شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

انواع چراغ خطی

2 سال پیش ( 1401/4/9 )
 

چراغ خطی و یا لاین نوری امروزه از محبوب ترین و پرطرفدارترین چراغ ها در نورپردازی و طراحی مدرن محسوب می شوند. تنوع بسیار زیاد این محصولات در نحوه نصب، کیفیت نور، شار نوری حتی نحوه ساخت، باعث شده تا برای خرید چراغ خطی داشتن اطلاعات کافی راجع به این محصول یک امر ضروری و بسیار مهم باشد. چراغ های خطی IPدار که برای فضای باز و یا نمای ساختمان کار می شود، چراغ های زیر کابینتی یا T5، چراغ های خطی در انواع بسیار متنوع و گسترده از 30 سانتی متر تا هر متر طولی که فضای شما نیاز داشته باشد موجودند.

انواع چراغ خطی

در چراغ های خطی ال ای دی با فناوری جدید مانند چراغ خطی ماژولار، که کنترل جز به جز چراغ امکان پذیر است، تامین میزان لوکس کافی، بازده نور و نمود رنگ و حتی سفارشی سازی چراغ بر اساس المان های طراحی بسیار پیشرفته تر شده است بدین ترتیب شما می توانید این چراغ ها را در انواع شکل های هندسی مربع و مستطیل و یا در خطوط ممتد و هر شکل هندسی دیگری سفارش دهید.

به طور کلی به هر چراغی که منبع نور آن به صورت یک خط نوری بتابد و گرد و مربع نباشد چراغ خطی می گویند؛ با توجه به این تعریف لامپ های مهتابی قدیمی نیز چراغ خطی در نظر گرفته شده اند اما منظور ما از چراغ خطی در این مقاله چراغی است که از اجزاء پیشرفته تری برخوردار باشد مانند چراغ خطی LED، به خصوص چراغ خطی ماژولار. در ادامه این مقاله به بررسی انواع مختلف چراغ خطی از جمله چراغ خطی ماژولار و غیر ماژولار که ارتباط مستقیمی با قیمت چراغ خطی و کیفیت نوری آن دارد میپردازیم؛ همچنین به انواع کاربردهای چراغ خطی نیز اشاره خواهیم کرد.

چراغ خطی ماژولار چیست و چه تفاوتی با چراغ خطی غیر ماژولار دارد؟

در چراغ خطی ماژولار هر قسمت از منبع روشنایی به صورت جداگانه روشن می شود؛ در واقع چراغ خطی ماژولار به شما این امکان را می دهد که هنگام تعمیر چراغ مجبور به تعویض کل منبع نور نباشید و هزینه نگهداری از چراغ خطی را بسیار پایین می آورد.

پس می توان نتیجه گرفت که چراغ خطی ماژولار از چراغ های ریسه ای و یا چراغ های یکپارچه بهتر هستند چون با سوختن یک چیپ نیازی به تعویض کل چراغ نیست و به راحتی می توان بخش مورد نظر را تعویض کرد؛ علاوه بر راحت شدن شرایط نگهداری و تعمیر این چراغ ها نحوه نصب آن ها نیز بسیار سهولت پیدا کرده است و نیازی به نصب یکپارچه چراغ نیست، از این موارد می توان نتیجه گرفت که طول عمر چراغ خطی ماژولار افزایش یافته و حتی نور با کیفیت تری نیز از خود ساطع میکند.

انواع چراغ خطی

انواع چراغ خطی بر اساس کاربرد و نحوه نصب

چراغ خطی را می توان در سه حالت توکار، روکار و آویز نصب کرد و کاربرد این چراغ ها در در انوع فضاهای اداری، تجاری، مسکونی و... بر اساس نوع نصب متفاوت است.

چراغ خطی توکار

چراغ خطی توکار از مینیمال ترین روش های نورپردازی با چراغ خطی است که در آن فقط دیفیوزر یا پوشش روی منبع نور و خط نوری قابل مشاهده است و بدنه چراغ تماما در داخل دیوار یا سقف قرار می گیرد. چراغ خطی توکار به دو نوع چراغ خطی توکار با لبه و بدون لبه تقسیم می شود که بر اساس کاربرد و طراحی فضا می توان از هر دو نوع استفاده کرد.

چراغ خطی آویز

چراغ خطی آویز از محبوب ترین انواع چراغ خطی برای روشنایی فضاهایی است که یا ارتفاع سقف بلند بوده و یا به نورپردازیدکوراتیو نیاز دارند. این چراغ ها از نظر طراحی بدنه مانند چراغ خطی روکار هستند و بوسیله دو عدد کابل آویز و یا آویز تلسکوپی به صورت آویز نصب می شوند.

چراغ خطی آویز هم به دو نوع چراغ خطی آویز یک طرفه و چراغ خطی آویز دو طرفه تقسیم می شود.

انواع چراغ خطی

چراغ خطی روکار

چراغ خطی روکار از نظر نصب، به راحتی و با استفاده از پیچ و رول پلاک بر روی سقف یا دیوار یا در بین بافل های چوبی و یا فلزی قابل نصب اند. از چراغ خطی روکار در فضاهایی استفاده می شود که امکان نصب چراغ به صورت توکار وجود دارد و ارتفاع سقف باعث ایجاد محدودیت در نصب چراغ خطی به صورت آویز می شود؛ در این شیوه از نحوه نصب بدنه چراغ به صورت کامل قابل مشاهده است و جزء دکوراسیون محسوب می شود. به همین دلیل بسیاری از چراغ های خطی با رنگ سفارشی تولید می شوند تا بتوان آن هارا با دکوراسیون فضا تطبیق داد.

تمامی چراغ های خطی روکار، توکار و آویز در اشکال هندسی مختلف قابل سفارشی سازی هستند، برای اطلاعات بیشتر راجع به نحوه ی سفارش و یا نصب و خرید چراغ خطی می توانید با کارشناسان و مهندسان فنی اکووات تماس بگیرید و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/YfGVBlfL
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه