جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
گزارشی از چگونگی سرمایه‌ گذاری در پرده‌ سرا

کسب‌ و‌ کاری با قواره‌ ای متفاوت

8 سال پیش ( 1395/3/8 )
پدیدآورنده : فرصت امروز  

به‌طور کلی پرده و دیگر لوازم جانبی آن به‌عنوان بخشی مهم در تزیین و زیبایی منازل یا دفاتر کاری و سالن‌های مختلف است؛ از این رو عواملی چون تنوع، کیفیت و البته زیبایی در این زمینه تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز هستند. این درحالی است که نباید فراموش کرد این عوامل همگی بیانگر صنعت و گردش سرمایه‌ای قابل توجه در اقتصاد کشورمان هستند.

اقتصادی که نه تنها نظر خریداران بلکه از تولید تا نصب، گروه‌های مختلفی را به خود جلب کرده و گستردگی این بازار دقیقا در بخش‌های مختلف شهرها به‌خصوص تهران کاملا مشهود است چون از بازار پرده فروشان مولوی گرفته تا شمالی‌ترین مناطق پایخت می‌بینیم فروشگاه‌های مختلف تزیینات داخلی منزل و پرده‌سراهای گوناگونی مشغول فعالیت هستند.

اما سوال این است که آیا سرمایه‌گذاری در این زمینه یعنی فروش پرده یا همان پرده‌سراهای خودمانی فرصت مناسبی برای جویندگان کسب‌وکارهای مختلف است؟ یا اینکه به قول برخی قواره‌ این نوع کسب‌و‌کار متفاوت از دیگر زمینه‌های سرمایه‌گذاری است؟

دهه 80 طلایی‌ترین دوره

سعید بصیری، مالک پرده‌سرای بصیری درباره چگونگی سرمایه‌گذاری در این زمینه به «فرصت‌امروز» گفت: به‌طور کلی افتتاح و راه‌اندازی پرده‌سرا ممکن است در نگاه اول شغلی بسیار سودآور و جذاب برای افراد باشد، اما واقعیت امر این نیست و نباید بدون اطلاعات یا تخصص وارد این کار شد، چون اگر انتخاب صحیح در چگونگی اداره این کسب‌و‌کار نداشته باشید به سرعت با تحمل زیان مجبور به ترک بازار خواهید شد.

بصیری در ادامه افزود: اگرچه پرده و موارد جانبی آن همواره یکی از نیازهای خانواده‌هاست و اغلب افراد براین باورند که پرده فروشی همیشه رونق دارد اما با توجه به تجربه‌ای که طی سه دهه فعالیت در این صنف به دست آورده‌ام، دهه 80 به‌عنوان طلایی‌ترین دوران این حرفه بود و اکنون این حرفه کاملا تخصصی شده است.

وی با اشاره به موارد تضمین‌کننده سرمایه‌گذاری در پرده‌سرا تصریح کرد: اگرچه کیفیت و تنوع دو عامل تعیین‌کننده در این نوع سرمایه‌گذاری است اما همه چیز بستگی به شناخت سلیقه و دریافت خواسته‌های خریداران دارد، بنابراین اگر سرمایه‌گذاران بتوانند اطلاعات دقیقی از نیاز خریداران داشته باشند تقریبا 50درصد کار انجام شده است.

این فعال صنفی درباره مراحل ورود به این حرفه نیز گفت: از آنجا که چندی پیش براساس آمار ارائه شده بیشترین شکایات و مراجعه به شورای حل اختلاف مربوط به خریداران پرده بوده، لازم است علاقه‌مندان برای ورود به این نوع سرمایه‌گذاری با مراجعه به اتحادیه تزیینات داخلی نسبت به دریافت مجوزهای قانونی مورد نیاز اقدام کنند، چون بسیاری از مخاطبان و خریداران اکنون به دنبال استفاده از خدمات واحدهای صنفی مجاز بوده و با دیدن مجوزهای قانونی به آن واحد بیشتر اعتماد می‌کنند. اگرچه همان‌طور که قبلا نیز اشاره شد این مجوزها تضمین‌کننده آینده سرمایه‌گذاری نیست.

به اعتقاد بصیری، امروز شاید نتوان درباره مبالغ مورد نیاز شروع یک کسب‌و‌کار مناسب رقمی را تعیین کرد اما با توجه به تجهیزات و مواد اولیه‌ای که باید برای تکمیل جنس فروشگاه در اختیار داشته باشیم، حداقل سرمایه‌ای معادل 250 میلیون تومان برای تهران و در شهرستان‌ها نزدیک به 100میلیون تومان سرمایه‌لازم است. البته این فقط مربوط به تجهیزات و مواد اولیه مثل پارچه و برخی اقلام یراق‌هاست و برای اجاره یا خرید ملک هم که بستگی به محله و متراژ فروشگاه خواهد داشت، ولی حداقل فضای مورد نیاز را باید 20 متر به بالا درنظر داشته باشیم.

اجاره‌ای هرگز

بصیری در ادامه به موضوع اهمیت مالکیت سرقفلی یا خرید فروشگاه اشاره کرد و گفت: همان‌طور که قبلا اشاره کردم با توجه به افزایش فروشندگان و همچنین رکود موجود در اغلب اصناف کشورمان، افتتاح فروشگاه اجاره‌ای به صرفه نیست چون اجاره‌ها واقعا سنگین و توان تامین آنها برای بسیاری از فروشندگان غیر‌ممکن شده است.

بنابراین لازم است افرادی که تصمیم به ورود به این صنف را دارند بیشتر به خرید ملک مورد نظر فکر‌ کنند تا اجاره. اگرچه روند امروز کمی متفاوت شده و اغلب فروشندگانی که واحدهای استیجاری داشتند به صفر و یک‌های مجازی پناه برده‌اند.

وی این‌گونه توضیح داد که چون مدتی است اجاره‌ واحدهای تجاری بسیار بالا رفته و همچنین رونق کسب‌و‌کارهای اینترنتی افزایش داشته است، دنیای پرده‌سراها نیز در میان صفر و یک‌های مجازی جایگاهی برای خود دست و پا کرده است. به این ترتیب که اکنون علاقه‌مندان می‌توانند تنها با تهیه چند فریم عکس از محل مورد نظرشان اقدام به سفارش کالا در میان صدها فروشنده مجازی پرده و تزیینات داخلی ساختمان کنند.

چون این افراد با تهیه مدل‌های دیجیتالی برای متقاضیان دریافت خدمات می‌توانند کار را انجام دهند و درباره انتخاب انواع پارچه و ابزار و یراق مورد نیاز هم‌اکنون شما می‌توانید با چند کلیک نوع، رنگ و تمام خواسته‌های‌تان را انتخاب کنید.

به گفته این فعال صنفی، اگرچه انتخاب پرده و جنس و مدل آن از پشت مانیتور رایانه ممکن است کمی غیرعادی به نظر‌ آید و کمتر کسی از این روش استفاده کند، ولی می‌بینیم با تغییر سبک زندگی ما این روند نیز درحال تثبیت شدن است و در خوشبینانه‌ترین حالت نماینده شرکت تزیینات داخلی با در دست داشتن چند آلبوم از نمونه پارچه‌ها و چند ورق پرینت رنگی از نمونه‌های تعیین شده می‌تواند قرارداد دریافت خدمات با متقاضیان امضا کند.

نقش داخلی‌ها کمرنگ است

مالک فروشگاه بصیری درباره تنوع اجناس در بازار کشورمان نیز به «فرصت امروز» گفت: اگرچه برخی تولید‌کنندگان داخلی و حتی سرمایه‌گذاران خارجی که در ایران کارخانه‌ افتتاح کرده‌اند، محصولات مختلفی را روانه بازار مصرف می‌کنند اما همچنان بازار پرده‌های وارداتی بسیار داغ است و بسیاری از خریداران را به خود مشغول کرده است.

به اعتقاد وی، بیشترین محصولات از کشور چین وارد ایران می‌شود، اما فعلا پرده‌های تولید شده در کشور ترکیه بخش عمده‌ای از خریداران را مجذوب خود کرده چون طرح‌ها و جنس مناسب نیاز بازار کشورمان را برای مخاطبان مهیا کرده است و همین امر باعث شده همه چیز یعنی قیمت اجناس و تنوع آنها بستگی به قیمت دلار داشته باشد.

بصیری تاکید کرد: اکنون بازار اجناس تقلبی بسیار داغ است چون فروشندگانی هستند که ادعا می‌کنند پرده‌هایی از ایتالیا و اسپانیا برای فروش در پرده‌سرای خود دارند. اما غالب این محصولات از کشور چین آن‌هم با کیفیتی نازل انتخاب شده‌اند چون هزینه خرید و واردات پرده از کشورهای اروپایی اکنون با توجه به قیمت دلار صرفه اقتصادی ندارد.

وی درباره قیمت‌های موجود در بازار پرده گفت: اکنون می‌توان از متری 30هزار تومان تا متری 750هزار تومان در بازار تهیه کرد اما نکته‌ای که مهم است مربوط به کیفیت محصولات است چون اغلب محصولات چینی به دلیل استفاده بیش از حد از مواد پلاستیکی واقعا بی‌کیفیت بوده و باعث از بین رفتن سرمایه‌ خریداران خواهد شد.

سود اصلی در لوازم جانبی است

این فعال صنفی به «فرصت امروز» گفت: همه فعالان این صنف می‌دانند که سود اصلی در فروش نیست، بلکه در خدمات ارائه شده از سوی پرده‌سراهاست چون قیمت خود پارچه کاملا مشخص است و محدوده سود مشخصی دارد اما وقتی کار به استفاده از تزیینات جانبی یا به قول خودمان همان ابزار و یراق می‌رسد موضوع کمی متفاوت خواهد بود و این اقلام در کنار هزینه‌های دوخت و نصب در واقع سود اصلی فروشگاه‌هاست.

به گفته بصیری، راز موفقیت سرمایه‌گذاران این صنف دسترسی به تجهیزات و تزیینات جدید و روز دنیا است چون اگر به طرح‌ها و لوازم وتجهیزات جدید دسترسی نداشته باشیم کم‌کم از فهرست تقاضاهای خرید مشتریان حذف خواهیم شد به همین دلیل لازم است تمام فروشندگان نسبت به تجهیزات نوین و همچنین طرح‌های جدید بازار اشراف کامل داشته باشند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/NCzfIsQD
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه