دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

7 اشتباه ساده مدیریتی که باید از آن اجتناب کرد

5 سال پیش ( 1397/8/7 )
پدیدآورنده : امیر آل علی   پدیدآورنده : ساین فیل پات  

تفاوتی ندارد که به عنوان یک مدیر در چه سطح و شرکتی قرار گرفته باشید، نکته مهم این است که مدیریت هیچ گاه امری ساده نخواهد بود. درواقع هر تصمیم شما تاثیر مستقیمی را در آینده شرکت خواهد داشت که این خود بیانگر حساسیت کار است. به علت اهمیت تصمیمات مدیران، آن ها همواره به دنبال راهکارهایی برای کاهش میزان خطای خود هستند.

در این رابطه توجه داشتن به مقالات منتشر شده، می تواند کمک بسیار خوبی محسوب شود. در همین راستا و در ادامه به بررسی 7 اشتباه رایج مدیران خواهیم پرداخت.

1-عدم قدرت سازگاری مطلوب

هر شرکتی از ویژگی های خاص خود برخوردار است. همین امر باعث می شود تا مدیران از امکان استفاده از یک سیاست یکسان برخوردار نباشند. در این رابطه لازم است تا به این باور دست پیدا کنید که هر موقعیت جدید، نیازمند تصمیمات و سیاست های تازه است. برای مثال یک مربی فوتبال در یک تیم ممکن است سیاست هایی را در تیم خود اتخاذ کند که کاملا نتیجه بخش است، با این حال هیچ گونه تضمینی وجود ندارد که این موارد بتوانند در تیمی دیگر نیز همراه با نتایج مورد انتظار باشند. به همین خاطر این امر که همواره موقعیت و شرایط جدید را بررسی کنید، شما را به درک بهتری از واقعیت موجود خواهد رساند. در همین راستا توصیه می شود تا همواره قبل از شروع یک کار جدید، آن را به عنوان نقشی تازه تصور کرده و به دنبال کسب اطلاعات کافی باشید. بدون شک استفاده از تجربیات مدیران گذشته و کارمندان باسابقه، به سازگاری هرچه بهتر شما با موقعیت جدید، کمک خواهد کرد.

مطلب مرتبط: چگونه مرتکب اشتباه های مدیران تازه کار نشویم؟

2-عدم تعیین حدود روابط با کارمندان

یک مدیر تحت هر شرایطی لازم است تا شخصیت خود را حفظ کند. در این رابطه همواره مشاهده شده است که مدیران به دنبال افزایش سطح ارتباطی خود با کارمندا نیستند که عملا انتخابی بد محسوب نمی شود. با این حال لازم است تا همواره مرزی مشخص وجود داشته باشد تا وجهه لازم یک مدیر در شرکت با تهدید مواجه نشده و ارتباط شما به عاملی مخرب تبدیل نگردد. توجه به این نکته با توجه به آمارهای منتشر شده در این رابطه، برای مدیران تازه کار اهمیت بیشتری خواهد یافت. در نهایت فراموش نکنید که حفظ تعادل و داشتن یک سیاست رفتاری مشخص، کلید موفقیت شما در ارتباط با کارمندان خواهد بود.

3-عدم قدرت برقراری ارتباط

ارتباطات ضعیف افراد تیم، از جمله مواردی است که پویایی آن را به شدت در معرض تهدید قرار خواهد داد. در این رابطه لازم است تا نگاهی درست به قضیه داشته و خود را به عنوان مدیر، خود را عضو مهمی از تیم شرکت بدانید. در این رابطه توجه داشته باشید که مدیران باید همواره به عنوان الگوهای صفات مورد نیاز شرکت باشند. با این حال فراموش نکنید که تنها عدم توانایی ارتباطی مدنظر نبوده و در موارد متعددی مشاهده شده است که این امر به صورت نادرستی صورت می گیرد. همین امر نیز باعث می شود تا ارتباط شکل گرفته کارایی لازم را نداشته باشد. برای موفقیت در این امر لازم است تا همواره به دنبال ایجاد یک رابطه دوطرفه باشید. این امر بدون شک باعث خواهد شد تا ارتباط مورد نظر به خوبی شکل گیرد.

4-عدم توجه به جوانان
قبل از پرداختن به بحث در این بخش لازم است تا به این نکته توجه داشته باشید که از جمله صفات یک مدیر خوب، رفتار عادلانه با تمامی کارمندان است. اگرچه برخی از افراد از درجه اهمیت به مراتب بیشتری نسبت به سایرین برخوردار هستند و رفتار یکسان نیز ابدا منصفانه نخواهد بود، با این حال لازم است تا این امر زمینه ساز تبعیض های بی مورد نباشد. در این رابطه از جمله گروه هایی که همواره از بیشترین شانس کم توجهی برخوردار هستند، جوانان هستند. با این حال لازم است تا به این نکته توجه داشته باشید که این افراد آینده شرکت را تضمین خواهند کرد. به همین خاطر لازم است تا ضمن توجه به آنها، برنامه ای را نیز برای رشد و ترقی آنها داشته باشید. بدون شک این نگاه تنها از دل یک تفکر بلندمدت بیرون خواهد آمد. به همین خاطر نباید صرفا نتایج مقطعی را مورد توجه قرار دهید. آمارها در این رابطه نیز بیانگر آن است که افرادی که جوانانی که زمینه پیشرفت آنها در یک شرکت شکل می گیرد، معمولا از درصد وفاداری به مراتب بالاتری نسبت به سایرین برخوردار هستند.

5-عدم پیش بینی و وجود چند چشم انداز برای آینده

از جمله تله هایی که مدیران به سادگی گرفتار آن می شوند، تصمیم گیری در زمان نامناسب است. در واقع در موارد متعددی مشاهده شده است که اتخاذ تصمیم در زمانی صورت گرفته است که دیگر سودی را به همراه نخواهد داشت. فراموش نکنید که بقا و رشد شرکت کاملا به تصمیمات مدیریتی شما بستگی خواهد داشت و در بازار به شدت رقابتی حال حاضر، یک تصمیم دیر شرکت را در موقعیت بسیار بدی قرار داده و جایگاه آن را به شدت متزلزل خواهد ساخت. نکته دیگری که باید در این بخش مورد توجه قرار دهید این است که همواره اقدام براساس یک چشم انداز، باعث خواهد شد تا در صورت عدم تحقق موارد پیش بینی شده، تیم شرکت عملا با سردرگمی مواجه شود. به همین خاطر و در راستای جلوگیری از وقوع چنین اتفاقی، الزامی است تا همواره چندین چشم انداز را برای خود تعیین کرده و برای هر موقعیتی آمادگی لازم را داشته باشید.

6-عدم توانایی در حفظ ابزارهای مفید

برخی از مدیران به دلیل نگاه سنتی خود، کارمندان خود را به نوعی برده تصور می کنند. همین امر نیز باعث می شود تا توقعات آنها همواره روندی افزایشی داشته باشد. بدون شک این شرایط میزان رضایت شغلی کارمندان را به شدت کاهش خواهد داد. این امر در نهایت آنها را به ترک شرکت سوق می دهد که به علت خالی شدن شرکت از ابزارهای لازم موفقیت، موقعیت بسیار سختی شکل خواهد گرفت. به همین خاطر لازم است تا همواره انتظارات مشخصی را از کارمندان خود داشته و به میزان رضایت شغلی آنها نیز توجه کافی را از خود نشان دهید.

مطلب مرتبط: 3 اشتباه رایج مدیریتی

7-عدم توانایی کنترل احساسات

با انتخاب شما به عنوان مدیر یک شرکت، همواره این احتمال وجود دارد که دست به اقدامات نادرستی بزنید. با این حال فراموش نکنید که تاثیر اولیه شما بر روی تیم شرکت امری بسیار مهم بوده و لازم است تا از همان ابتدا خود را به عنوان فردی حرفه ای معرفی کنید. همچنین لازم است تا شخصیت خود را به نحوی نشان دهید که سایرین نتوانند بر روی شما نفوذ بیش از حد داشته باشند. اگرچه استفاده از نظرات و توجه به گفته های تمامی افراد تیم امری ضروری است، با این حال این امر نباید زمینه سوءاستفاده را نیز ایجاد کند. در نهایت این امر که در ابتدای کار خود به دنبال جلب توجه ها و دادن وعده های متعدد باشید، در نهایت چیزی به جز بی اعتمادی افراد تیم را به همراه نخواهد داشت. به همین خاطر لازم است تا همواره گفته ها و عملکرد خود را قبل از هر اقدام، مورد بررسی قرار دهید.

منبع : careeraddict
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/eZVSC1Rx
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه