مدیرعامل شرکت مخابرات ایران می گوید همگام با موج چهارم حوزه اینترنت و فناوری، شرکت مخابرات ایران با افتتاح ستاره دیجیتال به یک شرکت هوشمند تبدیل می شود.
به گزارش ایسنا، شرکت های بزرگ و استارت آپ ها در بخش صنایع هوشمند سرمایه گذاری عظیمی انجام داده اند، به نحوی که پیشران های امواج دیجیتال و صنایع روباتیک روز به روز در حال گسترش و کاهش قیمت هستند. جهان هوشمند نتیجه موج چهارم دیجیتال است و دولت، شرکت ها و فناوری های نوین تشکیل دهنده این جهان هوشمند هستند. توسعه سرمایه انسانی زیربنای موج های دیجیتال است که در نهایت تحقق شایسته سالاری، ایجاد انگیزه و شناخت بهترین ها را به دنبال خواهد داشت.
در این زمینه مدیرعامل شرکت مخابرات ایران فضای ارتباطی را یک فضای پسیو به یک فضای اکتیو در حال تبدیل دانسته و شرکت مخابرات ایران نیز با توجه به ره نگاشت تحول این سوال را مطرح کرده که چگونه فناوری های موج چهارم دیجیتال را در مسیر توسعه و تحول شرکت رهنمون سازد.
به گفته رسول سراییان، علاوه بر شرکت پیشرو دیجیتال باید به یک شرکت هوشمند دیجیتال تبدیل شویم و این همان مسیر نهایی ره نگاشت تحول شرکت مخابرات ایران است که بدین منظور یک کمپین آموزشی در شش ماه دوم سال ۹۶ شکل می گیرد که موجب تحولی اساسی در حوزه یادگیری فراگیر شرکت خواهد شد.
ستاره دیجیتال مجموعه ای از پروژه های سه ماهه ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف مشخص کسب و کار است که براساس آن تمام فعالیت های بخش های مختلف از فناوری اطلاعات، شبکه بازاریابی و خدمات مشتریان در راستای رضایت مشتریان همسو و هماهنگ خواهد شد. ستاره دیجیتال، یک رویکرد جدید کاری است که محیط کاری جدیدی نیز ایجاد می کند.
همچنین پوررنجبر، عضو هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران، با بیان اینکه امروز شرکت مخابرات ایران در آغاز مسیری طولانی برای تحقق تمام آی تی شدن قرار گرفته، اظهار کرده است: با وجود فضای مناسب یادگیری در شرکت باید با همکاری و کارگروهی به تحقق تحول و توسعه کامل جامه عمل بپوشانیم.
او درباره مرکز نوآوری فناوری اطلاعات مخابرات ایران، بیان کرده است که این مرکز و پروژه ستاره دیجیتال با هدف تسهیل مسیر اهداف استراتژیک مخابرات ایران در بخش آی تی، ایجاد شده است.