هشتگ با توییتر به وجود آمد، اما از آن زمان به بعد به بخشی از زبان دنیای آنلاین تبدیل شد. هشتگ ها مثلjingleها وtaglineها جزیی اساسی از عرصه تبلیغات را به خود اختصاص می دهند. آنها را می توان به وفور در آگهی های تبلیغاتی تلویزیونی و حتی آگهی های تبلیغاتی چاپی یافت. حالا دیگر هشتگ ها از این هم فراتر رفته اند. هفته گذشته هشتگ دهمین سالگرد تولد خود را جشن گرفت.
به گزارش ام بی ای نیوز، در این یک دهه، هشتگ متواضعانه به ثبت خاطرات همه ما خدمت کرده است. اگر چیزی در توییتر trend شود، شما می توانید شرط ببندید که یک هشتگ همراه آن بوده است. گاه قدرت فراوان هشتگ شگفت انگیز است.
از قدرت بالای هشتگ ها نمی توان چشم پوش کرد. فقط با نگاهی به آگهی های بازرگانی Super Bowl به توانایی و قدرت نفوذ بالای هشتگ ها در حوزه بازاریابی پی می بریم. در ادامه کمپین های موفق یک دهه گذشته تقریبا همیشه یک هشتگ داشته اند. اینجا به مرور 10 هشتگ به یاد ماندنی در حوزه بازاریابی در یک دهه گذشته می پردازیم.
#LikeAGirl
با وجود عمر سه سالگی این کمپین، همچنان شاهد بی نهایت بودن آن هستیم. کمپین فوق مردم را به گذر از کلیشه های مربوط به دنیای دختران تشویق می کند. بازدید تقریبا 115 میلیون نفر از آگهی تبلیغاتی Super Bowl آن در سال 2015، در نهایت از این هشتگ یک trend ساخت.
#ShareACoke
با یادآوری ترانه کلاسیک Buy the world a Coke، این هشتگ مشوقی برای به اشتراک گذاری این بطری های شخصی سازی شده در توییتر به شمار می رود.
کوکاکولا در هر صورت همیشه در دنیای هشتگ ها موفق عمل نکرده است. کمپین #MakeHappy آن با اشاره به نقل قولی از کتاب «نبرد من» هیتلر نتیجه معکوس گرفت. این مبارزه واقعی است.
#TweetFromTheSeat
Charmin ، پادشاه بازاریابی با پیام های پنهان طنز آمیز است. این برند حداقل در حوزه کسب و کار خود جایگاهی والا به دست آورده است. این تولید کننده دستمال توالت به شکلی عجیب و شگفت انگیز بیش از 79 هزار follower در توییتر دارد. توییت های آن از سرویس های بهداشتی الهام گرفته اند.
#MyCalvins
Calvin Klein به عنوان یک برند کلاسیک شعار معروف خود را در عصر اینترنت فقط با افزودن یک هشتگ به روز رسانی کرد. نخستین توییت آن با ارائه تصویری از محصولات Calvin Klein بر تن جاستین بیبر، بیش از 160 هزار بازدید را به دست آورد.
#DiGiorNOYOUDIDNT
بی احترامی و گستاخانه سخن گفتن درباره برند های پیتزای منجمد در توییتر این روز ها بسیار باب شده است. لحظه شروع این حرفه ها چندان مشخص نیست اما Pete Zarol متعلق به Totino به شکلی بی نظیر توییت شد و DiGiorno در سال 2013 با این هشتگ راه شوخی را باز کرد.
عملکرد این هشتگ خانگی به مرور زمان بهتر شد. در ادامه DiGiorno بدون درک کارکرد هشتگ Why I Stayed در قالب شروع گفت وگو درباره خشونت خانگی و نه برند های طعنه آمیز پیتزا، با تلاش برای ورود به این مکالمه خطا کرد.
#NuggsForCarter
بیشترین پیغام retweet شده در تمام دوران ها مربوط به این برند بود اما یک باره این اتفاق رخ نداد. کارتر ویلکرسون ایده تبلیغ برای دریافت ناگت های مرغ رایگان را مطرح کرد و موفق شد. این ناگت برای کارتر به طور کلی بسیار مؤثر و مفید عمل کرد و به نفع همه بود به جز مرغ ها.
#WantAnR8
آئودی روی یک هشتگ ساخته دست طرفدار نیز سرمایه گذاری کرد. جوانا مک کوی یک روز صبح را صرف ارسال توییت به خودروساز در سال 2011 کرد که به پایه و اساس یک کمپین کلی تبدیل شد.
#PutACanOnIt
کمپین Put a can on it نوشیدنی های Red Bull با وجود سادگی درخشان و موفق بود. برای شرکت در این کمپین فقط کافی است یک قوطی Red Bull را در دست نگه دارید و عکس بگیرید. هرکسی می تواند این کار را انجام دهد.
#SFBatKid
تأسیس یک بنیاد آرزو به مایلز اسکات کمک کرد تا به رویای ابرقهرمانی خود و تبدیل شدن به Batkid دست یابد. این کار صد ها هزار توییت و نام بردن از او به عنوان «ناجی» سانفرانسیسکو را در پی داشت.