دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

6 اقدام حفظ مشتری در برابر سایر برندها

5 سال پیش ( 1397/8/12 )
پدیدآورنده : امیر آل علی   پدیدآورنده : وندی کانیک  

امروزه فضای کسب و کار به نحوی است که در هر حوزه تعداد زیادی شرکت وجود دارد. تحت این شرایط هر یک از آن ها به دنبال رشد سریع هستند تا جایگاه مطلوبی را در بازار برای خود ایجاد کنند. همین امر یک محیط به شدت رقابتی را شکل داده است. بدون شک از جمله الزامات رقابت، اقدام علیه یکدیگر است. در این رابطه با توجه به این امر که بقای برند شما به وجود مشتری وابسته است، بدون شک هدف اصلی این دسته از اقدامات متوجه آن ها خواهد بود. اگرچه نمی توان مانع رفتار و عملکرد رقابتی سایر برندها شد، با این حال با رعایت برخی از نکات قادر خواهید بود تا مشتریان خود را در برابر ان دسته از اقدامات حفظ کنید، که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

1-همواره در دسترس باشید

در راستای عدم نادیده گرفته شدن، لازم است تا حضور خود را به صورت مکرر اعلام کنید. فراموش نکنید که مشتریان شما از آزادی عمل برای خرید برخوردار هستند و این امر می تواند باعث شود تا آن ها تحت تاثیر سایر تبلیغات قرار گرفته و در نهایت برندی دیگر را امتحان کنند. این امر در حالی است که نتایج آمارها در این رابطه حاکی از آن است که یادآوری عملی است که باعث خواهد شد تا به خوبی در ذهن مخاطب حفظ شده و شانس مراجعه به محصول و برندی دیگر، به شدت کاهش پیدا کند. در این رابطه تنها به یک روش بسنده نکرده و تمامی پل های ارتباطی را به کار گیرید. در آخر از اهمیت و روش بی نظیر شبکه های اجتماعی و ضرورت فعالیت جذاب و خلاقانه در آن، غافل نشوید.

مطلب مرتبط: ترفندهای برندها برای ارتقای خدمات مشتریان

2-ارزش آفرینی داشته باشید

وجود یک یا چند وجه تمایز و مزیت رقابتی، به خوبی باعث خواهد شد تا مشتریان نتوانند تجربه به دست آورده با برند شما را با شرکتی دیگر داشته باشند. با این حال فراموش نکنید که این مزیت شما باید امری کاملا جذاب باشد تا مخاطب را به خوبی با خود درگیر کند. برای مثال این امر که به یک پایگاه داده در عرصه کاری خود تبدیل شوید، خود به خوبی تفاوت شما را با سایرین به اثبات خواهد رساند. در آخر این بخش ذکر این نکته ضروری است که لازم است تا در این رابطه از بازخوردها و نظرات مشتریان به خوبی استقبال کرده و آن ها را جدی بگیرید. فراموش نکنید که نحوه عملکرد شما، مرز میان حرفه ای و مبتدی بودن شرکت خواهد بود.

3-از مشتریان خود برای تکمیل اطلاعات و آگاهی نسبت به اوضاع بازار، استفاده کنید

بدون شک برای پیش بینی و خنثی کردن تحرکات سایر رقبا، شما نیاز به منابع اطلاعاتی کاملا درست و کاربردی خواهید داشت. اگرچه این امر تا حدی دشوار به نظر می رسد، با این حال شما می توانید در این رابطه از مشتریان خود به عنوان افرادی که مستقیما در جریان جو حاکم در بازار هستند، استفاده کنید. با این حال این امر که توقع داشته باشید که آن ها به صورت رایگان این کار را برای شما انجام دهند نیز انتظاری کاملا بی جا خواهد بود. با این حال این امر به معنای تعیین درآمد برای آن ها نبوده و شما می توانید با ارائه کدهای تخفیف ویژه، به خوبی آن ها را برای این انجام آن مجاب کنید. بدون شک برگزاری یک دوره آموزشی نیز در عملکرد بهتر آن ها نقش مهمی را خواهد داشت.

4-به یک پاسخگوی جامع و منبع اطلاعات مفید تبدیل شوید

به هر میزانی که از سطح اطلاعات بیش تری برخوردار باشید، در رابطه با پاسخگویی به مشتریان عملکرد درخشان تری را خواهید داشت. امروزه از جمله اشتباهات بزرگ برندهای متعدد، این است که آن ها تنها توجه خود را به امر فروش محصول قرار داده و توجهی به سوالات شکل گرفته در ذهن مشتریان، ندارند. همین امر نیز باعث می شود تا امکان جذب مشتریان بلندمدت که به اصطلاح آن ها را مشتریان واقعی می نامند، از این شرکت ها سلب شود. در این رابطه به روز شدن و تکمیل اطلاعات نیز از جمله عوامل تعیین کننده خواهد بود.

5-ضد حمله را تمرین کنید

همواره نباید به دنبال اقدامات دفاعی بود، درواقع شما نباید اجازه دهید که ضربه زدن به شما، به عادت رقبا تبدیل شود. به همین خاطر لازم است تا شما نیز برنامه هایی برای ضربه زدن به آن ها در اختیار داشته باشید. این امر در نهایت باعث خواهد شد تا سایرین به این نکته مهم برسند که ضربه زدن به شما بدون جواب و هزینه نخواهد بود. با این حال توصیه می شود تا همواره تنها به دنبال اقدام علیه برندهایی باشید که به شما آسیبی را وارد کرده اند. علت این امر نیز به این خاطر است که به تعداد دشمنان شما اضافه نشود. بدون شک وارد شدن به یک جنگ، برای هر دو طرف هزینه هایی را در بر خواهد داشت که سرعت رشد آن ها را کند خواهد کرد.

مطلب مرتبط: استراتژی حفظ مشتری آنلاین

6-نرخ قیمت های خود را مدیریت کنید

عامل مقرون به صرفه بودن، از جمله دلایل مهم در خرید افراد محسوب می شود. بدون شک این امر که برند بتواند محصولی تقریبا مشابه را با قیمتی به مراتب کمتر روانه بازار کند، باعث خواهد شد تا نگاه های بی شماری معطوف به این برند شود. به همین خاطر لازم است تا همواره نرخی عقلانی و مناسبی را تعیین کرده و به دنبال راهکارهایی برای کاهش هزینه محصولات خود باشید. در این رابطه تحلیل قیمت پایین تر سایر برندها نیز می تواند راهنمای عمل بسیار خوبی محسوب شود.

منبع : thebalancecareers
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/qbP5isGj
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه