معاون پستی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه آیین نامه جدید نحوه صدور مجوز برای راه اندازی دفاتر پیشخوان خدمات دولت از روز شنبه اجرایی شده است، اعلام کرد: گرفتن مجوز تأسیس دفتر پیشخوان رایگان است.
به گزارش «فرصت امروز» از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مجتبی نصیری روز شنبه گفت: در این آیین نامه شرایط متقاضیان صدور پروانه، وظایف و شرایط اخذ پروانه فعالیت، قید شده است ضمن آنکه آیین نامه نظارت و ارزیابی عملکرد و رتبه بندی دفترها و نیز آیین نامه مربوط به شرایط اعمال مقررات و رسیدگی به تخلف های این دفترها به زودی آماده می شود.
وی ادامه داد: بر مبنای این آیین نامه، ارزیابی دفاتر حداقل هر شش ماه یک بار اتفاق می افتد و رتبه بندی دفاتر نیز براساس ارزیابی صورت گرفته، انجام می شود؛ همچنین قرار است بر مبنای رتبه بندی صورت گرفته، ظرفیت، امکانات و قابلیت دفاتر، واگذاری خدمات دستگاه ها به آنها انجام شود.
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: در این آیین نامه سه مرحله صدور مجوز شامل تمدید، تغییر مکان و تغییر نام، نظارت بر عملکرد دفاتر پیشخوان خدمات دولت و نیز برون سپاری خدمات این دفاتر دیده شده که مرحله صدور مجوز و نیز نظارت بر مدیریت این دفاتر، برعهده رگولاتوری گذاشته شده است و موضوع برون سپاری خدمات تحت اختیار رگولاتوری و سازمان امور استخدامی کشور است.
نصیری افزود: موارد مربوط به مدیریت برون سپاری خدمات مربوط به دستگاه های تأمین کننده سرویس را سازمان امور اداری و استخدامی کشور بر عهده دارد و مدیریت مربوط به خدمات دفاتر به عهده رگولاتوری است.
به گفته وی، آیین نامه نحوه صدور مجوز، برای راه اندازی دفترهای پیشخوان خدمات دولت از 8آبان ماه امسال به اداره های کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و مناطق نه گانه رگولاتوری در سراسر کشور ابلاغ شده است و از روز شنبه 13 آبان ماه قابلیت اجرا یافته است.
نصیری خاطرنشان کرد: آیین نامه اصول حاکم بر صدور پروانه دفاتر پیشخوان دولت در پنج جلسه کمیته تخصصی رگولاتوری بررسی شد و در 15 مردادماه امسال، به تصویب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رسید.
معاون پستی رگولاتوری ادامه داد: بر مبنای این مصوبه، سازوکار اجرایی و مقدمه های دریافت پروانه فعالیت در دفترهای پیشخوان خدمات دولت مشخص شده است.
وی ماده 6 این آیین نامه را یادآور شد و گفت: در این ماده پیش بینی شده است خدمات قابل واگذاری دستگاه هایی همچون وزارت نیرو، ثبت احوال، ثبت اسناد و امور مالیاتی در دفاتر پیشخوان دولت انجام شود و دستگاه ها در مورد آن تعامل لازم را داشته باشند.
وی اضافه کرد: در همین حال در این آیین نامه، سازمان امور اداری و استخدامی کشور نیز، شناسایی خدمات قابل واگذاری به این دفاتر را برعهده دارد و مشخص می کند چه خدماتی باید از سوی دستگاههای دولتی از طریق دفاتر پیشخوان خدمات دولت، واگذار شوند.