پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

دولت پاکستان تلاش دارد با توزیع میلیون ها تلفن همراه هوشمند، نرخ صادرات بخش کشاورزی خود را ارتقا دهد.

آمارهای منتشر شده توسط ژورنال جهانی کشاورزان نشان می دهد تا پایان سال 2016 بیش از 87 درصد از کشاورزان اتحادیه اروپا به کمک گوشی های هوشمند خود به کشت و زرع خواهند پرداخت. بسیاری از کشاورزان سراسر ایالات متحده نیز با کمک برنامه هایی مانند Weather Underground، Virtual Farm Manager  و Livestock Manager  به کنترل کیفیت زراعت خود می پردازند؛ برنامه هایی که اطلاعاتی ارزشمند در خصوص کیفیت آب و هوا، مدیریت دام و طیور و... در اختیار کشاورزان قرار می دهند.

استفاده از این برنامه ها در کشورهای در حال توسعه و کمتر توسعه یافته چندان مرسوم نیست. با این حال پاکستان وضعیتی متفاوت دارد. این کشور به طور تقریبی 25 درصد از صادرات عمده خود را از بخش کشاورزی و با کمک زمین های زراعی تامین می کند و 43 درصد از نرخ اشتغال پاکستان نیز با بخش کشاورزی پیوند خورده است. مناطق «سند» و «پنجاب» به عنوان شناخته شده ترین مکان ها برای ایجاد باغ های انبه شناخته می شوند. با این اوصاف اهمیت کشاورزی در پاکستان انکار ناشدنی است.

دولت پاکستان اخیرا، اعلام کرده با شروع فصل پاییز و در ماه اکتبر میلادی اقدام به توزیع بیش از 5میلیون گوشی هوشمند بین کشاورزان این کشور خواهد کرد. عمر سیف، ریاست سازمان فناوری اطلاعات پاکستان، ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص این طرح می گوید: هدف از اجرای این پروژه افزایش سطح دانش و آگاهی زارعان و کاهش تلفات محصولات به حداقل ممکن است.

این پروژه تنها به توزیع تلفن های همراه محدود نمی شود و شامل مواردی مانند ارسال اخطار در خصوص رسیدن زمان حمله آفت ها، پیام حاوی آدرس مراکز توزیع آفتکش های رایگان و اپلیکیشن های آموزشی و علمی متعدد است. در بین کشورهای در حال توسعه فعال جهان در بخش کشاورزی، هند و کنیا از جمله نخستین کشورهایی بودند که به اهمیت استفاده از تلفن های هوشمند در زمین های کشاورزی پی بردند.

دولت هند با توسعه طرح به کار گیری تلفن های همراه، موفق شد بسیاری از کشاورزان را با خود همراه کرده و سطح کیفی محصولات آنان را ارتقا بخشد. هند در طول سال گذشته میلادی با همکاری دانشگاه فناوری آلبورک دانمارک اپلیکیشنی طراحی کرد که حتی کشاورزان عمدتا بی سواد هندی را قادر به کسب اطلاعات مفید می کرد. عمده ایراد وارد شده به طرح دولت هند، لزوم آنلاین بودن کشاورزان برای دریافت اطلاعات جدید بود. دراقع در صورتی که کشاورزان به اینترنت دسترسی نداشتند، به طور کامل از بررسی اطلاعات محروم می ماندند.

دولت پاکستان برای حل این مشکل اپلیکیشنی جدید طراحی کرده که چه در بخش آفلاین و چه به صورت آنلاین کارکردی قابل قبول و موثر دارد. برای مثال در بخش حافظه آفلاین این اپلیکیشن اطلاعات مهمی در خصوص روش های شناسایی آفت کش های اصلی از تقلبی و چندین عنوان کتاب مفید در خصوص کشاورزی موجود است.

در سراسر جهان بیش از 4.55 میلیارد کاربر تلفن همراه وجود دارد که بخشی از این کاربران را کشاورزان تشکیل می دهند. بنابراین کاهش فاصله بین کشاورزان و تلفن همراه و افزایش سطح دانش آنان از طریق برنامه های هوشمند، نقشی مهم در خصوص افزایش کیفیت محصولات کشاورزی و صادرات خواهد داشت. ارائه این خدمات کاملا دولتی بوده و هیچ هزینه ای برای کشاورزان ندارد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/wXfikvPF
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه