سه شنبه, ۱۲ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Tue, 2 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

آیا تا به حال نام میتی کول (سرما با خاک رس) را شنیده‌اید؟ این وسیله یخچالی است که بدون برق کار می‌کند. این ایده توسط «مانسوخب‌های پراجاپاتی» هندی توسعه‌یافته است. او قبل از آنکه این ایده به ذهنش برسد، در سفالگری مشغول کار و علاوه بر آن صاحب چایخانه نیز بود و اکنون ابتکارش توانسته زندگی صدها میلیون نفر را تغییر دهد. اوکه از رکود این صنعت خسته شده بود، تصمیم گرفت از توانایی‌هایش برای تولید آجر سفالی استفاده کند. سپس یک روز با خود گفت: «اگر آجر می‌تواند از سفال ساخته شود، چرا نتوان چیزهای دیگری از این جنس ساخت؟»

345353634647475758566

این‌گونه بود که فکر اختراع میتی کول و تاسیس شرکت متخصص در تولید محصولاتی از خاک رس، به سر «مانسوخب‌های» افتاد و او به دنبال یک اصل علمی دست به اختراع زد. نخستین یخچال بدون برق، برپایه خاک رس! او که این ایده درخشان را از سال 2011 در سر می‌پروراند توانست با اختراعش موفقیت چشمگیری به دست آورد.

این یخچال تنها 43 یورو هزینه دارد و افراد نه چندان ثروتمند هم می‌توانند آن را تهیه کنند. مزیت بزرگش این است که برای سرد نگه داشتن غذاها نیازی به اتصال به برق ندارد. سیستمش مبنی بر اصل علمی خنک کنندگی براساس تبخیر است. در واقع یخچال او از مخزن‌های مختلفی تشکیل شده که از آّب پر می‌شوند و وقتی این آب تبخیر می‌شود، فضای بسیار سردی را برای نگهداری میوه‌ها و سبزیجات به وجود می‌آورد.

امروزه، میتی کول شرکت شناخته شده‌ای در هند است و 35 نفر کارمند تمام وقت دارد. میتی کول پا را فراتر گذاشته و در مناطق دیگری مانند دوبی و آفریقا نیز در دسترس است. این ایده موفقیت آمیز که طبق یک اصل علمی بسیار ساده کار می‌کند، دانش این مرد هندی را به یک شیء فوق‌العاده تبدیل کرد و انقلاب بزرگی در زندگی بسیاری از مردم به وجود آورد.

منبع : Demotivateur
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/uhkVFlcN
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه