پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

صادق باشید ( قسمت دوم)

7 سال پیش ( 1396/4/25 )
پدیدآورنده : امیرآل‌علی  

در مورد داشن صداقت، هیچ استثنایی وجود ندارد. در هر شرایط و موقعیتی باید صداقت داشته باشید. این امر یک حالت روحی است و به شرایط و موقعیت وابسته نیست. اگر در مورد مسائل کوچک و کم اهمیت، صداقت خود را کنار بگذارید، به مرور زمان این اقدام برای شما عادی شده و بر سر هر مسئله کوچکی به راحتی اصول اخلاقی خود را زیر پا می گذارید. افراد با صداقت که رهبری یک گروه کاری را برعهده می گیرند، همواره جانب انصاف را رعایت می کنند.

مخصوصا زمانی که سایر افراد، بی عدالتی می کنند. این امر باعث خواهد شد کارمندان خیال شان از بابت حفظ حقوق و پایمال نشدن آن راحت باشد و با تمرکز بیشتری به کار خود مشغول شوند. در حقیقت برای تشخیص این امر که چطور می توان به مدیری کارآمد تبدیل شد، نشانه اصلی این است که ببینید در شرایط مختلف تا چه اندازه از خود صداقت نشان می دهید.

مثلی قدیمی هست که می گوید: «صداقت بهترین سیاست است.» این مثل این روزها بیشتر از همیشه صادق است. در آیین نامه های کارمندان شرکت های رسوا شده هم شعارهایی از تعهد به صداقت و راستگویی آمده است. فقط شعار دادن و حرف زدن آسان است؛ مهم این است که شما صداقت دارید یا ندارید. حتی اگر گیر نیفتید هم بیشتر افراد می دانند چه کسی صداقت دارد و چه کسی ندارد.

ایده

به کسب و کارهای موفق و باصداقت بنگرید تا مجموعه ای از ارزش ها را مشاهده کنید که در گذر زمان تغییری نکرده اند. بدون شک یکی از این ارزش ها، صداقت در کسب و کار است.

رام چاران بازیگر، عضو ارشد دانشگاه وارتون پنسیلوانیا (از قدیمی ترین و معتبرترین مدارس بازرگانی و مدیریت و اقتصاد جهان) و نویسنده کتاب های متعدد در زمینه بازاریابی و فروش است. وی همواره بر داشتن صداقت در محیط های کاری تأکید داشته است و بیان می کند که عدم صداقت موجب فاصله افتادن بین افراد در شرکت خواهد شد. بدون شک این امر باعث می شود سطح کیفی شرکت و میزان راندمان کاری به شدت کاهش پیدا کند. این امر خصوصاً در مواردی که شرکت دچار مشکل شده است نمود پیدا می کند.

آنچه در عمل باید انجام دهید

- مخفی کردن اخبار از مشتری را به عادت خود تبدیل نکنید. در صورتی که برای مخاطبان معلوم شود که مسئله مهمی را برای مدت طولانی از آنها مخفی نگه داشته اید، این امر باعث ایجاد نارضایتی و بی اعتمادی در مشتریان خواهد شد.

- می دانید چند نفر کارمند صادق و سختکوش به خاطر شکست مدیران و رهبران یک شرکت به بیراهه می روند یا صدمه می بینند؟ مدیران و رهبران باید استانداردهای اخلاقی را برای کل سازمان پاس بدارند. یک مدیر همیشه باید نمونه و الگویی برای کارمندانی باشد که از او تبعیت می کنند.

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/lrZpgJV2
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه