امروزه فعالیت در شبکه های اجتماعی به عنوان مهمترین اقدام بازاریابی برای تمامی کسب و کارها محسوب می شود. درواقع با استفاده از آن شما تمامی محدودیت های زمانی و مکانی را از بین خواهید برد و این امر در حالی است که بستر فعالیت برای شما کاملا رایگان است. این امر باعث خواهد شد تا تمامی بودجه خود را صرف اقدامات حرفه ای و راهکارهای رشد بیشتر نمایید. در این زمینه اینستاگرام با توجه به جذب بسیاری از برندها و افراد مشهور در شبکه خود، جایگاه بسیار ویژه ای در بین کسب و کارها دارد. با این حال یک سوال مهم این است که چه زمانی برای پست گذاری در این شبکه مناسب تر بوده و منجر به افزایش شانس دیده شدن شما خواهد شد. اگرچه ممکن است تصور کنید که ابزار لازم در خود برنامه اینستاگرام وجود دارد. با این حال نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که چنین ابزاری، تنها براساس فعالیت های مخاطبان حال حاضر شما شکل گرفته و ابدا نمی تواند اطلاعات کاملی محسوب شود. درواقع شما باید بدانید که در چه زمان هایی، شانس بیشتری برای حضور در اکسپلور داشته و مخاطب هایی حتی خارج از دنبال کنندگان حال حاضر خود را خواهید داشت. در این راستا شش اقدامی را بررسی خواهیم کرد که شما را در رسیدن به این خواسته کمک می کنند.
1-از برنامه های ارسال خودکار محتوا استفاده نمایید
یکی از ساده ترین اقدامات این است که وضعیت را در روزها و ساعت های مختلف بررسی نمایید. با این حال این اقدام می تواند خسته کننده باشد و بهتر است که از ابزارهای موجود استفاده کنید. با این حال نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که منظور از ساعت های مختلف، این نیست که در طول یک روز 24 پست داشته باشید. درواقع منظور اصلی این است که سه ساعت اصلی صبح، ظهر و شب را به صورت اتفاقی انتخاب کنید و در روزهای مختلف، وضعت آنها را بررسی نمایید. تحت این شرایط آماری به دست خواهید آورد که ممکن است شنبه صبح ها بهترین زمان پست گذاری باشد و در روز یکشنبه، شب ها بهترین نتیجه را به دست آورید.
مطلب مرتبط: بررسی نمونه هایی از بهترین پست های تجاری در اینستاگرام
2-اقدامات سایرین را بررسی کنید
از دیگر راهکارها این است که وضعیت عملکرد سایر رقبای خود را بررسی کنید. درواقع شما باید رقبای موفق خود را در اولویت قرار دهید. درواقع ساعت پست گذاری آنها، بدون شک تابع یک قانونی است که استفاده از آن می تواند نتایج بهتری را برای شما به همراه داشته باشد. در این زمینه بهتر است که دلایل را بررسی کنید. درواقع به هر میزان که تحلیل بیشتری داشته باشید، طبیعی است که خروجی کار شما نیز بهتر خواهد بود.
3-مخاطبان خود را بشناسید
این امر که بدانید اکثر مخاطبان شما در چه رده سنی قرار دارند، کمک خواهد کرد تا بتوانید ساعت طلایی آنها را شناسایی کنید. در این زمینه تنها به مخاطبان حال حاضر محدود نشوید و ویژگی های جامعه هدف خود را بررسی نمایید. برای مثال اگر هدف اصلی شما جلب نگاه دانشجویان است، باید بدانید که معمولا ساعت های صبح تا ظهر، نتیجه خوبی را به دست نخواهید آورد.
4-از تست A/B استفاده کنید
در این روش یک اقدام مشترک با دو دیدگاه مختلف انجام خواهد شد. برای مثال برای سنجش بهترین حالت مدیریت یک سایت، هر دو حالت اصلی را پیاده می کنند تا در نهایت بهترین راهکار انتخاب شود. برای مثال شما می توانید دو صفحه برای برند خود ایجاد نمایید و در هر یک از آنها، استراتژی متفاوتی را به اجرا بگذارید. با این اقدام پس از مدتی متوجه این امر خواهید شد که کدام یک، کاربرد بالاتری را دارد. در این زمینه می توان این اقدام را برای زمان پست گذاری هم انجام داد.
5-از برنامه های جانبی استفاده کنید
برخی از برنامه ها وجود دارد که شما را نسبت به بهترین زمان های پست گذاری، آگاه خواهد کرد. برای مثال Prime یکی از این موارد است که براساس معیارهای مختلف، بهترین زمان پست گذاری در حوزه موردنظر شما را تعیین خواهد کرد. این موضوع باعث خواهد شد تا سریعا بتوانید تصمیم گیری نمایید.
مطلب مرتبط: برترین ایده ها برای تولید پست در اکانت اینستاگرام برندها
6-از توصیه های کارشناس ها استفاده کنید
از دیگر مواردی که باید انجام دهید این است که به دنبال توصیه های افراد خبره باشید. امروزه در یوتیوب و اینستاگرام افراد زیادی وجود دارد که در زمینه تولید محتوا و شبکه های اجتماعی، اطلاعات بسیاری را دارند. بدون شک این افراد توصیه های جالبی در رابطه با بهترین زمان پست گذاری خواهند داشت.
در آخر فراموش نکنید که بهترین نتیجه ممکن را زمانی به دست خواهید آورد که تمامی این شش روش را به صورت همزمان مورد توجه قرار دهید.