در رابطه با افراد موفق در هر زمینه ای، همواره این مورد مطرح شده است که آنها اقداماتی را به شیوه متفاوت انجام می دهند. درواقع دلیل اصلی تفاوت آنها با دیگران و اختلاف سطح موجود نیز به همین خاطر است. با توجه به این امر که مسئله فروش برای هر برندی مهمترین خواسته محسوب می شود. طبیعی است که یادگیری از بهترین های حوزه فروش، یک خواسته بسیار مهم باشد. با این حال در این زمینه نظرات متفاوت بوده و کارشناس ها ممکن است عقایدی داشته باشند که با واقعیت موجود، تفاوت دارد. به همین خاطر بهترین اقدام این است که موارد انتخابی حاصل مصاحبه و پیدا کردن موارد مشترک باشد. در این راستا هفت اقدام متفاوت بازاریاب های موفق را بررسی خواهیم کرد.
1-تمایل به مدیریت تجربه مشتری
یکی از راهکارهای مهم در زمینه فروش این است که تجربه استفاده از محصول توسط مشتریان خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و مرحله بالاتر این است که افراد به صورت خودجوش این اقدام را انجام دهند. این امر در حالی است که بازاریاب های جهانی، در تلاش برای مدیریت این جریان هستند تا تجربه مشتری در مسیر موردنظر آنها باشد و بتوانند از این بخش نهایت استفاده تجاری را ببرند. این موضوع تنها زمانی امکان پذیر خواهد بود که برنامه ریزی درستی را داشته باشید.
مطلب مرتبط: برنامه ریزی بازاریابی موفق برای سال 2021
2-ایجاد نیازهای جدید
در حالی که بسیاری از بازاریاب ها به دنبال شناخت نیازهای حال حاضر و پیش بینی موارد آتی هستند. بازاریاب های حرفه ای نیازهای مدنظر خود را در جامعه هدف ایجاد می کنند. درواقع آنها نمی توانند روند فروش را برحسب احتمالات در نظر بگیرند و می خواهند تا فروش به حداکثر ممکن برسد. به همین خاطر ضروری است تا مدیریت خواسته ها را در دست گرفته و نیازهایی را ایجاد کنند که همسو با نوع محصولات است. این موضوع اگرچه ممکن است زمانبر باشد، با این حال شرکت را در حاشیه ای امن و موفقیتی طولانی مدت قرار می دهد.
3-تمرکز بر روی خلاقیت
کپی برداری از اقدامات موفق دیگران به یک عادت در هر زمینه ای تبدیل شده است. درواقع در فروش نیز اکثر بازاریاب ها به دنبال پیدا کردن موارد جدید و موفق دیگران هستند. این امر در حالی است که حرفه ای ها تمرکز خود را بر روی اقدامات نوآورانه و خلاقانه خود قرار می دهند. درواقع خلاقیت باعث می شود که حتی از یک اقدام بیش از حد رایج، موردی را مطرح کنید که جذابیت باورنکردنی دارد.
4- کنار گذاشتن نگاه کلی
درواقع بازاریاب های حرفه ای این نکته را به خوبی درک کرده اند که افراد با یکدیگر تفاوت هایی را دارند و به همین خاطر نگاه کلی ابدا نتیجه ای را به همراه نخواهد داشت. همین امر باعث می شود تا آنها نگاه کلی را که مورد توجه جدی بازاریاب های دیگر قرار دارد، کنار گذشته و برای جذب هر مشتری، برنامه ریزی مناسبی را پیاده سازی نمایند. این امر اگرچه سخت و زمانبر محسوب می شود. با این حال باعث خواهد شد تا درصد جذب مشتری به ازای فعالیت ها، به مراتب بیشتر شود و بتوانید جذب حداکثری داشته باشید.
5-توجه ویژه به جدیدترین تکنولوژی ها
معمولا بازاریاب ها تمایل دارند که خود را در حصار عادت قرار دهند. برای مثال آنها ابزاری را مورد استفاده قرار می دهند که به آن عادت کرده و تصور می کنند که این امر باعث خواهد شد تا سرعت انجام کار برای آنها به مراتب بیشتر شود. با این حال فراموش نکنید که بازارهای جدیدتر، امکانات بیشتری را هم دارند و اشتباهات موارد قبلی در آنها، اصلاح شده است. به همین خاطر نیز بازاریاب های حرفه ای، به صورت مداوم به دنبال پیدا کردن تکنولوژی های جدید و استفاده از آنها هستند تا از زمان خود بتوانند بهترین استفاده را داشته باشند.
6-بررسی سریع آمارها
بازاریاب های حرفه ای به خوبی از ارزش داده ها آگاه بوده و می دانند که حتی یک روز به تاخیر انداختن بررسی آنها، می تواند فرصت ها را نصیب برندی دیگر نماید. به همین خاطر آنها به صورت مداوم داده ها را تبدیل به آمارهای کاربردی می کنند و این موضوع باعث می شود تا تصمیماتی کاملا مطابق با واقعیت و وضعیت حال حاضر بازار داشته باشند.
مطلب مرتبط: رازهای بازاریابی موفق برای کسب و کارهای کوچک
7-توجه به کار تیمی
در شرایطی که بسیاری از افراد بر این باور هستند که نباید روش های کار خود را به دیگران آموزش داد و تنهایی کار کردن به معنای رسیدن بهتر به اهداف است. بازاریاب های حرفه ای به اهمیت تیم توجه داشته و می دانند که همه کارها را نمی توانند به تنهایی انجام دهند و تلاش در این زمینه تنها باعث خواهد شد تا کیفیت و سرعت انجام کارها کاهش پیدا کند. به همین خاطر نیز آنها از کمک به دیگران و تقسیم وظایف واهمه نداشته و این امر باعث می شود تا از شر بسیاری از اقدامات کم اهمیت، رهایی پیدا کنند و به صورتی تخصصی در حوزه های حیاتی متمرکز بمانند.