دوشنبه, ۵ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Mon, 25 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

آهنربا در ویترین

7 سال پیش ( 1396/7/12 )
پدیدآورنده : بابک بهی  

باور کنید بسیاری از مدیران و صاحبان کسب و کار و مغازه داران هنوز نمی دانند که چگونه باید ویترین را چید و اصلاً پذیرفتن اینکه ویترین یک تخصص است برای شان بسیار دشوار است.

خوشبختانه کتاب ها و مقالات خوبی را می توان پیدا کرد که به این نیاز پاسخ داده اند و درباره رسانه های دیداری مطلب نوشته اند. یکی از این کتاب های ترجمه شده کتاب خوب «طراحی فروشگاه و تجارت رسانه های بصری» نوشته کلوس ابستر است که در بخشی از آن به این موضوع می پردازد.

ابستر در بخشی از این کتاب نوشته است مشتریان معمولاً تعداد کمی از محرک هایی را که در فروشگاه با آن مواجه می شوند، برای پردازش و بررسی انتخاب می کنند. سه مشخصه که توجه بصری مشتریان را به یک محصول جلب می کند عبارتند از:

1-تضاد (شدت، رنگ ها، حرکت، جنبش و انزوا)

2- نو بودن (شگفت انگیزی)

3- موقعیت و محل (اندازه و طرز قرار دادن)

1-تضاد می تواند میزان توجه مشتری را افزایش دهد. برای نمونه مناطق روشن فروشگاه بیش از مناطق تاریک می تواند توجه مشتری را به خود جلب کند یا حرکت نیز می تواند مشتری را به سوی آن محصول متمایل کند. برای نمونه حرکت علائم نوشتاری، چرخش نمایشگرهای محصولات و چراغ های چشمک زن یا مواردی از این دست مانند چرخش محصول در توجه مشتری مؤثر و مثبت است.

2- نو بودن یعنی محرک های شگفت انگیز، جدید و غیرمعمول مس تواند توجه مشتری را به خود جلب کند. با وجود این، نو شدن بیش از اندازه می تواند باعث سردرگمی خریداران شود، بنابراین بهتر است زمانی که محصولات قسمت ورودی فروشگاه با محصولات جدید جایگزین می شود، بقیه محصولات در جای خود باقی بمانند؛ به بیان دیگر همه تغییرات در یک زمان انجام نشود.

3- موقعیت و محل نیز یکی از روش های جلب مشتری است. اگر یک محصول را در مکانی قرار دهید که بیشتر خریداران به آن نگاه می کنند، پس توجه بیشتری به آن جلب خواهد شد. با قرار دادن محصول در ارتفاع مناسب در قفسه و همچنین در مناطقی که بیشترین رفت و آمد مشتریان را دارد می توان به جلب توجه بیشتر مشتری دست یافت.

در پایان باید گفت اندازه نیز یک روش دیگر برای جلب توجه موقت مشتریان است. محرک های بزرگ تر نیز می توانند نسبت به محرک های کوچک تر توجه بیشتری را جلب کنند.

با وجود اینکه جلب توجه تا اندازه زیادی بستگی به مشخصات محرک ها دارد، اما نگه داشتن توجه روی یک محصول یا ویترین به شدت بستگی به علایق و انگیزه های مشتریان خواهد داشت. اگر مشتری علاقه ای به آنچه دیده نداشته باشد، صرف نظر از نو بودن، موقعیت یا تضاد موجود محرک به سرعت توجه خود را به محصول دیگری جلب خواهد کرد، حتی چراغ های چشمک زن هم کمکی در این زمینه نخواهند کرد.

باید به یاد داشت آنچه انتخاب درست یک محرک می تواند انجام دهد ایجاد فرصت کوتاهی برای دیدن محصول و جلب توجه مشتریان برای یکی دو لحظه است.

در بررسی های گوناگون درباره عوامل مؤثر بر فروش محصولات این نکته آشکار شده است که عوامل در بالا رفتن میزان فروش از دید مشتری مؤثرند که یک بازاردان هوشیار با شناخت و رتبه بندی آنها براساس اهمیت فروش می کوشد که به آن بپردازد.

اندیشمندانه بیندیشیم.

DBA با گرایش بازاردانی (مارکتینگ)

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/HaAYz1bP
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه