دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

ما بازاریاب ها گروهی با همانندی بسیار بالایی به حساب می آییم. عقاید اغلب ما شبیه به هم است. معتقدیم محتوا حرف اول را می زند و هیچ چیز به اندازه حضور مطلب مان در صفحه نخست ضروری نیست. همچنین بازاریاب ها المان های اخلالگر در فرآیند تمرکز مخاطب را دشمن اصلی خود قلمداد می کنند.

علاوه بر اعتقادهای فوق، شمار بالایی از بازاریاب ها آینده را در دست های ویدئو تصور می کنند. براساس آمارهای رسمی اکنون مردم به طور میانگین روزانه 6 ساعت به تماشای ویدئو می پردازند. البته این میانگین به طور روز افزونی در حال افزایش است. بی تردید همیشه آگاهی نسبت به یک واقعیت موجب عملکرد بهتر نمی شود. برهمین اساس با اینکه بازاریاب ها از اهمیت ویدئو، افزایش مشاهده آن و علاقه مخاطب بدان آگاهی دارند، نسبت به کاربستش در فرآیند حرفه ای کسب وکار بی توجه اند. به عبارت ساده، برای ما اتکا به محتوای ویدئویی با ترس و وحشت همراه است. درست به همین خاطر معمولا در استفاده از فرمت های ویدئویی افتضاح به بار می آوریم.

به عنوان مسئول ارشد بازاریابی در Hubspot نسبت به عملکرد مجموعه برند در زمینه استفاده از فرمت های ویدئویی رضایت دارم. البته در عین حال در مورد دشواری های عملکرد مطلوب در این زمینه نیز آگاه هستم. به همین خاطر در این مقاله قصد معرفی ابزار نوین شرکت برای کمک به تولید محتوای ویدئویی جذاب را دارم. اشتباه نکنید، در اینجا با اپ یا برنامه نوینی سر و کار ندارید، بلکه شیوه کاربرد ویدئو از سوی Hubspot مورد بررسی قرار می گیرد.

ما شیوه خود را به دلیل احساس نیاز صنعت بازاریابی و تبلیغات به کار بسته ایم. دلیل ادامه اتکا بدان نیز تاثیر مطلوب روش مان بر روی رفع نیازهای برندها بوده است. به عنوان یک سایت تحلیلی سال های درازی به تولید محتوا در زمینه شیوه های کاربست ویدئو در عرصه تبلیغات و برندسازی همت گماشته ایم، اما روند انطباق کسب وکارها با فرمت ویدئو بسیار کند و ناامیدکننده به نظر می رسد.

بی شک ویدئو توانایی بهبود وضعیت کسب وکار و برند شما را دارد، اما استفاده مطلوب از آن پیچیدگی های خاصی خواهد داشت. اجازه دهید به علت چنین پیچیدگی هایی بیشتر اشاره کنم.

مطلب مرتبط: 4 ایده برای بازاریابی ویدئویی

چرا ما در کاربرد ویدئو شکست می خوریم؟

1. ما از ویدئو ترس داریم

حضور در یک ویدئو و انتشار آن کسب وکار و برند ما را به گونه ای متفاوت از پوستر یا مقاله ای ساده در وبلاگ در معرض دید قرار می دهد. در واقع به محض فشردن دکمه ضبط دیگر راهی برای پنهان سازی ویدئو ی مان وجود ندارد. همین احساس باعث ترس ما از فرمت های ویدئویی و کاربردشان در بازاریابی و تبلیغات می شود. در هر صورت ما بازیگران حرفه ای نیستیم. حرفه ما بازاریابی است. اغلب مان نیز از احساس شرمندگی به دلیل حضور در ویدئویی خاص یا ساخت آن فراری هستیم.

به خاطر دلایل مذکور در سطر بالا، در عرصه بازاریابی و تبلیغات ویدئو به عنوان محتوایی ترسناک و نیازمند تلاش فراوان برای ساخت شناخته می شود. برهمین اساس برای تولید محتوای ویدئویی علاوه بر زمان فراوان، به همکاری با آژانس های حرفه ای و تهیه ابزار پیشرفته فیلم برداری توسل می جوییم. با این حال تهیه لوازم جانبی عالی به همراه استخدام آژانس های حرفه ای به تنهایی موجب موفقیت نمی شود. بلکه فقط احساس ترس مان از ساخت ویدئو را کاهش خواهد داد.

2. استراتژی ما در سال 2010 مانده است

وحشت ما از ویدئو در کنار دشواری اندازه گیری میزان علاقه مخاطب ها به آن موجب اتکای ما به آمارهای قدیمی مان شده است. بر این اساس اغلب بازاریاب ها فرمت ویدئویی را محتوایی خاص قلمداد می کنند. چنین فرمت خاصی براساس آمارهای قدیمی کمتر از یک درصد مخاطب به خود جلب می کند. البته این آمار برای پیش از سال 2010 اعتبار دارد. با این حال اتکا به آن در سال 2018 هیچ پایه و اساسی نخواهد داشت. در طول هشت سال گذشته دسترسی ما به محتوای ویدئویی بسیار راحت شده است. بر این اساس علاقه مان نیز به استفاده از آن و مشاهده اش فزونی گرفته. اگر نقطه شروع مان را بر روی چنین آمارهایی قرار دهیم، شکست فرآیند بازاریابی و تبلیغات مان چندان تعجب آور نخواهد بود.

بی تردید در زمان کنونی ویدئو یکی از ابزارهای مهم در کسب آگاهی به حساب می آید. علاوه بر این، فرمت های ویدئویی فرصت بی نظیری برای برقراری ارتباط میان افراد فراهم کرده است. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی مردم در هر مکان و زمانی با دستگاه های مختلف به تماشای محتوای ویدئویی می پردازند. بر این اساس به نظر زمان تجدیدنظر در استراتژی تبلیغاتی و فراموشی داده های قدیمی مان فرا رسیده است.

تغییر شیوه مشاهده ویدئو از سوی مردم

شیوه ای که مردم اکنون به مشاهده ویدئو می پردازند، با سال 2010 بسیار تفاوت دارد. به این ترتیب گوشی های هوشمند و وای فای پرسرعت معنای تازه ای از تماشای محتوای ویدئویی را تولید کرده اند. چنین تغییری در تکنولوژی موجب ایجاد بمبی پر سر و صدا در زمینه نرخ مشاهده ویدئو در میان مردم شده است. به این ترتیب کسب وکار سازندگان گونه های مختلف ویدئو بیش از هر زمانی رونق یافته است.

به موازات افزایش دسترسی ما به ویدئو تفاوت سلیقه مان نیز آشکارتر شده است. بر این اساس دیگر مردم به عنوان یک کل پذیرای محتوایی یکسان نیستند. اکنون هر گروهی با توجه به سلیقه اش الگوهای متفاوتی از محتوای ویدئویی را دنبال می کند. به عبارت ساده، مخاطب مدرن بیشتر به ویدئوهای شخصی سازی شده و هماهنگ با سلیقه اش توجه می کند. یکی از نتایج این امر گسترش علاقه به ویدئوهای شخصی اسنپ چت و اینستاگرام است. این ویدئوها به دلیل ماهیت ویژه و شخصی شان بیشتر از محتوای حرفه ای مورد پسند کاربران قرار می گیرند. نکته مهم در اینجا علاقه مردم به مشاهده ویدئو و در حقیقت کسب اطلاعات از افرادی مانند خودشان، با هویت شخصی، است. پیشرفت تکنولوژی نیز به افراد عادی امکان ساخت ویدئو با کمترین امکانات را داده است.

مشاهده می کنید که به چه دقتی پازل معمایی خواست مخاطب مدرن در کنار هم قرار می گیرد. با این حال ما فقط ویدئوهایی از سوی کاربران شخصی را مشاهده نمی کنیم. امروزه افراد تاثیرگذار (مانند سلبریتی ها) و برندهای بزرگ نیز دست به تولید ویدئوهایی با حال و هوای نمونه های شخصی می زنند. در حقیقت آنها به خوبی خواسته کاربران را فهمیده اند: علاقه به ویدئوی شخصی، بنابراین مشاهده تغییر شیوه ساخت ویدئوهای تبلیغاتی از سوی برندهای بزرگ نباید موجب شگفتی مان شود. آنها با فهم تغییر شرایط و ضرورت پاسخگویی به نیاز مشتریان در راستای ارائه محتوای مورد علاقه آنها گام برداشته اند. اگر شما نیز تمایل به حضور برندتان در بهترین جایگاه حوزه کسب وکارتان را دارید، راهکاری جز توجه به تغییر سلیقه مشتریان تان پیدا نخواهید کرد.

مطلب مرتبط: چطور محتوای رسانه اجتماعی خود را هدفمند کنیم؟ (ویدئو)

چه چیز تغییر کرده و ما باید با کدام المان های جدید سازگار شویم؟

اگر شما قصد توسعه برندتان از طریق محتوای ویدئویی را دارید، باید شیوه ای شخصی تر، معتبر و بیشتر گفت وگو محور در پیش گیرید.

براساس مطالعه موسسه Social Media Today، 86درصد مردم معتقدند که اعتبار عنصر مهمی برای مشاهده ویدئو محسوب می شود. بهترین راهکار برای افزایش اعتبار استفاده از افراد عادی برای تولید ویدئوی مان است. همچنین باید محتوای ویدئویی برندمان را تا جای ممکن کوتاه، ساده و صریح تولید کنیم. توصیه من مشخص است: به طور مستقیم با مخاطب صحبت کنید و خود حقیقی تان باشید. اجازه دهید مخاطب وارد دنیای شما شود. بدترین اقدام در چنین شرایطی تلاش برای ایجاد محیطی مصنوعی و غیرواقعی خواهد بود.

هرچه محتوای ویدئویی شما برای طیف مشخصی از افراد شخصی تر جلوه کند، میزان تاثیرگذاری تان افزایش خواهد یافت. توجه داشته باشید که ساخت ویدئو برای مخاطب های خاص، هر چقدر هم که دامنه این مخاطب ها اندک باشد، نیازمند پژوهش و جمع آوری اطلاعات است. حتی اگر 25 مخاطب دارید، به منظور متقاعدسازی شان برای خرید محصول تان باید آنها را به دسته های کوچک تر تقسیم کنید. بر این اساس شیوه تعامل جانبی شما با هر کدام از این دسته ها باید متفاوت باشد. در هر صورت پیام شخصی سازی شده شما بر روی مخاطب اثر دارد. این بدان معناست که پیامی واحد شانس بسیار اندکی برای جذب شمار بالایی از مخاطب های هدف شما خواهد داشت.

به منظور تولید ویدئوی تان در بهترین حالت ممکن به سراغ نظرات کاربران روید. در حقیقت امروزه دیگر ساخت ویدئو امری قدیمی نیست، بلکه امکان استفاده از دیدگاه های مردم نیز برای ساخت آن وجود دارد. ابزارهای جانبی برای تشخیص علاقه کاربران به گونه های متفاوت ویدئو و نظرسنجی مستقیم از آنها بهترین راهکارها در راستای بهبود کیفیت ویدئوی مان خواهد بود.

در نهایت به یاد داشته باشید که گاهی ویدئوی شما باب میل مخاطب نخواهد بود. نکته مهم در این میان طبیعی بودن چینن اتفاقی است. بر این اساس یکی از راهکارهای کسب موفقیت تولید ویدئوهای پرشمار به صورت بی کیفیت برای فهم سلیقه مخاطب هدف تان است. البته انتشار این ویدئوها نباید به طور رسمی از سوی برند شما باشد. در غیر این صورت وجه حرفه ای شما مورد سوال قرار خواهد گرفت.

ویدئو باید یک استراتژی کسب وکار باشد نه تکنیک بازاریابی

اغلب کسب وکارها به ویدئو به مثابه تکنیکی قدرتمند در عرصه بازاریابی نگاه می کنند. بی شک چنین رویکردی صحیح است، اما بخش قابل توجهی از کارمندان شرکت تان را مورد بی توجهی قرار می دهد. ایده من نگاه به محتوای ویدئویی به عنوان یک استراتژی کاربردی کسب وکار است. به این ترتیب همه افراد توانایی استفاده از آن را خواهند داشت.

تیم بازاریابی Hubspot تا حد زیادی نخستین تیمی بود که ویدئو را به عنوان یک استراتژی کسب وکار مطرح ساخت. به این ترتیب هر بخش از شرکت با توجه به نیازهای اساسی اش استفاده خاصی از محتوای ویدئویی می کند. این کار به تولید گونه های متفاوت ویدئو براساس نیاز و خواست کاربران می انجامد. پرسش اصلی در اینجا معطوف به چرایی اقدام برای تولید گونه های متکثر ویدئویی است. اگر به یاد داشته باشید در بخش قبلی این مقاله به علاقه مردم به گونه های متفاوت ویدئو اشاره کردیم. بر این اساس ساخت ویدئو از سوی بخش های مختلف شرکت براساس نیازشان تا حد زیادی در راستای همین هدف خواهد بود. به عبارت ساده، مخاطب گونه های مختلف ویدئویی را از شرکت شما دریافت خواهد کرد.

حرکت به سوی تبدیل ویدئو به استراتژی کسب وکار بدون ارائه آموزش لازم به مخاطب امکان پذیر نیست. بر این اساس باید پیش از هرگونه اقدامی در این زمینه آگاهی لازم را در اعضای شرکت ایجاد کنید. در غیر این صورت خروجی برنامه تان چنگی به دل نخواهد زد. لازم نیست برای آموزش کارمندان خود زحمت زیادی را پذیرا شوید. نکته مهم در اینجا ارائه اطلاعات مهم و اساسی به همه کارمندان است. راحت ترین شیوه برای دستیابی به این هدف نیز توزیع دفترچه های راهنما در میان اعضای شرکت است.

محتوای ویدئویی به روایت Hubspot

بی تردید نکات مهم فراوانی برای ساخت یک ویدئوی جذاب تبلیغاتی در عرصه بازاریابی باید مدنظر قرار گیرد. تجربه شخصی من از رویکرد افراد و حتی شرکت های بزرگ به سوی استفاده از ابزارهای گوناگون برای شخصی سازی محتوای ویدئویی حکایت دارد. خوشبختانه امروزه سرویس ویدئویی Hubspot نیاز به استفاده از ابزارهای مختلف را مرتفع کرده است.

سرویس ویدئویی Hubspot مشتمل بر ابزارهای مختلفی برای ساخت و ویرایش ویدئو است. این سرویس اخیرا به پلتفرم ما اضافه شده است. به لطف این نوآوری اکنون کاربران پلتفرم ما امکان ذخیره سازی و ویرایش ویدئوهای شان در داخل رابط کاربری ما را دارند. همچنین شما توانایی مشاهده المان های اساسی در ویدئوهای مختلف تنها با یک کلیک را خواهید داشت. همه این کارها به صورت کاملا رایگان در اختیار شما قرار گرفته است. بی شک ابزارهای سرویس ویدئویی ما کاملا نوآورانه نیستند، با این حال مزیت آن گردآوری ابزارهای مختلف در قالب یک پلتفرم واحد است. به این ترتیب دیگری نیازی به نصب و استفاده از برنامه های متکثر نخواهد بود.

سرویس ویدئویی Hubspot علاوه بر ارائه خدمات در زمینه تولید و ویرایش ویدئو پیرامون فروش و استفاده تجاری از آنها نیز مشاوره ارائه می دهد. بر این اساس کارشناس های ما آماده ارائه توصیه ای کاربردی به اهالی کسب وکار هستند.

مطلب مرتبط: تفاوت بازاریابی محتوا با تبلیغات در عمل

آینده در دست های محتوای ویدئویی است و زمان باور به این واقعیت فرا رسیده است

اگرچه تکنولوژی ویدئو بیش از یک قرن عمر دارد، با این حال هنوز در عرصه کسب وکار نوپا محسوب می شود. به این ترتیب اقدام به بهره برداری از محتوای ویدئویی هنوز هم مزیت بزرگی برای برندها به حساب می آید. اگر هنوز به فکر تولید محتوای ویدئویی نیستید، در حال از دست دادن زمان هستید. بسیاری از برندهای بزرگ و کوچک اکنون به ویدئو به عنوان ابزاری مهم برای برقراری ارتباط نزدیک با مشتریان نگاه می کنند. بی توجهی شما به این موضوع فقط باعث کاهش اعتبارتان در نگاه مشتریان خواهد شد.

به عنوان یک بازاریاب به شما اطمینان می دهم که استفاده از ویدئو نتایج مثبتی برای کسب وکارتان خواهد داشت. در هر صورت تلاش اصلی من در این مقاله اثبات این نکته بوده است. اگر در این مسیر نیاز به راهنمایی یا کمک داشتید، همیشه سرویس ویدئویی Hubspot را مدنظر قرار دهید.

منبع : hubspot
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/WGObyEnQ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه