آئودی TT جدید با ظاهر و قدرت فنی بینظیر خود در دو نسخه RS Coupe و Roadster 394 اسب بخاری عرضه خواهد شد. آئودی از سریعترین و پرقدرتترین مدل TT RS تاریخ خود رونمایی کرده است. از هر دو نسخه Coupe و Roadster این خودروی اسپورت و سطح بالا به صورت همزمان در نمایشگاههای خودروی پکن و لندن پردهبرداری شد. آئودی مدل TT RS را با جهشی عظیم در قدرت و سرعت آن به حیطه ابرخودروها وارد کرده است و انتظار میرود با شروع پاییز، فروش آن نیز آغاز شود.
نسخه Coupe این مدل صفر تا صد را در 3.7 ثانیه طی میکند (که تقریباً به اندازه R8 سریع است) و همچنین از حداکثر سرعت 280 کیلومتر بر ساعت در سطح صاف برخوردار است. نسخه Roadster که سنگینتر است صفر تا صد را در 3.9 ثانیه ثبت میکند.
قدرت موتور توربو پنج سیلندر 2.5 لیتری این خودرو از 355 اسب بخار تا 394اسببخار افزایش داده شده و هر دو سیستم تزریق سوخت مستقیم و غیرمستقیم به همراه سیستم زمانبندی متغیر باز و بسته شدن دریچه در آن تعبیه شده است. آئودی تأکید دارد که ترتیب آغازین حرکت 1-2-4-5-3 طراحی شده برای این خودرو در عین بهبود عملکرد موتور، کاهش مصرف سوخت و پایین آمدن وزن آن، صدای گوشنواز، پرقدرت، عمیق و منحصر به فرد آن را نیز حفظ کرده است.
این موتور خوش صدا تنها 50 سانتیمتر طول دارد و بکارگیری یک قاب میللنگ از جنس آلومینیوم برای آن در عین ارائه قدرت بیشتر موجب کاهش 26 کیلوگرمی وزن آن نسبت به همتای قدیمی خود شده است.گفته میشود ممکن است نسخه Plus این خودرو جدید نیز بهزودی ارائه شود.
یک هدایتکننده مسیر هوا آیرودینامیک به همراه دو لوله اگزوز بیضوی در عقب بدنه خودرو تعبیه شده است. اگر به دنبال ظاهری سادهتر باشید، باله بزرگ عقب خودرو بدون هیچ هزینهای از خودرو شما برداشته میشود. مدل TT RS همچنین دیودهای ارگانیک پخشکننده نور (OLED) را بهعنوان یکی از امکانات اختیاری خودرو برای چراغهای عقب خودرو به شما پیشنهاد میکند.
قسمت جلو خودرو با یک جلو پنجره یک تکه بزرگ پوشیده شده که خود متشکل از خانههای ششضلعی بوده و درست در کنار چراغهای Matrix LED قرار گرفته است. داخل اتاق RS اما کاملاً شبیه به TT طراحی شده است. از جمله معدود تفاوتهای اتاق آن با مدل TT میتوان به صفحه نمایش اطلاعات 12.3 اینچی و نیز صندلیهای اسپورت و سبک وزن آن اشاره کرد.
زیر این ظاهر زیبا، TT RS با وجود کاهش 10 میلیمتری ارتفاع سیستم تعلیق کماکان از یک دیفرانسیل الکترونیکی بهره میگیرد. این خودرو همچنین از یک گیربکس هفت دنده و کلاچ دو مرحلهای در کنار ترمزهای دیسکی بزرگ 370 میلیمتری برخوردار است. یک سیستم تعلیق اسپورت RS اختیاری نیز وجود دارد که کنترل مغناطیسی رطوبت را برای محافظت بهتر فنرهای فولادی آن به همراه دارد.
از دیگر موارد اختیاری خودرو میتوان به یک مجموعه رینگ سبکتر آلیاژی و نیز ترمزهای سرامیکی-کربنی اشاره کرد. نسخه Roadster که 90 کیلوگرم از کوپه سنگینتر است دارای یک سقف تا شونده فابریک است که تا سرعتهای کمتر از 50 کیلومتر بر ساعت در 10 ثانیه به صورت الکتریکی باز میشود.
در خصوص قیمت این مدلها تاکنون اظهار نظری نشده اما گمان میرود با توجه به طراحی زیبا، قدرت مناسب و سرعت قابل توجه این خودرو بتوان آن را در دسته ابرخودروها قرار داده و قیمتی نزدیک به مدل R8 که حدود 120 هزار پوند است برای آن در نظر گرفت.
همچنین انتظار میرود با توجه به عرضه دو نسخهای این مدل و نشان دادن توجه به سلیقههای مختلف مشتریان با در اختیار گذاشتن آپشنهای گوناگون، این محصول آئودی مورد استقبال دنیای خودرو قرار گیرد و سود خوبی برای این خودروساز بزرگ آلمانی به همراه داشته باشد. آیا این مدل آغازی بر تغییر نسل تولید خودروی آئودی است؟ باید در ادامه نظارهگر بود...
شما می توانید جهت اطلاع از آخرین قیمت خودروهای وارداتی به سرویس قیمت روز فرصت امروز مراجعه کنید.