پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

فرصت امروز: شرکت هواپیما سازی بویینگ و بلک بری گوشی هوشمندی را ساخته اند که می تواند در صورت لزوم خود را منهدم کند.

این گوشی که Boeing Black نام دارد وقتی در دسترس افراد ناشناس قرار گیرد تخریب و همه اطلاعات خود را پاک سازی می کند. هنوز هیچ گونه اطلاعاتی درباره اینکه بویینگ بلک چگونه خود را منهدم می کند در دسترس نیست.

به گزارش «فرصت امروز»، به گفته کارشناسان این محصول یکی از امن ترین گوشی های ساخته شده تا به امروز است که امکان نشت اطلاعات در آن به حداقل رسیده  است.

این گوشی از سیستم عامل اندروید بهره گرفته و در آن برنامه های به طور پیش فرض نصب است که ایمیل، پیامک و هر گونه اطلاعات ردوبدل شده در اینترنت را رمزنگاری می کند.

بویینگ بلک این امکان را فراهم می کند که با سیستم عامل های دیگر چون اندروید و iOS نیز تماس های رمزنگاری شده برقرار شود.

گفته می شود شرکت بویینگ به مدت سه سال روی ساخت این مدل امنیتی کار کرده و در این مدت از دانش و فناوری شرکت بلک بری که تجربه فراوانی در ساخت گوشی همراه با سیستم امنیت بالا دارد، بهره برده است.

صفحه نمایش بویینگ بلک 4.3 اینچی با رزولوشن 960×540 پیکسل است. وزن آن 170 گرم است و از ارتباطات LTE و WCDMA  یا 3G و GSM پشتیبانی می کند. همچنین پردازنده آن نیز مدلی 1.2 گیگاهرتزی با دو هسته کرتکس A9 طراحی شده است.

سخت افزار بلک در آمریکا اسمبل شده و پنل پشتی آن می تواند برای کار با اسکنرهای بیومتریک، فرستنده و گیرنده های ماهواره ای، شارژرهای خورشیدی و دیگر لوازم جانبی گسترش یابد. 

ارتش آمریکا یکی از متقاضیان این گوشی اعلام کرده سیستم ارتباطات ماهواره ای UHF  کنونی خود را کنار می گذارد و به سیستم جدیدی موسوم به MUOS نقل مکان خواهد کرد. این پروژه به ارزش 2 میلیارد دلار توسط لاکهید مارتین و با همکاری جنرال داینامیکس اجرایی خواهد شد و در نهایت ارتباطات 3G  را از طریق چهار ماهواره هوایی و چهار پایگاه زمینی در استرالیا، وست ویرجینیا، هاوایی و سیسیل تامین خواهد کرد.

این گوشی دوسیم کارت است و کاربران سیاسی، دولتی و سازمانی می توانند علاوه بر استفاده کاری، به عنوان گوشی خانوادگی نیز از آن بهره گیرند.

بویینگ بلک هم اکنون آماده آزمایشات در دنیای واقعی است و قرار است توسط افراد مهمی چون مایکل راجرز رئیس سازمان سیا مورد استفاده و آزمایش قرار بگیرد.

حدود سه سال پیش در جریان کنگره بین المللی تلفن موبایل که در شهر بارسلون اسپانیا برپا شده بود یک تلفن موبایل دیگر که بلک فون (یا تلفن سیاه) نامگذاری شده به نمایش گذاشته شد. به ظاهر هدف از تولید این محصول نیز رفع نگرانی های فعالان اقتصادی و کاربران عادی عنوان شد که در مورد اطلاعات خصوصی و حرفه ای خود نگران هستند.

به گفته شرکت بویینگ طراحی و ساخت بویینگ بلک حدود سه سال طول کشیده و ساخت آن با اتکا به تجارب و دانش شرکت های تکنولوژی تلفن موبایل که در سال های اخیر بویینگ آنها را خریداری کرده، میسر شده است.  زمان عرضه  و قیمت آن هنوز مشخص نیست اما پیش بینی می شود این گوشی در ماه های آینده روانه بازار شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/qUZYftQ9
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه