جمعه, ۲ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Fri, 22 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

بیشتر شرکت‌ها ترجیح می‌دهند به جای برون‌سپاری امور بازاریابی، وظایف‌شان را به‌صورت داخلی و با استخدام کارمندان جدید برای پر کردن موقعیت‌های خاص مانند مدیریت بازاریابی انجام دهند. این رویکرد در بسیاری مواقع دارای مزایایی مانند کنترل شدید برجریان کار شرکت و کاهش هزینه‌هاست، اما داخلی کردن فعالیت‌های شرکت شما همیشه جواب نمی‌دهد. زیرا کارمندان شرکت‌های تخصصی بازاریابی با حیطه گسترده تخصص، ‌توانایی بیشتری نسبت به شرکت‌های غیر‌تخصصی دارند و در بسیاری موارد می‌توانند کاری را به‌صورت موثر‌تر با هزینه کلی کمتری انجام دهند. 

اما چگونه می‌توانید دریابید زمان برون‌سپاری فعالیت‌ها فرا‌رسیده و زمان آن است که یکسری از فعالیت‌های بازاریابی شرکت‌تان را به شرکت تخصصی این کار بسپارید؟ به موارد زیر نگاهی بیندازید تا از زمان برون‌سپاری فرآیند‌هایتان آگاه شوید. 

1- اگر درآمد شما رشد خوبی ندارد 

کمپین بازاریابی شما تنها عامل مسئول برای هدایت رشد درآمد نیست، اما اگر ببینید که رشد درآمد شما کمتر از حد نرمال یا رشد آن آهسته‌تر از چیزی است که می‌خواهید، این نشان می‌دهد که زمان برون‌سپاری فعالیت‌های بازاریابی‌تان فرا‌رسیده است. بیشتر آژانس‌های بازاریابی موفقیت‌شان را با نرخ بازگشت سرمایه می‌سنجند. آنها به‌طور اساسی قادر به ارتباط برقرار کردن میان تلاش‌های‌شان با میزان بازده فروش و درآمد هستند و در ابتدای کار به شرکت شما دیدگاه نتیجه‌گرا می‌دهند که مثلا به ازای این فعالیت بازاریابی که برون‌سپاری کرده‌اید، چه میزان درآمد اضافه به دست می‌آورید. اگر شما این بازده درآمد را محاسبه نمی‌کنید یا روشی برای تعیین اثر کمپین فعالیت‌های بازاریابی بر میزان درآمد ندارید، بهتر است از این شرکت‌های تخصصی کمک بگیرید. همچنین اگر توانستید بازدهی شرکت را بسنجید و دریافتید که درآمد شما در‌‌مقابل پولی که صرف فعالیت‌های بازاریابی می‌کنید رشد نداشته، این می‌تواند یکی از نشانه‌های این باشد که زمان برون‌سپاری و کمک خارجی فرا‌رسیده است. 

2- اگر کارمندان حوزه بازاریابی تان بیش از حد کار می‌کنند

این امر به‌خصوص برای شرکت‌های کوچک که تعداد کارمندان بازاریابی محدود دارند، مشهود است. اگر شما نیاز دارید که 150 ساعت در هفته به بازاریابی اختصاص دهید و تنها سه نفر مسئول انجام این کار هستند، اکنون زمان آن است که از یک شرکت بیرونی برای کاهش حجم کاری کمک بگیرید؛ خصوصا اگر نمی‌توانید در‌حال‌حاضر یک کارمند تمام‌وقت دیگر استخدام کنید. 

در این مورد، بهتر است به جای استراتژی‌های پوششی یا کمپین‌های چندکاناله از یک شرکت تخصصی بازاریابی برای تعداد محدودی از وظایف یاری بطلبید. اگر نمی‌دانید که کارمندان‌تان اضافه کار می‌کنند یا خیر مستقیما از خود آنها بپرسید. بیشتر کارمندان آنقدر منطقی هستند که در پاسخ به این سوال صادقانه جواب دهند. 

3- اگر عقب می‌مانید 

مهم نیست که تا چه میزان با استرس و فشار کاری مواجهید، اما همین که درمی‌یابید به نسبت تلاش‌تان از پروژه‌ها و کمپین عقب می‌مانید، می‌توانید بخشی از وظایف را برون‌سپاری کنید. برای مثال اگر درمی‌یابید که تحویل پروژه‌های شما به لحظات آخر می‌کشد و مجبور می‌شوید که کارتان را در زمان نهایی انجام دهید، یک شرکت بازاریابی بیرونی می‌تواند قادر به کاهش این فشارها باشد. اگر همیشه در مهلت ضرب‌الاجل کار را تحویل می‌دهید، این نشانه این است که نمی‌توانید بالای منحنی زمان باقی بمانید. بازاریابی، خصوصا بازاریابی دیجیتالی همیشه در حال تغییر است و بیشتر کمپین‌های بازاریابی موفق با گرایش‌های نوآورانه‌شان از یکدیگر پیشی می‌گیرند. اگر شما زمان کافی برای بررسی استراتژی‌های جاری و آینده ندارید، بسیاری از فرصت‌ها را از دست خواهید داد. یک شرکت تخصصی می‌تواند همه این کارها را برای شما انجام دهد و بهترین استراتژی موجود در آن موقعیت را به شما پیشنهاد کند. 

4- اگر استراتژی‌های بازاریابی شما منسوخ شده است

بازاریابی مناسب نیازمند زمان و تفکر است؛ دو چیزی که بیشتر بازاریابان برای آن وقت ندارند. به‌طور ایده‌آل هر کمپین با جلسات توفان فکری در کنار بررسی تحقیقات عینی بازار و شواهدی از نتایج کمپین‌های مشابه آغاز می‌شود. سپس ایده شکل می‌گیرد و طی مراحل تکراری اصلاح‌شده تا منجر به بهترین نتیجه شود. سپس بعد از یکسری آزمایش، به تدریج عملی شده، گسترش یافته و با دقت سنجیده می‌شود. این سناریوی ایده‌آلی برای همه شرکت‌ها نیست. اگر از تمام مراحل صرف‌نظر کرده و تنها تمام مواد را در یک راه‌حل بداهه کنار هم می‌چینید، می‌توانید مطمئن باشید که چیزی عایدتان نمی‌شود جز هزینه. بسیاری از استراتژی‌های دقیقه آخر می‌تواند به اعتبار شرکت شما لطمه بزند و همچنین بودجه‌تان را هدر دهد، پس از یک آژانس بازاریابی کمک بگیرید که زمان کافی و منابع برای هماهنگ کردن یک کمپین مناسب را در اختیار دارد. 

5- اگر در مقابل کانال‌های بی‌شمار محدودیت دارید

آیا شما از یک کانال بازاریابی بارها و بارها استفاده می‌کنید؟ این دامی است که بیشتر مدیران بازاریابی در آن گرفتار می‌شوند. ممکن است شرکتی باشید که دیگر زمان آگهی‌های چاپی در آن به سر رسیده و باید از استراتژی‌های آنلاین نظیر بازاریابی شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. شاید روش‌های قدیمی شما بهترین استفاده از منابع باشد، اما گزینه‌های جدید‌تر همواره در حال ظهور است و اگر شما نسبت به آنها آشنایی نداشته باشید، فرصت‌ها را از دست می‌دهید. 

6- اگر بیشتر روی وظایف تمرکز می‌کنید تا استراتژی

صحبت از استراتژی یعنی اینکه قادر باشید به عقب برگردید تا لیست وظایف را بررسی کنید و درباره روش‌های بهبود جهت کلی شرکت فکر کنید. اگر شما آنچنان غرق در وظایف مختلف می‌شوید که زمانی برای بررسی استراتژی ندارید، در این دسته قرار می‌گیرید. شما نمی‌توانید هدف‌های کمپین‌تان را بهتر کنید مگر اینکه وظایف سطح پایین را تفویض کنید پس اجازه بدهید شرکت بیرونی این کار را برایتان انجام دهد. 

7- اگر از نتایج بازاریابی ناامید هستید

در نهایت اینکه اگر از نتایج فعالیت‌های بازاریابی‌تان ناامید هستید، این فعالیت‌ها‌ را به یک شرکت تخصصی بسپارید. اگر چیزی برای از دست دادن ندارید، از ابتدا شروع کنید‌ و اگر پس از گذشت چندین ماه نتایج موردنظر خود را مشاهده نکردید، بهتر است به جای استخدام یک کارمند تمام‌وقت، امور بازاریابی خود را برون‌سپاری کنید. مجبور نیستید همیشه کل فعالیت‌های بازاریابی‌تان یا داخلی باشد یا بیرونی. در حقیقت امروزه استراتژی‌های بازاریابی ترکیبی خصوصا در شرکت‌های کوچک و فعال بیش از پیش متداول شده است. اگر شرکت شما یکی از علایم ذکر شده در این گزارش را دارد، می‌توانید بخشی از تلاش‌های بازاریابی‌تان را برون‌سپاری کنید. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ul7HpWMQ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه