عصر تبلیغات و بازاریابی وارد دورانی تازه شده و رفتارهای مشتریان برای دستیابی به اطلاعات شرکت ها کاملا تغییر کرده است.
حتما ببینید: ارزش آفرینی با کلمات حرفه ما است.
به گزارش زومیت، بازاریابی محتوا، یکی از مفیدترین روش های بازاریابی در عصر حاضر است. مشتریان کنونی دیگر منتظر تبلیغات و بازاریاب ها نمی مانند و خودشان به صورت فعال به دنبال اطلاعات و محصولات شرکت ها می گردند.
در بازاریابی محتوایی، ارتباط با مشتری به صورت منفعل و زودگذر نیست. اگر کاربران ارزش را در محتوای شما ببینند، باز هم برای دریافت آن به شما مراجعه می کنند و حتی اگر بتوانند در پیشرفت آن شرکت می کنند. محتوای تولیدشده توسط کاربر(UGC)، در این شرایط تولید می شود و بهترین نیرو برای پیشبرد اهداف خواهد بود.
بزرگ ترین شرکت های دنیا هم از این نوع محتوا برای بازاریابی خود حداکثر استفاده را می برند و کاربران را به تولید آن تشویق می کنند؛ به همین دلیل محتوای آنها ارزش بازگشتی زیادی پیدا خواهد کرد. هرچه محتوای تولیدشده کیفیت بیشتری داشته باشد، توجه بیشتری به خود جلب می کند. برای تولید چنین محتوایی، سه استراتژی اساسی وجود دارد که در ادامه به آنها می پردازیم.
۱- محتوای مربوط به آینده
همه ما این توصیه را که برای پیشرفت باید به آینده نگاه کرد شنیده ایم. در دنیای کنونی، مشتری ها با وجود اطلاعات و محتوایی که هرروزه دریافت می کنند، باز هم ممکن است همه اطلاعات لازم در زمینه مورد نظر را نداشته باشند. در این مواقع وظیفه یک بازاریاب محتوا این است که محتوا و اطلاعاتی مربوط به آینده و پیشرفت آن صنعت را در اختیار کاربر قرار دهد. به عنوان مثال به جای آنکه در مورد مزایای خانه های هوشمند و اینترنت اشیا محتوا تولید کنید، در مورد مشکلات امنیتی و حملات سایبری آنها اطلاعات منتشر کنید.
این نوع محتوا نه تنها شما را در رقابت خاص تر نشان می دهد، بلکه توجه کاربران را به جایی جلب می کند که پیش از آن به آن توجه نداشته اند. آنها به مسیری توجه خواهند کرد که به سمت شما منتهی خواهد شد.
بهترین روش برای درک محبوبیت این نوع از محتوا، همان سبک قدیمی مطالعه و آنالیز است. پس از انتشار هر محتوای جدید، آن را بررسی و میزان توجه کاربران را آزمایش کنید.
۲- با تعصب خداحافظی کنید
کاربران امروزی بسیار هوشمندتر شده اند و نمی توان تنها با عباراتی مانند «برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید» آنها را جذب کرد. تأکید بیش از اندازه و کم ارزش بودن محتوا می تواند خطرات زیادی برای شما داشته باشد. این خطرات ممکن است شامل از دست دادن همیشگی یک کاربر شود.
در صنعت و زمینه ای که درخواست بالا برای محصولات وجود دارد، محتوای تحقیق شده یک سرمایه ارزشمند است. در این شرایط، شرکت های بزرگ طرح هایی تشویقی دارند که به کاربران فعال در زمینه محتوا، امتیازاتی برای خرید محصول یا خدمات ارائه می کنند. به بیان دیگر، در عصر حاضر محتوایی که تنها جذاب باشد مفید نخواهد بود و محتوا بهتر است توسط کاربر علاقه مند تولید و وارد چرخه اشتراک شود. این شرایط برای هر دو طرف کاربر و شرکت، برد-برد است.
۳- زیرساخت قوی ایجاد کنید
خودتان را جای مخاطب بگذارید. شرایط انتشار محتوا را بررسی کنید و مطمئن شوید محتوای تولیدی در همه شرایط به خوبی قابل مشاهده باشد. از انتشار محتوای اسپم خودداری کنید و این قانون طلایی را به یاد داشته باشید که «اگر محتوایی برای خودتان ارزشمند و جذاب نیست، آن را منتشر نکنید.»
اگر محتوایی تولید کنید که در طول زمان محبوب بماند، اثرات مثبت آن در ماه ها و سال ها برای شما باقی خواهد ماند. گوگل نیز این سبک محتوا را تأیید می کند و به آن علاقه مند است. به بیان دیگر این محتوا جایگاه مناسب را در گوگل برای شما تضمین می کند.
چه کاربر شما به دنبال محتوای مفید باشد و چه شخصا علاقه به انتشار آن داشته باشد، یک حقیقت غیر قابل اجتناب است. دانش، قدرت اصلی شما در بازاریابی محتوا است. مردم علاقه مند هستند که انتخاب هایی هوشمندانه جهت بهبود زندگی داشته باشند و به لطف اینترنت، همه افراد به دنبال حقیقت علمی هستند. این انرژی دانش را در خود تقویت کنید و مطمئن باشید که نتیجه ای بسیار مثبت خواهید گرفت.