هزینه های شرکت امری است که نمی توان آن را نادیده گرفت و هر شرکتی متحمل آن است. با این حال نباید اجازه دهید که میزان آن به حدی افزایش پیدا کند که به چالشی برای تان تبدیل شود. به همین خاطر لازم است صرفه جویی های لازم را در این رابطه انجام دهید.
درواقع صرفه جویی ابدا به این معنا نیست که از هزینه های واجب شرکت خود کم کنید، بلکه منظور این است مدیریت درستی روی آن داشته باشید. این امر باعث خواهد شد تا بتوانید بدون مشکل در مسیر پیشرفت گام بردارید. در ادامه به برخی از نکاتی که می تواند در این زمینه کارساز باشد اشاره خواهیم کرد.
1- به تعویق انداختن دستمزد پرسنل: شروع و اداره کردن یک کسب وکار پیش از این هم کار دشواری بوده است. در این مورد فکر کنید که شرایط چقدر وخیم تر خواهد شد اگر شما میزان زیادی از پول را برای مزایای استخدامی غیر ضروری و حقوق های زیاد صرف کنید. شما می توانید از خالی شدن سرمایه خود با اجتناب از این کارها جلوگیری کنید. حقوق کارکنان خود را به صورت منطقی تعیین کنید و برای عملکردهای بهتر پاداش درنظر بگیرید.
اگر مجبور باشید برای کارکنان خود مزایایی را درنظر بگیرید، آنها را فقط برای مواردی محدود کنید که برای ایجاد انگیزه در کارکنان برای دستیابی به اهداف و موضوعات تعیین شده ضروری باشند. این کارها علاوه بر کمک به ذخیره پول، به شما در ایجاد فرهنگ صرفه جویی و نظم در هزینه ها کمک خواهد کرد.
2- سرمایه های شخصی و کسب و کار را از هم جدا نگه دارید: شما بنیانگذار کسب وکار خود هستید. این اشاره به این مطلب دارد که شما مالک کسب وکار خود هستید. مشکل زمانی پیش می آید که شما به اشتباه این گونه تفسیر کنید که شما خود کسب وکارهستید. هیچ کسب وکار موفقی نمی تواند با این طرز فکر اداره شود. همیشه سرمایه های شخصی وکاری را از هم جدا نگه دارید. پولی که از کسب وکار به دست می آید به منظور حفظ و رشد کسب وکار است.
اگر شما این دو را ازهم جدا نکنید، مجبور به دست بردن در سرمایه کسب وکار فقط جهت مزایای شخصی خواهید شد. این به شما کمک خواهد کرد تا در لیست دستمزد کسب وکار خود قرار گیرید مانند هرکدام از کارمندان دیگر. این تضمین می کند که شما درحال ساخت پول از کسب وکار خود هستید، درحالی که از خالی شدن سرمایه کسب وکار شما جلوگیری می کند.
3- حذف املاک و مستغلات: شما نیازی به یک دفتر برای راه اندازی یک کسب وکار موفق ندارید. بسیاری از کسب وکارهایی که امروزه موفق هستند از جاهای عجیب وغریبی شروع کرده اند. فقط کافی است از بنیانگذاران گوگل سوال کنید. سرمایه خود را صرف املاک و مستغلاتی که مستقیما سودی برای کسب وکارشما نخواهند داشت نکنید. شما می توانید بخشی از محل زندگی تان یا هر فضای دیگری را که دارید به عنوان دفتر کارتان استفاده کنید.
از همان جا، شما می توانید کسب و کار خود را با تعداد کمی از کارمندان اداره کنید. اجازه دهید کسب وکارتان به طور طبیعی رشد و توسعه یابد درنتیجه زمانی که موقع سرمایه گذاری روی املاک و مستغلات رسید، شما متوجه آن خواهید شد و قادرخواهید بود بدون فشار مالی زیاد برای آن هزینه کنید. دراصل، هرچیزی را که نبود آن نقصی درکسب وکار شما به وجود نمی آورد رها کنید. شما می توانید با سرمایه پایینی شروع کنید و سپس آن را افزایش دهید. من کسب وکار شش رقمی تجارت الکترونیک خود را در وردپرس رایگان آغاز کردم و از همان جا درآمد خود را افزایش دادم.
4- خرید بیمه اشخاص کلیدی: در هر کسب وکاری، افرادی را خواهید یافت که برای موفقیت بسیار ارزشمند هستند. این افراد ستون های شرکت محسوب می شوند و از اهمیت بالایی برخوردار هستند. یکی از راه های حمایت از کسب وکارتان این است که بیمه اشخاص کلیدی را برای چنین افرادی، خریداری کنید. به عنوان مالک کسب وکار، مطمئناً به این گروه تعلق دارید.
بیمه اشخاص کلیدی یک روش تجملی برای توصیف بیمه عمر برای شما، همکاران یا کارکنان کلیدی از طریق کسانی است که عملکرد موفق مداوم کسب وکار شما بستگی به آنها دارد. کسب وکار در این سیاست، ذی نفع است. پوشش این بیمه بسیار مهم است به دلیل اینکه، اطمینان می دهد که اگر اتفاقی برای افراد کلیدی بیفتد که به معنای از کار افتادن آنها باشد، کسب وکار جایگزینی برای آنها درکنار پرکردن فرم ازکارافتادگی خواهد داشت.
کسب وکار قادر به استفاده از خدمات بیمه ای برای پوشش هزینه های عملیاتی و پرداخت بدهی خواهند بود تا زمانی که آنها بتوانند جایگزینی برای افراد کلیدی پیدا کنند. توانایی همتراز کردن کسب وکار شما با قوانین بودجه ای سخت، برای بقای آن ضروری است. از آنجایی که که امور مالی برای اکثر کسب وکارها حیاتی است، هر مدیر کسب و کاری باید بر مدیریت کارآمد بودجه کسب وکار خود متمرکز شود.
توصیه های حرفه ای از مدیران موفق
تکنولوژی می تواند کمک شایانی در راستای کاهش هزینه ها محسوب شود، برای مثال استفاده درست از تبلیغات می تواند بسیار مهم باشد. شما در ابتدای کار هیچ نیازی به صرف هزینه برای تبلیغات ندارید، به جای آن می توانید از شبکه های اجتماعی استفاده کنید.