفاده می کنند. از طرفی با آخرین به روز رسانی توییتر درباره 280کاراکتر، فرصتی پیش روی برندهای تجاری قرار گرفته است تا با تولید محتوای جذاب، گامی در راستای برقراری ارتباط با مشتریان خود بردارند.
محتوای بصری
تقریبا بسیاری از برندها روی این موضوع متفق القول هستند که محتوای بصری بیشتر از محتوای متنی می تواند در ذهن مخاطبان تأثیر بگذارد. این موضوع در شبکه اجتماعی توییتر نیز صحت دارد و به این دلیل محتوای بصری 220 بار بیشتر در توییتر افزایش یافته است. برندهای تجاری می توانند با تولید محتوای عکس، کلیپ های کوچک، گیفت و... توجه مخاطبان توییتر را جلب کنند.
طبق تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است، محتوای عکس 35 درصد بیشتر بازدید دارد، محتوای ویدئویی 28 درصد بیشتر بازدید دارد و 98درصد کاربران تمایل دارند درباره محصولات جدید، محتوای بصری را مشاهده کنند.
استفاده از کلمات قوی و تأثیرگذار
در حال حاضر هر کارشناس تولید محتوا در تلاش است تا با استفاده از تعدادی کلمات تأثیرگذار و قوی، تأثیر مناسبی در ذهن مخاطبان بیرونی سازمان بگذارد. در حقیقت در توییتر برندهای تجاری در تلاش هستند تا با استفاده از این کلمات تأثیرگذار جملاتی با درگیری ذهنی بیشتر بسازند. البته استفاده از کلمات قدرتمند به معنای استفاده از کلماتی با معنای دشوار نیست؛ به طوری که مخاطبان معنی آن را نتوانند درک کنند. در این میان نباید تلاش کرد در توییتر جملات را کش داد؛ به معنای دیگر باید از طریق کلمات تأثیر گذار در جملات کوتاه، معنا و هدف مورد نظر را در ذهن مخاطبان این شبکه اجتماعی حک کرد.
به کارگیری افراد تأثیرگذار در توییتر
یکی از ویژگی شبکه اجتماعی توییتر راه اندازی موج های خبر با سرعت بسیار بالا است؛ در چنین شرایطی این ریسک وجود دارد که در برخی از مواقع بحرانی موج خبری علیه برند تجاری خاصی راه می افتد و در صورت عدم مدیریت این موج، ممکن است خطرات جبران ناپذیری برای برندهای تجاری ایجاد شود. به همین دلیل برندهای تجاری با برقراری ارتباط و تعامل با افراد پرمخاطب در شرایطی که موجی علیه سازمان شکل گرفته است، این امواج را مدیریت می کنند تا سازمان با کمترین ریسک مواجه شوند. به عنوان نمونه افراد تأثیر گذار در توییتر با اظهارنظر مناسب روی موج ایجاد شده تأثیر می گذارند.
در این مطلب به برخی نکات حائز اهمیت درباره بایدها و نبایدهای تولید محتوا در شبکه اجتماعی توییتر اشاره کردیم. در مطلب بعدی به دیگر روندها و نکات حائز اهمیت درباره این موضوع اشاره خواهیم کرد تا از این طریق برندهای تجاری بتوانند با تولید محتوای مناسب گامی استراتژیک در راستای برقراری ارتباط اثربخش با مشتریان بردارند.
مشاور دیجیتال مارکتینگ