دوشنبه, ۵ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Mon, 25 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

1000 کلمه از فیلیپ کاتلر(بخش اول)

7 سال پیش ( 1396/2/16 )
پدیدآورنده : بابک بهی  

کاتلر استوره (این کلمات با ت درست تر است) بازاردانان جهان است. من فکر می کنم وقتی کتابی از او به 20 زبان زنده دنیا ترجمه می شود حتماً نوشته هایش شایستگی خواندن دارد.

در ایران هم خوشبختانه موج ترجمه کتاب ها و نوشته هایش بسیار امیدوار کننده است...

مدیریت روابط با مشتری (CRM) روشی گران قیمت برای یادگیری در مورد مشتریان است و این در حالی است که می توان با پنج دقیقه صحبت کردن با مشتری به آن دست یافت. 2003

شرکت ها باید زمانی که به بازارهای خارجی می روند آمیخته بازاردانی خود را با شرایط همان بازار تطبیق دهند. 2003

بازاردانی امروز نه بر محور امکانات تولیدی سازمان که براساس تأمین رضایت مشتری استوار است. کاتلر 2003

شرکت ها باید بین مسیر طولانی تصمیم گیری اخلاقی و مسیر کوتاه شکستن اعتماد مشتری یکی را انتخاب کنند. 2003

بزرگ ترین تغییرات در روش تولید و مصرف نخواهد بود، بلکه در کانال های توزیع اتفاق خواهد افتاد. تعداد زیادی از شرکت ها به جای فروش از طریق توزیع کنندگان فکر می کنند که دارند به آنها می فروشند. 2003

برخی مدیران به تحقیقات بازاردانی فقط اندکی بیشتر از یک کار اداری می نگرند و به آن در همین سطح هم پاداش داده می شود.

در نتیجه پژوهشگران کم مایه تری به استخدام در می آیند و آموزش نه چندان خوب آنها همراه با نبودن خلاقیت منجر به پیامد های شومی می شود.

این پیامد های نه چندان خوب عدم تمایل و تعصب بی جهت مدیریت نسبت به تحقیقات بازاردانی را تقویت می کند.

مدیریت هم حقوق و مزایای کمتری به پژوهشگران پرداخت می کند و در نتیجه مشکل همچنان ادامه می یابد. 1996

شرکت ها برای پیش بینی آینده به اقتصاد دان ها متکی هستند. دو نوع اقتصاد دان وجود دارد؛ نوع اول آنهایی هستند که نمی توانند آینده را پیش بینی کنند و به آن آگاهی دارند.

نوع دوم آنهایی هستند که نمی توانند آینده را پیش بینی کنند و به این حقیقت آگاهی ندارند.

به طور کلی برخی اقتصاد دانان برای اینکه منجمان رو سفید شوند فعالیت نمی کنند. 2003

میز کار مکان خطرناکی برای تصمیم گیری های بازاردانی است. 2003

من بسیار تحت تأثیر پیتر دراکر هستم. او سال ها قبل گفته بود که نگاه بازاردانی به  کل کسب و کار نتیجه گراست یعنی از دید مشتری به کسب و کار نگاه می کند. او اضافه می کند: کسب و کار فقط دو کارکرد اصلی دارد؛ بازاردانی و نوآوری. نتیجه گرا باشید. بقیه موارد هزینه هستند. 2005

بیشتر شرکت ها به سهم بازار خود بیش از رضایت مشتری توجه می کنند. این یک اشتباه است. سهم بازار یک نگاه به عقب و رضایت مشتری یک نگاه به جلو است.

اگر رضایت مشتری کاهش یابد سهم بازار نیز کاهش خواهد یافت. 2003

در هر بازاری دو احمق وجود دارد؛ فردی که قیمت محصول خود را خیلی کم و فردی که قیمت محصول خود را خیلی زیاد تعیین می کند. تعیین قیمت بالا همواره بازار جدیدی را برای رقیب ایجاد می کند. 2003

کلیه شرکت ها دارای رقبایی هستند. هر چقدر یک شرکت موفقیت بیشتری داشته باشد رقبای بیشتری را جذب خواهد کرد. اگر خوش شانس باشید فقط رقبای خوب جذب صنعت شما خواهند شد. رقبای خوب نعمت هستند. آنها معلمان خوبی هستند که دید ما را گسترش می دهند و مهارت های ما را بهبود می بخشند. رقبای متوسط مزاحم هستند و رقبای بد برای هر رقیب دردناک هستند. 2003

تعداد زیادی از شرکت ها فکر می کنند که فناوری به آنها کمک می کند تا بر عادت های بد غلبه کنند. از افزودن فناوری جدید به یک شرکت پیر و قدیمی خودداری کنید. این کار موجب ایجاد یک شرکت قدیمی و پیر گران قیمت خواهد شد. 2003

واحد بازاردانی اغلب به شکل یک واحد سازمانی در شرکت ها جلوه می کند. این هم خوب است و هم بد. خوب است چون امکان گردآوری افراد متخصص زیر یک سقف فراهم می شود ولی بد است چون فعالیت های بازاردانی نباید در چارچوب یک واحد سازمانی حس شود و باید در کل سازمان جاری شود. 2005

فرمول مقدس و اصیل بازاردانی آن است که نیازها را بیابید و آنها را پاسخ دهید. 2003

دو نوع مدیرعامل وجود دارد: آنهایی که می دانند بازاردانی را نمی فهمند و آنهایی که نمی دانند بازاردانی را نمی فهمند. 2003

به آموزش کارکنان ادامه دهید. در دوره رکود راهکارهای دیگری به جز اخراج کارکنان را مدنظر قرار دهید. کوچک سازی در کوتاه مدت موجب افزایش قیمت سهام می شود. اما اغلب در بلند مدت تأثیر منفی غیر مستقیم بر جا می گذارد. 2009

به یاد داشته باشید که مشتری تنها کسی است که می تواند همه ما را اخراج کند. برخی شرکت ها یادداشتی را ضمیمه پاکت چک حقوقی کارکنان خود می کنند. این چک توسط مشتریان برای شما ارسال شده است. 2003

رهبران بزرگ می خواهند که اطراف آنها مملو از مدیران هوشمند باشد. آنها با پیدا کردن مدیرانی که از خودشان باهوش تر هستند خوشحال می شوند. 2003

در گذشته کیفیت مهم ترین عامل پیروزی در بازار رقابتی بود، زیرا بیشتر شرکت ها در کیفیت مشکل داشتند ولی امروز داشتن کیفیت حداقل ممکن است. شرکت ها با نداشتن کیفیت بالا از بازار حذف می شوند ولی کیفیت بالا هم لزوما موجب برتری آنها در بازار نمی شود. شرکت ها باید راه های تازه ای برای موفقیت در بازار رقابتی پیدا کند. مثلاً باید بتوانند محصول را سریع تر تحویل دهند، طراحی بهتری داشته باشند، روابط دوجانبه بلند مدتی برقرار سازند و کارکنان خشنودی داشته باشند. 2005

من همواره بازاردانان را تشویق کرده ام تا از نظر افکار مالی قوی باشند. تعداد اندکی از بازاردانان به رأس هرم سازمان می رسند مگر اینکه مفاهیم مالی را به خوبی درک کنند. 2003

بازاردان خلاق باید بتواند گوشه های مخفی تقاضاهای پنهان بازار را گرفته و به آنها پاسخ مثبت دهد. 2003

برای 85درصد مشکلات کیفی مدیریت مسئول است. درسی که باید آموخته شود این است که کیفیت ضعیف گران و کیفیت عالی ارزان است. 2003

در حال حاضر شاهد ظهور بازاردانی عصر سوم یا عصر ارزش آفرینی هستیم. در این دوره به جای اینکه مردم به عنوان مصرف کنندگان فرآورده ها در نظر گرفته شوند شرکت ها باید آنها را به عنوان انسان های کامل با مغز، قلب و روح مورد نظر قرار دهند. 2010

یکی از بزرگ ترین اشتباه ها در رابطه با نوآوری در دوره تلاطم بازار اخراج کارکنان ماهر و توانمند است. 2009

آیا یادگیری مارکتینگ دشوار است؟

خبر خوب این است که بازاردانی را می شود یک روزه یاد گرفت. خبر بد آن است که برای حرفه ای شدن عمری لازم است. 2003

یک یادآوری: پس از سال ها اکنون بسیاری بر این باورند که بازاریابی اصطلاحی نارسا و نامناسب برای واژه MARKETING است. برخی استفاده از خود کلمه مارکتینگ را تجویز می کنند. اما نویسنده واژه بازاردانی را شایسته می شناسد.

بازاردانی  (بابک بهی_1378) از ترکیب دو واژه بازار که ریشه پهلوی دارد و طبیعتا ایرانی است به همراه دانش و بنیان، نهاده شده که امیدواریم ترکیبات این اصطلاح  (بازاردان،بازاردانان  و...) به تدریج جانشین اصطلاحات نارسای بازاریاب و بازاریابی شود و همانطور که به کسی که اقتصاد می داند اقتصاددان یا کسی که شیمی می داند شیمیدان می گویند.

DBA  با گرایش بازاردانی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/yiScR3XD
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه