یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شاید بحث سرمایه گذاری و ایجاد کسب و کار در ذهن برخی بسیار کار سخت و نگران کننده ای باشد به خصوص اگر نگاهی به آمار و ارقام مربوط به شرایط اقتصادی کشورمان داشته باشیم، اما نباید فراموش کنیم که همیشه فرصت برای آغازی موفقیت آمیز وجود دارد، درصورتی که بتوانیم موقعیت مناسبی را برای سرمایه گذار شناسایی کرده و در این زمینه هدفمند حرکت کنیم.

نیره کردبچه، تولیدکننده پوشاک در استان اصفهان است که اکنون در دهه هفتم زندگی خود به سر می برد. او با استفاده از این قانون ساده یک سرمایه گذاری هدفمند انجام داده و تجربه ای مناسب از ورودش به دنیای دودوتای اقتصادی داشته است.

این کارآفرین اصفهانی که آموزش دیده دوره آزاد خیاطی بود با استفاده از همین هنر سرمایه ای اندک تدارک دید و در سال 1380 وارد عرصه تولید پوشاک برای بانوان شد. اکنون کمی درباره موفقیت هایش می خوانیم.

چطور شد که وارد این حرفه شدید؟

به طور کلی با توجه به علاقه ای که از دوران نوجوانی به خیاطی داشتم نه تنها همیشه در این زمینه فعالیت هایی داشتم، بلکه دوره های آموزشی مختلفی را نیز گذراندم تا اینکه در نهایت تقریباً 20 سال پیش بود که رسماً وارد این حرفه شدم. آن زمان با خریدن یک دستگاه چرخ خیاطی کاملاً عادی و ساده از فامیل و همسایه سفارشاتی دریافت می کردم. کل سرمایه من شاید به یک میلیون تومان هم نمی رسید.

چه شد که به فکر تولید انبوه افتادید؟

اجازه دهید به این نکته اشاره کنم که منظور تولید انبوه صنعتی نیست، بلکه من درحال حاضر یک کارگاه کوچک با ظرفیتی محدود را اداره می کنم، اما دیگر یک تولید کننده خانگی نیستم چون جواز و مدارک مورد نیاز را تهیه کرده ام و با توجه به امتیازاتی که از مسئولان گرفته ام کسب و کاری خانگی را مدیریت می کنم. با توجه به اینکه رفته رفته حجم سفارشات خانوادگی و دوستان افزوده شد، متوجه شدم تقریباً کار در منزل مانع از انجام فعالیت های روزانه زندگی من شده است به این ترتیب با اجاره کردن یک زیرپله در نزدیکی منزل برای توسعه کارم از محیط خانه دور شدم. این گونه شد که به نوعی وارد دنیای تجارت شدم.

میزان تولید و حجم سفارشات اولیه شما چقدر بود و اکنون چطور است؟

در آن دوره تقریباً ماهانه چهار یا پنج سفارش فامیلی داشتم و رفته رفته این تعداد به 20 مورد رسید، اما اکنون تقریباً ماهانه 200 دست لباس تحویل سفارش دهندگان می دهم.

آیا میزان درآمد شما از این کسب و کار مشخص است و ارزش افزوده مناسبی دارید؟

ببینید، اگر واقعاً تصمیم دارید وارد دنیای تجارت شوید لازم است همواره حساب و کتاب داشته باشید. بله درآمد من مناسب است و با توجه به سرمایه و نیروی انسانی در اختیارم کسب و کار خوبی دارم. اگر بخواهم درباره ارزش افزوده کارم بگویم بد نیست بدانید تقریباً در برخی موارد 40درصد سودآوری داریم و در برخی موارد حتی تا 100درصد چون انتخاب درستی داشتیم و حتی سفارشات خاصی دریافت کرده ایم.

کمی از مراحل توسعه کارتان بگویید، در حال حاضر ارزش سرمایه  شما چقدر است؟

همین طور که قبلا به شما توضیح دادم کل سرمایه  اولیه من به یک میلیون تومان نمی رسید و اکنون با توجه به تجهیزاتی که در اختیار دارم، مواد اولیه و محل کارم، شاید نزدیک به 500 میلیون تومان سرمایه داشته باشم.

اما درباره اینکه چطور وارد دنیای حرفه ای تولید پوشاک شدم؟ ابتدا که کل کار به صورت فامیلی بود و سفارشات در نهایت در فامیل و همسایه ها بود ولی کم کم در برخی نمایشگاه های خیریه که ایجاد می شد شرکت کردم و با انتخاب نامی برای پوشاک تولیدی که بیشتر مانتو بود، توانستم نام محصولاتم را در ذهن خریداران ثبت کنم. یکی دو سال اولی که این گونه بود متقاضیان زیادی برای مانتوها مراجعه می کردند و به این ترتیب بود که ناخودآگاه کارم توسعه یافت چون لازم بود سرمایه اضافه کنم و کارگر داشته باشم.

برای ورود به دنیای حرفه ای آیا مشکلاتی داشتید؟

ببینید مشکلات همیشه هست ولی با توجه به مدارکی که نیاز بود در صنف مورد نظر، سازمان های مربوطه مثل شهرداری، فنی حرفه ای یا از این دست، نام شرکت را ثبت و مدارک را تکمیل کردم، بنابراین هیچ مشکلی نیست چون روی خط قانون حرکت می کنیم.

درباره سرمایه گذاری خود کمی توضیح دهید، آیا خودتان تولید می کنید و به فروشگاه ها برای فروش ارسال می کنید یا سیاست دیگری دارید؟

با توجه به اینکه برای تولید انبوه نیاز به سرمایه های بسیار بالایی هست و ما اکنون نمی توانیم در این وادی وارد شویم سیاستی متفاوت در پیش گرفته ام به این صورت که اکنون بسیاری از فروشگاه ها یا عمده فروشی ها به ما سفارش می دهند و پس از تولید تسویه حساب می کنند یا با عقد قراردادهای مشخص در ارگان های مختلف مثل بانک ها، مدارس یا اداره های دولتی و خصوصی کار تولید می کنیم و تحویل می دهیم. این گونه نیست که ما تولید کنیم و منتظر فروش محصولات باشیم.

کمی درباره تجهیزات خودتان توضیح دهید، آیا از تجهیزات خاصی استفاده می کنید؟

به طور کلی تجهیزات مورد نیاز برای تولید حرفه ای پوشاک مشخص هستند، چرخ های مخصوص، قیچی برقی، اتوهای مخصوص و حرفه ای و از این دست تجهیزات که همه در بازار موجود هستند.

آیا همه مواد اولیه مورد نیازتان داخلی هستند؟

با توجه به توان تولیدی داخل کشورمان بیشتر در بخش پارچه خودکفایی دارم ولی در برخی موارد برای تهیه خرج کار نیازمند استفاده از تولیدات خارجی هستیم، هرچند در برخی موارد پارچه های خاصی هم که لازم داریم خارجی هستند ولی به هرحال می توان گفت تقریباً همه موارد در بازار ایران وجود دارد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/UyWmJNG6
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه