دوشنبه, ۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 22 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

در تحلیل زیر به بررسی روند حرکتی شاخص کل در گذشته و پیش‌بینی حرکات احتمالی آن در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت پرداخته‌ایم. در این تحلیل سعی شده تا از چندین استراتژی تحلیل و دیدهای مختلف چون خطوط روند ترکیبی، امواج الیوت، درصدهای فیبوناچی و همچنین اندیکاتور تحلیلی ایچیموکو استفاده شود که هرکدام می‌توانند در تأیید یا مخالف پیش‌بینی یکدیگر باشند. در پایان نیز سعی می‌کنیم در یک جمع‌بندی کلی سیگنال دریافتی را ارائه کنیم.

در تصویر شماره 1 می‌توانید شاهد نمودار روند حرکت شاخص کل از اواسط تیر ماه سال 1371 تا به امروز باشید. همان‌طور که مشاهده می‌کنید شاخص کل از دی‌ماه سال 1392 وارد فازی نو از اصلاح شده که در این موج‌های نزولی بیش از 30درصد اصلاح ارزش داشته است.

امواج الیوت

در نخستین استراتژی تحلیلی که با استفاده از نظریه امواج الیوت انجام گرفته می‌توان شاخص را در حال تکمیل موج 4 اصلاحی خود دید و همان‌طور که در شکل شماره 2 هم مشخص شده، انتظار اتمام آن در یکی از دو محدوده (C) منطقی به نظر می‌رسد. موج چهارم اصلاحی متشکل از یک سه موجی نزولی است که به نظر می‌رسد درحال حاضر دو موج اول آن (A) و (B) به اتمام رسیده و منتظر دریافت تأییدیه‌های لازم مبنی بر اطمینان از اتمام موج C هستیم. موج پنجم که پس از اتمام فاز اصلاحی شروع خواهد شد می‌تواند همراه با پتانسیل رشدی بسیار مناسب، در بازه‌ای بلند‌مدت باشد.لازم به ذکر است که اگر موج C شاخص کل در محدوده 62هزار واحدی به پایان رسیده باشد می‌توان شاخص را در حال تکمیل موج سه از پنج موجی صعودی که قوی‌ترین موج یک روند صعودی است دید. 

خطوط روند ترکیبی

در بررسی نمودار شاخص کل و در استراتژی تحلیلی دوم سراغ خطوط روندی می‌رویم که می‌تواند هم در مبحث زمان و هم در مبحث ارزش، تحلیل و پیش‌بینی مناسب به ما بدهد. در تصویر شماره 3 شاهد روند بلند‌مدت هستیم و در تصویر شماره 4 می‌توان خطوط روند ترکیبی در بازه زمانی کوتاه‌مدت را مشاهده کرد.

روند بلند‌مدت:
(تصویر شماره 3)

روند کوتاه‌مدت:
(تصویر شماره 4)

در این روش می‌توان شاهد خطوطی بود که در گذشته شاخص به آنها واکنش نشان داده و انتظار می‌رود نمودار در حال حاضر و آینده نیز به‌راحتی از این خطوط نگذرد و شاهد واکنش‌های مناسب به آنها باشیم. همان‌طور که مشخص است نمودار در کوتاه‌مدت مابین دو محدوده سقف و کف کانال ریزشی در حال حرکت است. انتظار می‌رود شاخص با توجه به فاصله‌ای که با محدوده سقف کانال دارد همچنین‌ محدوده‌های مقاومتی چندلایه‌ای که دارد در کوتاه‌مدت به روند افزایشی خود ادامه داده و پس از برخورد به مقاومت‌های پیش‌رو مجددا وارد فازی اصلاحی شود.

ایچیموکو

در استراتژی تحلیلی سوم و در تصویر شماره 5 که با استفاده از نظریه و ابزار تحلیلی به نام ایچیموکو انجام گرفته میتوان شاهد میل به رشد شاخص در کوتاه‌مدت بود. هنوز هیچ‌گونه سیگنالی توسط اندیکاتور ایچیموکو صادر نشده است که بتوان از آن به‌عنوان اتمام فاز اصلاحی استفاده کرد.

فیبوناچی

در بررسی مجددی که در نمودار ارزش شاخص کل انجام شد از خطوط حمایتی و مقاومتی که توسط درصدهای فیبوناچی ایجاد می‌شود استفاده می‌کنیم. در این مدل از تحلیل می‌توان درصد‌هایی را که در بازار رایج‌تر است مورد اهمیت بیشتری قرار داد و انتظار داشت میل موجود در نمودار‌ها و تمایل آنها به رسیدن به محدوده‌های مشخص شده از این روش تحلیل بتواند کمکی مناسب در تعیین جهت روند شاخص در آینده داشته باشد. تصویر شماره 6 مربوط به روند بلند‌مدت است و در تصویر شماره 7 می‌توان شاهد روند کوتاه‌مدت نمودار بود.

بلند‌مدت:
(تصویر شماره 6)

کوتاه‌مدت:
(تصویر شماره 7)

همان‌طور که مشاهده می‌کنید هم‌اکنون نمودار در نزدیکی محدوده‌ای مقاومتی قرار گرفته که می‌تواند انتظار ریزش از این محدوده را برآورده سازد و در عین حال محدوده‌های حمایتی مشخص شده که انتظار می‌رود شاخص در کوتاه‌مدت به آنها برسد نیز مشخص شده است. بر این اساس می‌توان پیش‌بینی کرد که نمودار در کوتاه‌مدت رشد را تا محدوده اول مقاومتی آغاز کرده و پس از برخورد به مقاومت، مجددا به فاز اصلاحی در خواهد آمد.

خطوط حمایتی و مقاومتی شاخص کل

مقاومت 3: 72000 واحد
مقاومت 2: 71000 واحد
مقاومت 1: 69200 واحد
ارزش روز: 66761 واحد
حمایت 1: 67500 واحد
حمایت 2: 65000 واحد
حمایت 3: 64400 واحد

نمودار هفتگی

در تصویر شماره 8 و بررسی که این بار در بازه هفتگی انجام شد، شاهد میل به ادامه روند نزولی در بازه‌ای میان مدت و بلند‌مدت هستیم.در این بازه زمانی و با دید بلند‌مدت، شکست محدوده 72000 واحد می‌تواند نشانه‌ای بر قطعیت رشد بیشتر باشد.

جمع بندی

در جمع‌بندی می‌توان این‌گونه اظهار داشت که با توجه به محل قرار‌گیری نمودار ارزش شاخص کل می‌توان انتظار اندکی رشد را در کوتاه‌مدت مدنظر قرار داد. این در حالی‌است که انتظار می‌رود پس از رشد کوتاه‌مدت ذکر شده باید تصور فازی‌نو از اصلاح ارزش را در ذهن داشته باشیم.

4089023

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/g4O7Iyu9
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه