دوشنبه, ۱۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 8 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

علائم آلزایمر چیست ؟ بهترین دکتر آلزایمر در تهران چه ویژگی هایی دارد ؟بیماری آلزایمر یک بیماری مزمن است که سلول های عصبی را از بین می برد. این بیماری مغزی به کندی ظاهر می شود اما پیشرونده است. شایع ترین علامت اولیه آلزایمر مشکل در به خاطر سپردن هزینه ها یا اتفاقات روزمره است. با پیشرفت بیماری آلزایمر، علائمی مانند مشکلات گفتاری، ناآگاهی از زمان و مکان (به راحتی گم شدن)، بی انگیزگی، نوسان احساسات، ناتوانی در مراقبت از خود و مشکلات رفتاری ظاهر می شود. با تشدید بیماری آلزایمر، فرد از خانواده و جامعه جدا می شود. به تدریج، عملکردهای بدن از بین می رود و در نهایت منجر به مرگ می شود. اگرچه سرعت پیشرفت بیماری می تواند متفاوت باشد، اما به طور کلی امید به زندگی 3 تا 9 سال پس از تشخیص بیماری در نظر گرفته می شود.

آلزایمر چیست؟

۱۱ نشانه بیماری آلزایمر

مراقب باشید، همه ما فراموشی موقت و کوتاه مدت را تجربه کرده ایم. اما اگر 2 مورد از علائم بیماری آلزایمر را دارید که در زیر توضیح داده شده است، حتما به بهترین دکتر مغز و اعصاب در تهران مراجعه کنید.

  • فراموش کردن رویدادها و اطلاعات جدید: ساده ترین و رایج ترین علامت بیماری آلزایمر، یادآوری رویدادها و اطلاعات جدید توسط مغز است. به عبارت دیگر فراموش کردن رویدادهای جدید یکی از اولین نشانه های بیماری آلزایمر است. سردرگمی در مورد رویدادهای اخیر، عدم درک زمان و غیره. نمونه هایی هستند که در این شرایط برای بیمار اتفاق می افتد.
  • فراموشی مداوم و پیشرونده: در بیماران مبتلا به آلزایمر، این فراموشی با گذشت زمان ادامه می یابد و شدت بیشتری می یابد تا جایی که حتی ممکن است نام اعضای خانواده و فعالیت های روزانه خود را فراموش کنند.
  • مشکل در یافتن کلمات مناسب: افراد مبتلا در هنگام صحبت و انتقال مفاهیم در یافتن کلمات صحیح و حتی ساده مشکل دارند. علاوه بر این، آنها اغلب در هنگام صحبت کردن، نوشتن و خواندن اشتباه می کنند.
  • ناتوانی در شناخت و انجام کارها: در این حالت افراد در تشخیص چهره و ابزار ساده و همچنین یافتن چیزهایی که جلوی چشمشان نیست مشکل دارند. علاوه بر این، آنها قادر به استفاده از ابزارهای ساده و انجام کارهای ساده مانند لباس پوشیدن منظم نیستند.
  • مشکلات خواندن و نوشتن در بیماران مبتلا به آلزایمر نیز دیده می شود.
  • عدم درک صحیح زمان و مکان: این افراد درک درستی از زمان و مکان ندارند و حتی گاهی می توانند خود را در صحنه ای از خاطرات ببینند و خود را در میان افراد متوفی خود ببینند.
  • کم شدن قدرت قضاوت: آنها در حل مشکلات روزمره مشکل دارند. مثلاً اگر چیزی خراب شود، نمی دانند با آن چه کنند.
  • اختلال در انجام وظایف پیچیده و استدلال: این افراد توان مدیریت امور مالی و بانکی را ندارند. آنها همچنین درک خوبی از خطرات ندارند.
  • تغییرات رفتاری و خلقی: تغییرات خلقی مانند سردرگمی، عصبانیت، عدم اعتماد به دیگران و گوشه گیری از علائمی هستند که با گذشت زمان شروع و تشدید می شوند.
  • افسردگی یکی از علائم بیماری آلزایمر است.
  • بی قراری یکی دیگر از علائم این بیماری است که در صورت پیشرفت بیماری بدون دلیل با پرخاشگری یا اضطراب همراه است.

علائم بیماری آلزایمر

عوامل خطر آلزایمر

  • آلزایمر در سالمندان: معمولا در افراد بالای 65 سال اتفاق می افتد. اگر در افراد زیر 40 سال اتفاق بیفتد، که بسیار بعید است، آن را بیماری آلزایمر زودرس می نامند. اطلاعات دقیق تری را در مقاله ای دیگر ارائه کرده ایم.
  • جنسیت: طبق آمار، زنان بیشتر از مردان به این بیماری مبتلا می شوند.
  • وراثت :خطر ابتلا به بیماری آلزایمر در افرادی که بستگان درجه یک مبتلا به این بیماری دارند بیشتر است. دانشمندان همچنین جهش های ژنتیکی را کشف کرده اند که در بروز و تاخیر این بیماری نقش دارد.
  • سبک زندگی و سلامت قلب: نتایج تحقیقات نشان می دهد که عواملی که باعث بیماری قلبی می شوند نیز در ابتلا به آلزایمر نقش دارند. چاقی، کم تحرکی، دیابت نوع 2، چربی خون بالا و فشار خون بالا خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را افزایش می دهد.
  • مشارکت اجتماعی و یادگیری: شرکت در فعالیت ها و اجتماعات اجتماعی خطر ابتلا را کاهش می دهد. فرآیند یادگیری احتمال ابتلا را کاهش می دهد و سطح تحصیلات پایین تر احتمال ابتلا را افزایش می دهد.
  • ضربه به سر: به عنوان مثال، سابقه ضربه شدید به سر، تا حدی که فرد درازمدت از دست دادن هوشیاری را تجربه کند، احتمال بیشتری دارد که تحت تأثیر قرار گیرد.

درمان بیماری آلزایمر

برای جلوگیری از پیشرفت بیماری آلزایمر چه باید کرد؟

  • استراحت کافی داشته باشید؛ به بدن و مغز خود استراحت دهید و خود را با کارهای سنگین بدنی یا فعالیت های فکری پیچیده خسته نکنید.
  • عوامل استرس زای محیطی را کنترل کنید. تا حد امکان از نگرانی های زندگی دوری کنید.
  • تقویت مغز با رژیم غذایی سالم؛ همانطور که در مورد پیشگیری از بیماری آلزایمر گفتیم، سعی کنید از غذاهایی در رژیم غذایی خود استفاده کنید که برای حافظه مفید هستند. توصیه های طب سنتی می تواند به شما در رعایت آنها کمک کند.
  • با توصیه پزشکی از قرص های ویتامین E استفاده کنید.
  • از اعضای خانواده کمک بگیرید؛ خانواده و دوستان خود را در جریان بیماری خود قرار دهید. حمایت عاطفی و درمان مناسب اطرافیان با علائم شما می تواند در کند کردن پیشرفت بیماری آلزایمر موثر باشد.
  • تمرینات مفید برای مغز و سیستم عصبی؛ ورزش های هوازی مانند یوگا و مدیتیشن نیز می توانند تاثیر مثبتی بر آمادگی ذهنی و جسمی شما داشته باشند.

کلام آخر

درست است که بیماری آلزایمر یک بیماری پیچیده با ناشناخته های فراوان است و با گذشت زمان بدتر می شود، اما درمان های این بیماری می تواند علائم را به تاخیر بیندازد و به بهبود کیفیت زندگی فرد کمک کند. سپاسگزاریم که تا انتها مطلب همراه ما بودید و این مقاله را مطالعه نمودید. لطفاً پیشنهادات و نظرات خود را از طریق سایت روانشناستو ravanshenaseto.com با ما در میان بگذارید.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/q7LkWpwz
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه