دوشنبه, ۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 22 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

می توان گفت که مهم ترین گام در مسیر مهاجرت تحصیلی، انتخاب کشور مناسب به عنوان مقصد مهاجرتی است. این موضوع از این نظر اهمیت دارد که شما می توانید با انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی با توجه به شرایط خود، آینده خوبی برای خود به ارمغان آورید.

برخی از افراد کانادا را به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان به شمار می آورند؛ باید بدانید که علاوه بر کانادا، کشورهای دیگری نیز وجود دارند که شرایط مناسبی برای مهاجرت فراهم کرده اند. در ادامه، به بررسی بهترین کشور برای تحصیل پزشکی و سایر رشته های پرطرفدار می پردازیم و شرایط مختلف آنها را ذکر می کنیم تا شما بتوانید بهتر برای مقصد مهاجرت تحصیلی خود تصمیم بگیرید.

بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی

باید دقت داشته باشید که نمی توان به صورت دقیق، تنها یک کشور را به عنوان بهترین مقصد برای مهاجرت تحصیلی در نظر گرفت. انتخاب کشور مناسب تا حد زیادی به شرایط و موقعیت متقاضیان مهاجرت بستگی دارد و افراد باید با در نظر گرفتن تمام جنبه های گوناگون این مسیر، کشور متناسب با نیازها و خواسته های خود را انتخاب کنند. در ادامه، لیست برخی از بهترین دانشگاه های جهان به ترتیب رتبه بندی جهانی ذکر شده است:

نام دانشگاه

نام کشور

شهریه دانشگاه

مقطع تحصیلی با بیشترین آمار پذیرش

تعداد دانشجویان ایرانی

دانشگاه هاروارد

آمریکا

57261 دلار آمریکا

تحصیلات تکمیلی

-

دانشگاه کمبریج

انگلستان

21732 پوند

تحصیلات تکمیلی

-

دانشگاه آکسفورد

انگلستان

27000 پوند

تحصیلات تکمیلی

44

موسسه فناوری ماساچوست

آمریکا

57986 دلار آمریکا

کارشناسی و تحصیلات تکمیلی

-

دانشگاه استنفورد

آمریکا

58416 دلار آمریکا

تحصیلات تکمیلی

-

دانشگاه سلطنتی لندن

انگلستان

31750 پوند

کارشناسی ارشد

-

موسسه فناوری فدرال زوریخ

سوئیس

1229 فرانک سوئیس

کارشناسی ارشد

-

همچنین باید در نظر داشته باشید که برخی از کشورها در تعدادی از رشته ها فعال تر از دیگر کشورها هستند و به همین علت، از لحاظ تحصیلی شرایط خوبی برای دانشجویان خود فراهم می کنند تا بتوانند به خوبی از امکانات مناسب بهره مند شوند و به یادگیری مباحث درسی بپردازند. همچنین با توجه به شرایط این کشورها، می توان گفت که پس از پایان تحصیل نیز آینده شغلی خوبی در انتظار دانشجویان خواهد بود. در ادامه، به بررسی شرایط رشته های مختلف در برخی از کشورهای جهان می پردازیم:

برای مهاجرت تحصیلی کدام کشورها را انتخاب کنیم؟

مهاجرت تحصیلی به کانادا

کانادا به عنوان یکی از کشورهای جهان با بهترین سیستم آموزشی شناخته می شود که شرایط بسیار مناسبی برای دانشجویان رشته های مختلف فراهم می کند. همچنین این کشور هر ساله پذیرا بسیاری از دانشجویان بین المللی نیز می شود که تمایل دارند تحصیلات خود را در یکی از بهترین کشورهای جهان برای تحصیل ادامه دهند. یکی دیگر از دلایل پرطرفدار بودن کانادا نیز این است که شما برای مهاجرت به این کشور، به سرمایه اولیه نسبتا کمتری نسبت به سایر کشورها احتیاج خواهید داشت.

باید بدانید که شهریه مراکز آموزشی کشور کانادا نسبت به کشورهای اروپایی بسیار کمتر است و شما این امکان را دارید که همزمان با تحصیل، به کار نیز مشغول باشید تا بتوانید بخشی از هزینه های مهاجرت تحصیلی خود را پوشش دهید. همچنین کانادا شرایط بسیار خوبی برای دانشجویان فراهم کرده است تا بتوانند پس از پایان تحصیلات، به جست و جو کار بپردازند و ویزا تحصیلی خود را به ویزا کاری تبدیل کنند. شما می توانید در مشاوره رایگان با گروه حقوقی بیات، از جزئیات کامل این شرایط به خوبی اطلاع پیدا کنید.

شرایط انگلستان برای مهاجرت تحصیلی

انگلستان یکی دیگر از پرطرفدارترین کشورهای جهان برای مهاجرت تحصیلی شناخته می شود. باید بدانید که شهریه دانشگاه ها و همچنین هزینه زندگی در این کشور، نسبتا گران است؛ اما بسیاری از افراد با توجه سطح علمی بالا مراکز علمی انگلیس، این کشور را برای مهاجرت تحصیلی انتخاب می کنند. همچنین شما بعد از پایان تحصیل در انگلستان، این امکان را دارید که ویزا فارغ التحصیلی دریافت کنید که بین 2 تا 3 سال اعتبار دارد.

در این مدت دو ساله، شما می توانید به دنبال کار متناسب با رشته تحصیلی خود باشید. دقت کنید که این ویزا قابل تمدید نیست؛ اما مدت زمان قابل قبولی برای اعتبار آن در نظر گرفته شده است که بسیار بهتر از سایر کشورهای اروپایی محسوب می شود. همچنین باید بدانید که پس از 5 زندگی در این کشور، می توانید اقامت دائم آن را دریافت کنید و بعد از گذشت یک سال از اخذ اقامت دائم، این امکان برای شما فراهم می شود که برای گرفتن شهروندی انگلیس اقدام نمایید.

بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی

آلمان، قطب صنعتی جهان

کشور آلمان نیز یکی دیگر از کشورهای مناسب برای مهاجرت ایرانیان شناخته می شود که شرایط بسیار مناسبی دارد. شما می توانید ویزای این کشور را در مدت زمان نسبتا کوتاهی دریافت کنید و به همین علت، افراد زیادی آلمان را برای مهاجرت تحصیلی خود انتخاب می کنند. با توجه به زیاد بودن فعالیت های صنعتی در این کشور، می توان گفت که آینده خوبی در انتظار رشته های مهندسی و مشاغل مرتبط با امور فنی خواهد بود.

کشور آلمان هر ساله دانشجویان بین المللی زیادی را پذیرش می کند تا بتوانند در سیستم آموزشی مناسب این کشور به تحصیل بپردازند. همچنین بورسیه های بسیار خوبی نیز برای دانشجویان بین الملل در نظر گرفته می شود تا دغدغه مالی نداشته باشند؛ البته باید بدانید که دانشجویان، امکان کار همزمان با تحصیل را نیز دارند.

ایتالیا به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی

قدیمی ترین دانشگاه جهان یعنی دانشگاه بولونیا در ایتالیا واقع شده است و این موضوع کیفیت بالا آموزش در این کشور را نشان می دهد. هزینه های زندگی در این کشور نیز نسبتا مناسب هستند که یک دلیل دیگر برای انتخاب این کشور به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی به شمار می رود. نرخ بالایی از دانشجویان بین المللی ایتالیا، ایرانی هستند که این موضوع به خاطر شرایط مناسب مهاجرت به این کشور برای ایرانیان است.

تمام این دلایل سبب شده اند که کشور ایتالیا به یک انتخاب خوب برای دانشجویان ایرانی تبدیل شوند که قصد دارند رشته تحصیلی موردعلاقه خود را در یکی از بهترین سیستم های علمی جهان ادامه دهند تا بتوانند به خوبی به تمامی امکانات لازم برای پرورش توانایی ها و استعدادهای خود دسترسی داشته باشند.

بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان

تحصیل در استرالیا

طبیعت زیبا، دانشگاه هایی با رتبه علمی بالا و چند فرهنگی بودن، استرالیا را به عنوان یکی دیگر از مقاصد مهاجرت تحصیلی برای ایرانیان مطرح کرده اند. استرالیا کشوری است که فرهنگ های بی شماری در آن با یکدیگر ادغام شده اند و به همین علت، فرهنگ مهاجرپذیر بسیار خوبی دارد؛ این موضوع سبب می شود که مهاجرت به استرالیا برای دانشجویان بین المللی نسبتا راحت تر باشد. همچنین در دانشگاه ها و سایر مراکز علمی این کشور، بورسیه های بسیار خوبی برای افراد در نظر گرفته می شوند تا شرایط بهتری برای تحصیل آنها فراهم شود.

انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان

آب و هوا، شرایط اخذ ویزا و شهروندی، فرهنگ مهاجرپذیر و سیستم آموزشی، از مهم ترین عوامل در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی محسوب می شوند. شما باید با توجه به موقعیت خود و تمام موارد ذکر شده، کشور مناسب را انتخاب کنید تا در آینده مشکلی بابت مسیر مهاجرتی خود نداشته باشید و آن را به راحتی طی کنید.

بسیاری از افراد می خواهند از بهترین کشور برای تحصیل پزشکی اطلاع داشته باشند؛ باید بدانید که انتخاب بهترین کشور برای این رشته، تا حد زیادی به خود فرد بستگی دارد؛ زیرا مدت زمان تحصیل، شرایط پذیرش و آینده شغلی این رشته در کشورهای مختلف با یکدیگر تفاوت های زیادی دارند.

منبع: گروه حقوقی بیات bayatgroupe.com

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/aOfrT2Fh
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه