سه شنبه, ۱۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Tue, 9 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

وفاداری به برند چیست؟

آمارهای Sellcell نشان می دهد که وفاداری به برند اپل در سال 2021 به بالاترین حد خود یعنی 92٪ رسیده است. این برند آنقدر مشتریان وفادار دارد که هیچ کس یا هیچ چیز نمی تواند آنها را متقاعد کند که به جای دیگری بروند.

این شرکت فناوری برای مشتریانی را جذب می کند که برای خلاقیت، نوآوری و مینیمالیسم ارزش قائل هستند. هویت برند خود را از زمان پیدایش خود در اواخر دهه 70 حفظ کرده است. احتمالاً به همین دلیل است که چنین مشتریان وفاداری دارد.

همانطور که گفته شد، ایجاد وفاداری به برند مفهومی است که رسیدن به آن بسیار سخت است. شما نمی توانید مشتریان را مجبور کنید، بلکه فقط می توانید آن را به دست آورید.

این مقاله به بررسی وفاداری به برند و نحوه استفاده از آن برای ارتباط با مخاطبان هدف می پردازد.

وفاداری به برند در بازاریابی چیست؟

وفاداری به برند زمانی است که مصرف کننده تصمیم می گیرد به طور مکرر محصول تولید شده توسط همان شرکت را علی رغم تلاش رقبا برای جذب آنها بخرد. به عنوان مثال، برخی از مشتریان همیشه پپسی می خرند در حالی که برخی دیگر هر بار کوکاکولا می خرند.

وفاداری به برند اغلب بر اساس ادراک است. مشتریان به طور مداوم همان محصول را خریداری می کنند زیرا آن را برتر از سایر محصولات موجود می دانند.

به عنوان مثال، آخرین باری که با استفاده از یک موتور جستجو به جز گوگل چیزی را جستجو کردید، چه زمانی بود؟ برای من، نمی توانم به یاد بیاورم.

و این طور نیست که تجربه کاربری یا رابط کاربری در سایر موتورهای جستجو تفاوت زیادی داشته باشد. گوگل این وفاداری را از کاربران آنلاین ایجاد کرده است و آن را به موتور جستجوی شماره یک در سطح جهان تبدیل کرده است.

آمار وفاداری به برند

74% از مصرف کنندگان نسبت به یک شرکت خاص احساس وفاداری می کنند و 52% از این مشتریان برای خرید از برندهای مورد علاقه خود تلاش می کنند.

در اینجا آمارهای بیشتری وجود دارد که نشان می دهد چگونه وفاداری به برند می تواند به شما در استراتژی های جذب مشتری و افزایش خریدهای تکراری کمک کند.

با خرید پنل پیامکی می توانید این آمار وفاداری به برند را برای شرکت خودتان نیز رقم بزنید . اما چگونه پنل پیامکی به شما کمک می کند را در ادامه توضیح خواهیم داد.

وفاداری برند درمقابل وفاداری مشتری

آخرین آمار وفاداری مشتری

60% از متخصصان می گویند که شرکت هایشان پول را در راه حل تعامل با مشتری (CES) سرمایه گذاری کرده اند زیرا انتظارات و رفتارهای مشتری در حال تغییر است. پنل پیامکی یک سیستم ارسال پیامک است که به شما کمک می کند ارتباطات خود را با مشتریان فعلی با اجرای کمپین های بازاریابی پیامکی مدیریت کنید.

62% از مشتریان می گویند اعتماد بالایی به یک برند دارند، محصولات یا خدمات را منحصراً از آن برند خریداری می کنند. علاوه بر این، 78 درصد از مصرف کنندگان اظهار داشتند که تمایل بیشتری به خرید مکرر از یک برند دارند، اگر ارتباطات آن را مطابق با ترجیحات آنها تنظیم کند.

این بدان معنی است که شما باید درک کنید که مشتریان چه می خواهند و به آنها محصولات و خدمات متناسب با نیازهای فردی آنها را ارائه دهید.

آمار برنامه وفاداری مشتری

بیش از نیمی (55.8٪) از مشاغل که برنامه های وفاداری را اجرا می کنند از برنامه خود احساس رضایت می کنند. آنها بر این باورند که سیستم پاداش آنها فروش را افزایش می دهد، بازده خوبی از سرمایه گذاری به ارمغان می آورد و مورد علاقه اعضای برنامه وفاداری است.

همچنین، حدود 62.1 درصد از برندها گفتند که برنامه وفاداری آنها برای علاقه مندی و مشارکت مشتریان، به ویژه در طول همه گیری سال 2020، حیاتی است.

با این اوصاف، 78.6 درصد قابل توجهی از کسانی که قبلاً یک برنامه وفاداری دارند، اظهار داشتند که احتمالاً یا بسیار محتمل است که در طی سه سال آینده پیشرفت های قابل توجهی در برنامه خود ایجاد کنند.

بنابراین مطمئن شوید که تعداد کاربرانی که به برنامه وفاداری برند شما می پیوندند را از طریق سیستم هایی نظیر نظرسنجی پیامکی و یا مسابقه پیامکی در پنل اس ام اس رایگان پیگیری کنید و بازخورد مشتریان را برای بهبود آن و جذب مشتریان جدید اعمال کنید.

معیارهای تعامل با مشتری

59٪ از مشتریان فکر می کنند که کسب و کارها باید از داده هایی که در مورد آنها جمع آوری می کنند استفاده کنند تا تجربیات خود را شخصی تر کنند.

علاوه بر این، حدود 62 درصد از مصرف کنندگان معتقدند که پیشنهادات شخصی نسبت به پیشنهادات عمومی برتری دارند. و 60٪ از آنها می توانند تشخیص دهند که چه زمانی توصیه های سفارشی دریافت می کنند و آنها را ارزشمند می دانند.

با در نظر گرفتن این موضوع، از ابزارهای اتوماسیون سامانه ارسال پیامک مانند سامانه پیامکی سیب اس ام اس برای جمع آوری داده های مشتری استفاده کنید. سپس، از این اطلاعات برای تقسیم بندی مخاطبان خود استفاده کنید و محتوا و پیشنهادات محصول خود را مطابق با ترجیحات آنها تنظیم کنید.

آمار حفظ مشتری

60 درصد از مصرف کنندگان اغلب خرید از یک برند خاص را به جای سایرین انتخاب می کنند، زیرا معمولاً از آن برند خدمات بهتری را انتظار دارند.

با این حال، تقریباً 20 درصد از مصرف کنندگان ایالات متحده و بریتانیا اذعان دارند که معمولاً یا همیشه وقتی خدمات مشتریان ضعیفی را تجربه می کنند، خرید را رها می کنند. در نتیجه، 49 درصد از این مشتریان به دلیل تجربه منفی مشتری در 12 ماه گذشته، وفاداری به یک برند را متوقف کرده اند.

به دلیل این موضوع و رکود بالقوه و بحران تورم، حدود 67.7 درصد از کسب و کارها قصد دارند سرمایه گذاری خود را در حفظ مشتری به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

آمار رضایت مشتری

از هر 10 مصرف کننده، یک نفر پس از تماس با پشتیبانی مشتری انتظار دارد در کمتر از پنج دقیقه پاسخ دهد. با این حال، درک این نکته ضروری است که سرعت تنها عامل نیست.

هدف این است که نیازهای مشتریان را در کمترین تعامل ممکن برآورده کنیم. به همین دلیل است که یک تعامل منفی با یک نماینده پشتیبانی مشتری می تواند روز 66٪ از مصرف کنندگان را کاملاً خراب کند.

روی سیستم های خودکار از جمله منشی پیامکی سرمایه گذاری کنید که به نمایندگی شما به خدمات مشتری برای رسیدگی سریع به سؤالات دریافتی، یافتن پاسخ ها و آماده سازی پاسخ های دقیق، اهمیت می دهد.

عوامل پشتیبانی سریع به طور قابل توجهی بر شادی مشتریان جدید و فعلی تأثیر می گذارند. به عنوان مثال، وقتی مشتریان به یک تجربه سفارش کلی 5 از 5 ستاره می دهند، در مقایسه با کسانی که امتیاز کمتری از 1 یا 2 ستاره دارند، بیش از دو برابر بیشتر احتمال دارد که از شرکت شما خرید کنند.

تعاملات عالی با مشتری، یک ارتباط انسانی ایجاد می کند که در هزینه و وفاداری مشتری نتیجه می دهد.

انواع وفاداری به برند

کسب وکارها معمولاً از استراتژی های بازاریابی متفاوتی برای ایجاد مشتریان وفادار از طریق مشوق هایی مانند هدایا یا برنامه های وفاداری استفاده می کنند.

در اینجا سطوح مختلف وفاداری به برند آورده شده است:

1. وفاداری به نام تجاری سخت

مشتریان وفادار به نام تجاری سرسخت نسبت به یک برند خاص مشتاق هستند و فقط با آن ارتباط مثبت برقرار می کنند. این بدان معناست که مصرف کننده تجربه ای استثنایی داشته است و آن برند را به خوبی به یاد می آورد.

به عنوان مثال، اپل هنگام عرضه یک آیفون جدید، وفاداری مشتری سخت گیر خود را نشان می دهد.

از آنجایی که بسیاری از مردم برند را با کیفیت بالا مرتبط می دانند، مشتریان وفادار می توانند به راحتی دیگران را متقاعد کنند که آیفون جدید را بخرند.

اگر خوش شانس هستید که مانند اپل وفاداری به برند خود را ایجاد کنید، باید برنامه ای را معرفی کنید تا سفیران برند خود را تشویق کنند تا به انتشار اخبار در مورد تجارت شما ادامه دهند و از آنها برای حمایتشان قدردانی کنید.

2. تقسیم و وفاداری به برند مشتری

مشتریان تقسیم شده به بیش از یک برند وفادار هستند اما گزینه های خود را به دو یا سه برند محدود می کنند.

شما می توانید به سرعت این مصرف کنندگان را با کمی اصرار به آنها تبدیل به مشتریانی سخت گیر کنید. اما تبدیل آنها می تواند چالش برانگیز باشد زیرا اکثر آنها از گزینه های دیگر آگاه هستند.

3. تغییر وفاداری به برند مشتری

مشتریان وفادار در حال تغییر ترکیبی از وفاداری سخت و آسان دارند.

به طور کلی، چنین مشتریانی قبل از تغییر وفاداری خود به برند دیگر، محصولات خود را برای مدت معینی از یک برند خریداری می کنند. سپس آنها به برند دوم وفادار خواهند ماند.

وفاداری به برند در مقابل وفاداری مشتری

تفاوت اصلی بین وفاداری به برند و وفاداری مشتری در قیمت گذاری است.

قیمت گذاری بر وفاداری مشتری تاثیر بسزایی دارد اما بر وفاداری به برند تاثیری ندارد. مشتریان وفادار به یک برند، محصولات شرکت را بدون توجه به قیمت خریداری می کنند.

وفاداری مشتری در مورد چیزی است که شما می توانید در رابطه با قیمت های معمولی و پیشنهادات صرفه جویی در هزینه به مصرف کنندگان ارائه دهید. این به داشتن قیمت های پایین تر نسبت به رقبا یا تخفیف های بهتر روی محصولات خاص برای تشویق مشتریان به خریدهای تکراری مربوط می شود.

در اینجا خلاصه ای از تفاوت های کلیدی بین برند و وفاداری مشتری آمده است:

نمونه ای وفاداری به برند

در اینجا سه نمونه از وفاداری استثنایی به برند آورده شده است:

کوکاکولا

وفاداری برند کوکاکولا

برخلاف سایر برندهای نوشیدنی، کوکاکولا هنر خلق خاطرات را برای افزایش وفاداری به برند تکمیل کرده است. مردم این نوشیدنی را با «روزهای خوب قدیم» مرتبط می دانند.

حتی زمانی که محصول ناموفقی مانند New Coke را راه اندازی می کنند، مشتریان آن ها آنقدر وفادار هستند که برای خرید بیشتر باز خواهند گشت.

بهترین ابزار برای وفادارسازی مشتریان به برند

در انتها میخواهیم بهترین ابزار برای افزایش وفاداری به برند را به شما معرفی کنیم . با استفاده از سامانه پیامکی می توانید یک اتوماسیون کامل بصرت صفر تا صد مسیر خرید مشتری را طراحی کرده و با ارسال پیامک های یادآوری، تشکر و تبریک تولد به وفاداری برند خود بپردازید.

سیب اس ام اس با امکاناتی از قبیل نظرسنجی پیامکی، مسابقه پیامکی ، منشی پیامکی ، بانک پیامک مناسبتی و چندین امکانات ویژه دیگر به شما کمک می کند تا مشتریان خود را به یک برند خاص وفادار سازید و یا آگاهی از برند خود را افزایش دهید.

لینک منبع:

https://www.sender.net/blog/brand-loyalty

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Fr2OeYAQ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه