آیا می دانستید شهرها زمانی که وارد كارزار بازاریابی مکانی می شوند با رقابتی شدید و انتخاب هایی مهم روبه رو خواهند شد؟
کشورهای اروپایی دارای بیش از 100 هزار انجمن مردمی هستند که در زمینه مکان های بالقوه خریداران با هم در رقابتند. شهرها با ارائه تصویری نیرومند و متناسب از خود می توانند از مزیت رقابتی برخوردار شوند. به این ترتیب آنها باید فعالیت هایی را در خصوص برندینگ شهری در پیش گیرند.
هشت گام اصلی برای تحقق برند شهری به شرح زیر است: تدوین نقشه ادراکی مخاطبان از شهر در حال حاضر، شناخت نقاط قوت و هدف گذاری برای گذار به نقطه ای جدید در نقشه ادراکی، برجسته سازی ارزش اصلی، خلق شعار متناسب با اهداف برندینگ برای جایگاه سازی در ذهن مخاطب، هارمونی سازی برند با هویت شنیداری آن، خلق نماد یا اِلمان برند برای بازخوانی سریع تداعیات مخاطب به حافظه کوتاه مدت، ساخت آواهنگ متناسب برای شرطی سازی مخاطب، تولید محتوای مستمر و مناسب برای تثبیت جایگاه برند.