یکشنبه, ۷ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Sun, 28 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش خبرگزاری آلمان، در حال حاضر داعش بزرگ‌ترین گروه تروریستی در منطقه خاورمیانه است. این گروه میزبان بیشترین شمار اتباع خارجی است که در بخش‌های مختلف از جمله در جنگ و درگیری مسلحانه مشارکت می‌کنند. پیش از این نیز بارها درباره تعداد اروپاییان عضو این گروه تروریستی عددهایی نقل شده بود. اینترپل در نشست لندن خبر داده بود که پنج هزار مهاجر خارجی از کشورهای اروپایی و بیشتر از انگلیس، فرانسه و آلمان به گروه تروریستی داعش ملحق شده‌اند.

به تازگی خبرگزاری‌های رسمی دنیا فهرست تازه‌ای از کشورهای اروپایی و تعداد شهروندانی که از آنها برای جنگ به خاورمیانه آمده‌اند، منتشر کرده است:

فـرانسه: «مانویل والس» وزیر کشور فرانسه اعلام کرده است 1400 افراط‌گرای فرانسوی در درگیری‌های سوریه و عراق حضور دارند.

بلـژیـک: موسسه تـحـقیقاتی بروکینز آمریکا تعداد جنگجویان بلژیکی حاضر در جنگ داخلی سوریه را 650 نفر برآورد کرده است. بلژیک به نسبت جمعیت خود بالاترین تعداد جنگجویان را در عراق و سوریه دارد. براساس گزارش‌های رسانه ای، به تازگی دو نفر از جنگجویان بلژیکی بازگشته از سوریه به ضرب گلوله پلیس در شهر وروییه بلژیک کشته شدند.

آلـمـان: تـعـداد افراط‌گرایان آلمانی که برای حضور در جنگ سوریه و عراق به این دو کشور رفته‌اند به 600 نفر می‌رسد. از این تعداد حدود 200 نفر به آلمان بازگشته‌اند. مقامات امنیتی آلمان گفته‌اند که 260 نفر از ساکنان آلمان وابسته به گروه‌های تروریستی افراط‌گرای اسلامی هستند و یک تهدید جدی برای امنیت آلمان به‌شمار می‌روند.


بـریـتـانـیا: وزارت کشور بریتانیا گفته است حدود 600 نفر از این کشور برای جنگ به خاورمیانه رفته‌اند و تعدادی از آنها نیز برگشته‌اند.


سوئد: براساس اعلام پلیس سوئد، 300 نفر از افراط‌گرایان این کشور برای جنگ به سوریه و عراق رفته‌اند. پلیس سوئد تنها توانسته است وضعیت 110 نفر از آنها را مشخص کند. حدود 40 نفر از این افراد به کشورشان برگشته‌اند.


اتریش: وزارت کشور اتریش گفته است که بیش از 170 نفر از افرادی که به آنها «گردشگران جهاد» گفته می‌شود از این کشور به جبهه‌های جنگ در خاورمیانه رفته‌اند. نیمی از این افراد چچنی‌تبار هستند.


هلند: حدود 160 نفر از هلند به سوریه و عراق سفر کرده‌اند تا به صف جنگ و درگیری‌های مسلحانه در این کشورها بپیوندند. از میان آنها 30 نفر به کشورشان برگشته‌اند.


دانـمـارک: سازمان اطلاعات و امنیت دانمارک اعلام کرده است تعداد افرادی که از این کشور به صف گروه داعش پیوسته‌اند 110 نفر است.


اسپانیا: حدود 70 نفر از افراط‌گرایان تنها از اسپانیا برای جنگ به گروه‌های تندرو در خاورمیانه پیوسته‌اند. مقامات اسپانیایی 12 نفر از افراد بازگشته به کشورشان را بازداشت کرده‌اند.


ایتالیا: وزارت کشور ایتالیا اعلام کرد 53 نفر از تندروها از این کشور به سوریه و عراق رفته‌اند که البته تنها چهار نفر از آنها شهروند ایتالیایی هستند. رسانه‌ها می‌گویند که حدود 800 تندروی اسلامگرا در ایتالیا از ایده افراط‌گرایان اسلامی حمایت می‌کنند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/U9VaIGp3
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه