پرسش: مدیر یک کارگاه مبل سازی در شرق تهران هستم و 64 نفر در این کارگاه کوچک کار می کنند. به نظر شما خدمات رفاهی برای این کارکنان می تواند در کار آنها تأثیر بگذارد؟
پاسخ کارشناس: در مدیریت منابع انسانی تمهیداتی زیادی برای تضمین کیفیت کار نیروهای انسانی به کار می رود که تأمین خدمات رفاهی کارکنان می تواند یکی از آنها باشد. در دنیای رقابتی امروز همه شرکت ها به دنبال جذب نیروهای ماهر و توانا و متعهدند، از این رو برای تضمین جذب و ماندگاری حضور آنها استفاده از خدمات رفاهی مناسب است.
شما اگر از کارکنان خود راضی هستید باید تمهیدی برای سپاسگزاری فراهم کنید و شاید ارائه خدمات رفاهی بتواند بخش زیادی از رضایت آنها را فراهم کند و موجب ماندگاری آنها در کارگاه شما شود. به برخی از این خدمات اشاره می شود.
بیمه تکمیلی: این روزها همگی نگران سلامتی و درمان بیماری خود هستند و از آنجا هزینه های درمان در بخش های خصوصی بسیار گران است شما می توانید با ارائه بیمه تکمیلی رضایت آنها را جلب کنید
امکانات مناسب در محل کار: کارکنان در طول روز نیاز به استراحت دارند و زمانی را به نماز و ناهار اختصاص می دهند. اگر این اماکن از طراحی زیبای برخوردار باشد در واقع به آنها احترام گذاشتید.
بن کارت: هر چقدر شما حقوق بدهید، بن کارت ها چیز دیگری است. شما به مناسبت های مختلف می توانید بن کارت های خرید کالا یا استفاده از اماکن تفریحی را در اختیار آنها قرار دهید
احترام به خانواده: برای رضایت کارگر یا کارمند لازم است رضایت خانواده او را فراهم کنی. او زمان زیادی دور از خانواده در کنار شماست، پس لازم است امکانی فراهم کنید تا هر از گاهی به اتفاق خانواده و با حمایت شما سفرهای کوتاهی به خارج از شهر داشته باشد.
اعطای وام: یکی از دغدغه های همه کارکنان اخذ وام از کارفرماست. شما این امید و آرزو او را زنده نگه دارید و به موقع به او در قالب قرض الحسنه وام بدهید تا بتواند به بخشی از زندگی خود سرو سامان بدهد.