پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

گوگل در واکنش به امضای فرمان اجرایی ضد مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا کارمندان خود را که در خارج از کشور کار می کنند به آمریکا فراخوانده است. ساندر پیچای، مدیر عامل شرکت مادر گوگل به نام الفابت در پیامی خطاب به کارمندانی که به خارج از آمریکا سفر کرده اند و ممکن است از حکم جدید ترامپ متاثر شوند، این گونه نوشت: «فورا به آمریکا بازگردید.»او نگران بود که شاید کارمندانش نتوانند دوباره به آمریکا بازگردند.

کمپانی گوگل همواره از استعدادهای تکنولوژیک مهاجر استقبال کرده است و حتی خود «ساندار پیجای» نیز در دسته مهاجران قرار می گیرد، در حالی که دونالد ترامپ با امضای فرمان ضد مهاجرتی تصور می کند که به پویایی شرکت های آمریکایی کمک می کند، اما به نظر می رسد گوگل و بسیاری از شرکت های معتبر آمریکا و حتی اهالی سیلیکون ولی از این اقدام او نگران هستند.

پیجای در پیام خود عنوان کرده: «بسیار دردناک و ناخوشایند است که دوستان و کارمندان ما گرفتار محدودیت های دستور اجرایی اخیر دولت آمریکا شوند.» او به مقامات ایالات متحده آمریکا هشدار می دهد که این حکم ممکن است در نهایت به ضرر اقتصاد آمریکا تمام شود.

یک سخنگوی گوگل نیز می گوید اتخاذ چنین سیاست های ضد مهاجرتی ممکن است از ورود استعداد ها به خاک آمریکا جلوگیری کند. احتمال داده شده که بسیاری از کارمندان گوگل که تبعه یکی از هفت کشور مذکور هستند به دلایل کاری یا تفریحی خاک آمریکا را ترک کرده باشند.

وال استریت ژورنال نیز اشاره می کند که براساس گفته های پیچای، دست کم 187 نفر از این هفت کشور مورد هدف ترامپ (ایران، عراق، سودان، سوریه، لیبی، سومالی و یمن)، در گوگل مشغول به کار بودند و کارمندانی که خارج از آمریکا برای ما کار می کردند باید به تیم جهانی امنیت ما بپیوندند. هرچند برخی از آنان پیش از امضا و تصویب این قانون به آمریکا بازگشته اند اما احتمال دارد که برخی دیگر هنوز موفق به بازگشت نشده باشند و در مدت ۹۰ روز آینده از بازگشت آنها به آمریکا جلوگیری شود.

نگرانی گوگل فقط درخصوص کارمندان خود خلاصه نمی شود بلکه گوگل از بابت مشتریانش در کشور های مورد هدف ترامپ نیز ابراز نگرانی می کند. تصمیم جدید ترامپ ویزا هایی را که عمدتا برای فارغ التحصیلان خارجی که برای شرکت های فناوری مثل گوگل، مایکروسافت و فیس بوک کار می کنند نیز تحت تاثیر قرار می دهد که به گفته زاکر برگ، این محدودیت قائل شدن در مهاجرت تلاش های شرکت های فناوری را در راستای توسعه و تحقق مهار می کند.

برچسب ها : فرصت آزاد کیوسک
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/qGXlY7Ss
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه